За кожну поїздку Лондоном на власному автомобілі можуть почати стягувати плату, повідомляє The Guardian. На думку мера міста Садіка Хана, така практика допоможе у боротьбі зі зміною клімату, а також сприятиме зниженню кількості поїздок та наблизить місто до мети – стати вуглецево-нейтральним до 2030 року. Для цього влада збирається розробити систему оплати, яка враховуватиме пройдену відстань, час у дорозі та місцезнаходження автомобіля.
Хан називає забруднення повітря та зміну клімату «глобальними проблемами соціальної справедливості», зазначаючи, що найбільше постраждають від них найбідніші лондонці, які навіть не мають своїх автомобілів, пише «Автоконсалтинг» .
Він доручив муніципальній компанії Transport for London (TfL) розробити цілу систему стягнення плати. Враховуючи складність завдання, вона може бути виконана не раніше 2024 року, проте водіїв можуть змусити платити і до цього: TfL займається пошуком більш простих тимчасових альтернатив.
Серед них, наприклад, введення щоденної плати за «чисте повітря» за всі поїздки на машинах з бензиновими та дизельними моторами або розширення зони низьких викидів (Ulez), в якій проїзд на старих машинах коштує 12,50 фунтів стерлінгів (1,3 тисячі) рублів). Третій варіант – запровадження плати за в’їзд у місто, від якої буде звільнено електрокари та інші «зелені» автомобілі.
Лондон вирішив серйозно зайнятися проблемою викидів за Берліном, центр якого можуть закрити для автомобілів. Якщо таке рішення ухвалять, у центрі німецької столиці з’явиться зона без машин площею 88 квадратних кілометрів.