Categories: Новини

Які дороги в Україні будуть платними?

Share
Перший платний автобан може з’явитися в Україні між Львовом і Краковцем.
Про це повідомляє Національний промисловий портал, з посиланням на “Апостроф”.
Кабмін запропонував впровадити на автодорогах державного значення систему збору плати за проїзд для транспортних засобів масою понад 12 тонн. Про це говориться в Програмі дій уряду. Отримані кошти будуть направлятися до Державного дорожнього фонду (ДДФ), а звідти йти на ремонт і будівництво доріг. Офіційно розмір плати ще не затверджений, але швидше за все складе від 1 до 4,5 грн за 1 км. Першими платними дорогами можуть стати М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків.
“В середньому плата за проїзд по автобанах в Європі становить 10-12 євроцентів за 1 км. В РФ стягується плата системою “Платон”- $ 0,045, – пояснює начальник відділу інвестицій в інфраструктуру Агентства інвестицій та розвитку Одеської ОДА Володимир Шемаєв. – В Україні плата навряд чи може перевищувати 1 грн за км. Маршрут Київ-Чоп для перевізника буде коштувати 860 грн. Можливо, в перші кілька років доведеться застосовувати понижуючі коефіцієнти“.
Принципи формування плати, список доріг, на яких стягується плата, розмір плати за проїзд і система тарифікації будуть встановлюватися урядом. Розміри цієї плати повинні бути диференційовані в залежності від безлічі факторів: класу дороги, її призначення (для міжнародних коридорів – більше), екологічності двигуна автомобіля, ваги (12-18-26-40 т), кількості осей, окремо – для автобусів.
Оскільки проект закону ще в розробці, офіційний список платних доріг тільки готується. Експерти вважають, що плату не варто вводити відразу на всіх трасах, а почати з пробних проектів.
“Можна зробити пілотний проект на дорогах М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків, відремонтованих за кредитні кошти, – вважає Шемаєв. – Виручені гроші варто було б інвестувати у відновлення дорожнього покриття на дорогах, що ведуть до портів Південного регіону, і інших доріг з великим вантажним трафіком, в створення системи е-толінгу”.
Фахівці вважають, що є сенс поширити плату і на траси міжнародного значення.
“Плату доцільно було би ввести в першу чергу на міжнародних транспортних коридорах – Е95, Е101 і Е40. На інших міжнародних трасах – в міру приведення їх до нормального стану”, – вважає Олександр Кава.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Які автомобілі не підходять для зимових умов

До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…

21.11.2024

Названо порушення через які можна втратити водійські права

За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…

21.11.2024

5 ефективних способів захистити авто від зимових умов без гаража

Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…

21.11.2024

Автомобілістам пояснили, чи варто купувати вживаний електромобіль

Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…

21.11.2024

Експерти дали поради, що робити, якщо ваш електромобіль розрядився

Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…

21.11.2024

Офіційно оголошено ціни на електричний Volkswagen e-Transporter

Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…

21.11.2024