Камери відеофіксації штрафуватимуть українців на шалені суми

0
618

Законопроект про легалізацію в Україні фото- і відео фіксацію порушень Правил дорожнього руху, вже прийнятий Верховною Радою і знаходиться на підписі у Президента. Залишається дочекатися його опублікування і набрання чинності, пише auto.24tv.ua.

Ще 21 грудня 2017 року Верховна Рада прийняла в цілому Закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів” № 5364. Документ регламентує автоматичну фотозйомку порушень Правил дорожнього руху. У законопроекті прямо сказано, що винуватцем порушення, зафіксованого в режимі фото- і відео фіксації, автоматично визнається не водій транспортного засобу, а його власник.

Наскільки дана норма відповідає загальним принципам права, презумпції невинності і Конституції України, юристам ще належить з’ясувати. Нагадаємо, що прецедент скасування закону з аналогічною смисловим навантаженням Конституційним судом України вже був в 2010 році. Тоді фото-відео фіксація порушень ПДР та стягнення штрафів на основі цих даних були визнані неконституційними.

Щоб зрозуміти, наскільки вигідно державі встановлювати камери фото-відеофіксації, звернемося до досвіду наших найближчих сусідів.

Нещодавно Міністерство внутрішніх справ РФ опублікувало статистику по роботі комплексів фото-відеофіксації порушень Правил дорожнього руху в 2017 році. В кінці минулого року там працювало понад 9000 стаціонарних, 3800 пересувних і 656 мобільних комплексів фото- відеофіксації порушень ПДР. За 2017 рік було виписано 83,2 мільйона постанов, це 79% всіх оформлених постанов про порушення ПДР за рік. Виходить, що кожен комплекс фіксував в середньому 6183 порушення.

У Білорусі за 2016 рік виписали понад один мільйон «листів щастя». Тоді в країні діяло понад 250 стаціонарних камер, здатних вимірювати швидкість автомобіля і кілька десятків камер, які фіксують проїзд на заборонний сигнал світлофора. В середньому кожна камера фіксувала близько 3500 порушень в рік. Слід зауважити, що мінімальний штраф за перевищення швидкості в Білорусії еквівалентний 12 доларам, а максимальний – понад 120 доларів.

Читайте також  Експерт пояснив, чому Київ «стоїть» в пробках

На польських дорогах встановлено понад 400 стаціонарних датчиків, що вимірюють швидкість. Та й досвід їх застосування більш тривалий. Якщо в 2012-му кожна камера фіксувала близько 60 перевищень швидкості, то в 2013-му цей показник знизився до 30, а в 2015-му не перевищував 20 порушень в день (тобто 7300 на рік). Зараз кількість порушень значно менше. Мінімальний штраф за перевищення швидкості в Польщі еквівалентний 13 доларам, максимальний – понад 100 доларів.

Якщо перенести цю статистику на українські реалії, то вийде, що при мінімальному штраф в 255 грн. кожна камера легко зможе приносити більше 1 000 000 грн. на рік. А якщо врахувати, що штраф за багато порушень ПДР в Україні зараз становить 340 або 510 грн., А дисципліна водіїв набагато нижче, ніж в країнах, де фото- відео фіксація діє вже кілька років, то заробіток кожної камери легко перевалить за кілька мільйонів гривень .

Пілотний проект по фото- відео фіксації порушень ПДР в Україні був запущений влітку 2016 року. Тоді Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков заявив, що за шість годин тестового режиму всього на трьох камерах фото- відео фіксації було зафіксовано порушень на суму штрафів близько 3 млн. Грн. У тій же заяві йдеться про встановлення п’яти тисяч камер фото- відео фіксації. У зв’язку з прийняттям нового Закону проект по запуску камер фото- відео фіксації стає цілком реальним. А найголовніше – економічно обґрунтованим.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.