Categories: Новини

Які дороги в Україні будуть платними?

Перший платний автобан може з’явитися в Україні між Львовом і Краковцем.
Про це повідомляє Національний промисловий портал, з посиланням на “Апостроф”.
Кабмін запропонував впровадити на автодорогах державного значення систему збору плати за проїзд для транспортних засобів масою понад 12 тонн. Про це говориться в Програмі дій уряду. Отримані кошти будуть направлятися до Державного дорожнього фонду (ДДФ), а звідти йти на ремонт і будівництво доріг. Офіційно розмір плати ще не затверджений, але швидше за все складе від 1 до 4,5 грн за 1 км. Першими платними дорогами можуть стати М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків.
“В середньому плата за проїзд по автобанах в Європі становить 10-12 євроцентів за 1 км. В РФ стягується плата системою “Платон”- $ 0,045, – пояснює начальник відділу інвестицій в інфраструктуру Агентства інвестицій та розвитку Одеської ОДА Володимир Шемаєв. – В Україні плата навряд чи може перевищувати 1 грн за км. Маршрут Київ-Чоп для перевізника буде коштувати 860 грн. Можливо, в перші кілька років доведеться застосовувати понижуючі коефіцієнти“.
Принципи формування плати, список доріг, на яких стягується плата, розмір плати за проїзд і система тарифікації будуть встановлюватися урядом. Розміри цієї плати повинні бути диференційовані в залежності від безлічі факторів: класу дороги, її призначення (для міжнародних коридорів – більше), екологічності двигуна автомобіля, ваги (12-18-26-40 т), кількості осей, окремо – для автобусів.
Оскільки проект закону ще в розробці, офіційний список платних доріг тільки готується. Експерти вважають, що плату не варто вводити відразу на всіх трасах, а почати з пробних проектів.
“Можна зробити пілотний проект на дорогах М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків, відремонтованих за кредитні кошти, – вважає Шемаєв. – Виручені гроші варто було б інвестувати у відновлення дорожнього покриття на дорогах, що ведуть до портів Південного регіону, і інших доріг з великим вантажним трафіком, в створення системи е-толінгу”.
Фахівці вважають, що є сенс поширити плату і на траси міжнародного значення.
“Плату доцільно було би ввести в першу чергу на міжнародних транспортних коридорах – Е95, Е101 і Е40. На інших міжнародних трасах – в міру приведення їх до нормального стану”, – вважає Олександр Кава.
Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як швидко прогріти салон авто взимку

З настанням холодів водії стикаються з проблемою довгого очікування прогріву салону. Сучасні технології, як автономні…

24.12.2025

Dacia спростувала чутки про мінівен Sandman

З 2023 року соцмережі рясніють відеороликами та статтями про нібито плани Dacia випустити ультрасучасний, але…

24.12.2025

Чому водіям не варто віддавати посвідчення поліцейському в руки

Багато українських водіїв під час зупинки поліцією починають панікувати та беззаперечно виконують усі вимоги інспекторів,…

24.12.2025

Mercedes готує преміальний мінівен VLE з електричним приводом (фото)

Mercedes готує дуже насичений 2026 рік - майже щомісяця компанія планує нові презентації. Стартують наприкінці…

24.12.2025

Оновлена Nissan Ariya отримала дизайн у стилі Leaf та технологічний інтер’єр

Компанія Nissan представила в Японії оновлену версію електрокросовера Ariya, яка отримала дизайн у стилі Leaf,…

24.12.2025

Експерти склали ТОП-10 найнадійніших моделей BMW за всю історію

Нижче представлено рейтинг найнадійніших і довговічних моделей BMW, які перевірені часом і здобули високу репутацію…

24.12.2025