Попри все, продажі авто збільшаться. У той же час, як нові, так і старі автомобілі подорожчають.
Авторинок України у 2021 році непогано себе показав і продемонстрував непогане зростання . Новий рік обіцяє бути не менш цікавим, але й складним для автобізнесу, адже дефіцит мікрочіпів поки що не вдалося подолати. Свій прогноз на 2022 рік опублікував Інститут дослідження авторинку.
На думку експертів, частка б/у авто в Україні досягне 90%, адже попит на них зросте через дефіцит нових машин . З цієї ж причини нові автомобілі подорожчають приблизно на 5% і деякі моделі доведеться чекати по 2-6 місяців .
Це шанс для китайських автовиробників, адже вони не дуже відчувають дефіцит мікросхем. Попри все, за 2022 рік вдасться досягти зростання та продати близько 100-120 тис. нових авто. Виросте попит на кредит та лізинг, а дилери все більше уваги приділятимуть сервісу та якості надання послуг.
Через зростання попиту як в Україні, так і в Європі та США, старі автомобілі подорожчають – популярні моделі можуть додати в ціні 15-20% . Втім, як і раніше, 60% секонд-хенду складатимуть машини вартістю до 10 тис. доларів.
“Євробляхи” втратить свій вплив, адже нових періодів пільгового розмитнення вже не буде. Вторинний ринок поступово ставатиме більш цивілізованим – стане більше комісійних майданчиків із продажу машин. Тим більше, що покупці все більше зацікавлені в перевірених авто з гарною історією. У той же час, експерти попереджають, що можуть активізуватися махінатори, а випадки скручування пробігу почастішають.
На авторинок України може вплинути запровадження обов’язкового техогляду у 2022 році – воно може призвести до зниження цін на старі моделі, особливо радянського виробництва. Через неможливість пройти техогляд від них почнуть масово відмовлятися, що активує бізнес із утилізації машин .