Головна Новини Через нестачу пального українці стали у 15 разів більше цікавитись електромобілями

Через нестачу пального українці стали у 15 разів більше цікавитись електромобілями

0
195

Через брак пального та черги на заправках за кілька тижнів попит на електрокари в Україні виріс у 15 разів. У салонах – теж ажіотаж.

За кілька тижнів гострого дефіциту пального та довжелезних черг на АЗС чимало українців замислилися про перехід на електромобіль – попит вже шалений, кажуть в один голос продавці.

І попри призупинення урядом регулювання цін на бензин і дизель, попит навряд спаде, певні вони, адже ціни на заправку викопним паливом та від розетки стануть непорівняними.

Відчутна різниця

“Їздити на електромобілі та заряджати вдома за 0,75 грн за кіловат-годину, у разі витрати 12-17 кВт/100 км, – це десь у 50 разів, а скоро буде й у 100 разів менше, ніж бензином. Швидкісна зарядка, у 4-5 разів коштує менше. І це ще без черг”, – переконує СЕО мережі електростанцій Go To-U та координатор Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида.

З початком війни в Україні запровадили пільгове розмитнення, щоб українці могли ввозити авто для допомоги армії та для себе, однак на електрокарах це не позначилося: ввозити авто з електродвигуном без мит, ПДВ українці можуть з 2018 року.

Станом на 1 травня 2022 року в Україні зареєстровано 35 762 електромобілі, повідомила радниця заступника міністра інфраструктури з питань розвитку електротранспорту Марина Китіна.

У квітні додалось 460 авто – через війну поки найменший місячний приріст за останні роки, але травнева статистика буде кращою, певна чиновниця.

Такої ж думки Вадим Ігнатов, заступник голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UА. “У березні ринок продажу авто завмер. У квітні люди ще розбирались, як далі жити. А вже на початку травня почався справжній бум”, – каже він.

Бум в салонах

Попит відчувається як на нові електрокари, так і на вживані, підтвердили опитані учасники ринку. Щоправда, у різних співвідношеннях.

Попит як на електрокари, так і на плагін-гібриди Volvo за останні три тижні зріс дуже відчутно, каже бренд-директор автовиробника в Україні Артем Ткаченко:

“Зокрема, продажі повністю електричного XC40 Recharge та плагін-гібрида XC60 Recharge зросли утричі у порівнянні навіть з довоєнним періодом”.

Наразі понад 70% всіх нових продажів Volvo в Україні припадає саме на електрокари та плагін-гібриди, вказує Ткаченко. Салони бренду працюють в регіонах, де це можливо. До замовлення у виробництво доступні всі моделі Volvo, також є обмежений склад в Україні деяких моделей, зокрема плагін-гібридів XC60 Recharge, повідомив Ткаченко.

Також саме на електромобілі зараз є попит в салонах Porsche-Україна, зокрема модель Taycan, повідомив бренд-директор Ігор Ткаченко. Наразі автомобілі бренду в Україну постачають, додав він.

У салонах Nissan теж кажуть про ажіотаж, зокрема на популярну в Україні модель електрокару Leaf, повідомили в представництві бренду. “Наразі в дилерській мережі ще залишаються вільні автомобілі, можна одразу придбати, не витрачаючи час на очікування постачання, а найближчим часом ми очікуємо на нову партію”.

Зараз читають  Польські перевізники готуються блокувати мережу АЗС через високі ціни

Там переконують, що ціни на авто, попри зростання курсу валют, залишились на рівні 24 лютого.

Також зростання попиту на електрокари помітили в корпорації “УкрАвто” (бренди Mercedes, Smart, KIA, Opel, Chery тощо). “Але говорити об’єктивно про темпи складно, оскільки наразі існує дефіцит деяких модифікацій та комплектацій”, – визнає генеральний директор компанії “Автокапітал” Валерій Анохін.

Секондхенд

Щоб не чекати тижнями на постачання та зекономити, українці надають перевагу вживаним машинам з електродвигунами. І тут зростання попиту на електрокари серед громадян справді шалене, каже керівник підрозділу сервісу оголошень OLX.Авто Андрій Коцина.

У компанії порівняли запити на платформі у квітні-травні з аналогічним періодом минулого року. “У квітні 2022 року українці стали цікавитися електрокарами в 15 разів частіше, а гібридами – в 11 разів. За перші два тижні травня ці показники збільшилися ще на 152% та 28% відповідно”, – каже Коцина.

Однак, чи переросте інтерес в реальну купівлю – залежить від ціни. “У порівнянні з лютим попит виріс у багато разів, якщо судити з кількості дзвінків – на 60-70%, але конверсія у реальні угоди дуже маленька”, – скаржиться в коментарі LIGA.net Богдан Головатюк, засновник компанії tsk.ua, що спеціалізується на доправленні в Україну та обслуговуванні автомобілів Tesla. “Люди шукають просто електромобіль, і бажано дешевше. А у нас тільки Tesla, до того ж не старші 2015 року зазвичай”, – пояснює він.

Доставка через заблоковані ворогом українські порти ускладнилося, але бізнес адаптувався, каже Головатюк: американські авто возять через порти Литви, європейські – через західні кордони.

На агрегаторах з продажу авто через підвищений попит зараз на 15-20% менше оголошень з електрокарами із доступного цінового сегмента, каже керівник Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький. “Авто за $5000-6000, як раніше, майже не залишилось. Як тільки з’являється якесь оголошення з машиною за доступною ціною – її викуповують за лічені години”.

Зараз мінімальний цінник за вживані авто на електриці змістився в бік проміжку $ 8 000 – 10 000, пояснює Вадим Ігнатов з Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA. “Далі йдуть нові китайські електрокари з цінником $20 000 – 30 000, а потім – преміальні авто від Tesla та інших автобрендів”.

Водночас загальна пропозиція таких авто в Україні зросла в рази – продавці відреагували на попит з боку українців, каже Коцина з OLX.Авто.

У 2021 році електрокари та гібриди на платформі пропонували у 50 разів менше, ніж авто на бензині: всього 3400 та 3200 пропозицій за рік. “За останні півтора місяця на OLX.Авто розміщено 1900 оголошень з продажу електрокарів та 1300 з продажу гібридів, тобто десь 1000 пропозицій авто на місяць проти 120 минулого року в цей період”, – рахує керівник OLX.Авто.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.