Світовий автопром ще не оговтався від перших хвиль пандемії та спричиненого ними дефіциту мікрочіпів, як на світ обрушився «Омікрон», який змусив багато підприємств закритися «про всяк випадок».
Японія стала чи не лідером із зараження новим штамом коронавірусу. Це спонукало такого автовиробника, як Toyota, піти на крайні заходи — закрити одразу 21 виробничу лінію на 11 заводах на внутрішньому ринку. Простий буде значним — мінімум до 24 січня.
При цьому кілька днів тому виданню speedme.ru стало відомо , що в японській компанії чекають, що глобальний виробничий план на лютий 2022 складе близько 700 000 одиниць. Поточний попит дуже високий, тому Toyota прагне високого виробничого плану на лютий. Проте через дефіцит на напівпровідники у всіх галузях був скоригований виробничий план приблизно на 150 тис. одиниць по всьому світу. А ось черга на нове покоління позашляховика Lada Cruiser з індексом 300 тепер слід чекати мінімум 4 роки.
Проблеми, з якими зіткнулися й інші автовиробники, почалися саме тоді, коли промисловці почали говорити про відновлення японського автопрому. У листопаді зростання виробництва у цьому секторі склало 40% у річному порівнянні. Проте експерти Financial Times ще до зупинок заводів закликали до обережних прогнозів.
При цьому такі зупинки виробництв можуть кардинально змінити частку автовиробників у загальному обсязі ринку, оскільки Китай поки що не має наміру зупинятися — його частка лише зростає. Дається взнаки доступність дефіцитних мікрочіпів і суворіші правила лікування хворих.