2021 можна однозначно назвати одним з найгірших періодів для автомобільного ринку в сучасній історії. Наслідки пандемії, порушення в ланцюжках поставок, криза у виробництві напівпровідникової продукції та багато іншого стали причинами жорсткого дефіциту нових автомобілів, що спричинило стрибкоподібне зростання цін. Водночас автолюбителі з усього світу продовжували купувати транспортні засоби незважаючи ні на що.
Минулий рік можна охарактеризувати як період, у якому позиції електрокарів та гібридів стали зміцнюватися, а колись популярні моделі втратили своє становище на ринку. Тим не менш, у деяких країнах стан справ залишається незмінним протягом багатьох років і 2021 не став винятком.
Нещодавно з упевненістю можна було сказати, що найпопулярнішим автомобілем у Німеччині став Volkswagen Golf, проте в останні три роки лідерство моделі серйозно похитнулося. Незважаючи на це автомобіль, як і раніше, займає перший рядок, але його почали «наздоганяти» кросовери — слідом йдуть T-Roc і Tiguan. Таким чином, минулого року Golf розійшовся тиражем у 91 621 екземпляр, а дві інші моделі – 57 424 та 55 527 машин відповідно.
Другий за величиною в Європі автомобільний ринок, французький, очолив Peugeot 208 з показником 88 037 проданих автомобілів. Слідом за ним йдуть Renault Clio і Dacia Sandero – 85370 і 77067 машин відповідно. Зазначимо, що це перший з 2004 року випадок, коли малолітражка від Peugeot випередила з продажу аналогічну модель від Renault. Тим не менш, Dacia Sandero показала найбільше зростання продажів за рік — 44% порівняно з 2020 роком та 11% порівняно з 2019 роком.
Ринок Великобританії, яка більше не належить до Євросоюзу, очолив Opel Corsa, обігнавши безперечного лідера в особі Ford Fiesta. Новий лідер розійшовся тиражем у 40 914 машин. Слідом за ним йдуть Tesla Model 3 з показником 34 783 одиниці і Mini Cooper з результатом 31 792 проданих машини. Повідомляється, що в низверженні Fiesta з верхівки топу продажів брав участь компактний кросовер Ford Puma, який перевернув на себе увагу частини покупців.
Італійський ринок, як і раніше, очолює Fiat Panda з показником у 112 298 проданих автомобілів, що становить 7,6% ринку. На другому місці розташувався Fiat 500, а на третьому Lancia Ypsilon, які розійшлися тиражем у 44 819 та 43 735 машин відповідно.
В Іспанії два перші місця з продажу займають кросовери. Це Seat Arona та Hyundai Tucson, які обрали 21 946 та 21 258 іспанців. Третій рядок зайняла бюджетна модель Renault Sandero з показником 20 419 машин.
У США ситуація з продажами, незважаючи на пандемію та дефіцит напівпровідників, практично не змінилася. Перше місце тут, як і раніше, належить пікапам Ford серії F , на частку яких припало 726 004 машини. Далі йдуть пікапи RAM і Chevrolet з показниками в 569 388 та 529 765 продажів. Як завжди, у США своя статистика, тому дізнатися, яка саме модель взяла гору, неможливо.