Авто

Як захистити кузов автомобіля взимку: поради експертів

Зима для автомобіля – це справжня хімічна війна. Сніг і лід зверху, а знизу – агресивна суміш солі, піску та реагентів, здатна за кілька тижнів зруйнувати метал і лакофарбове покриття. Ігнорування цього “нападу” призводить до корозії: ржаві арки, пошкоджені пороги, спучена фарба на багажнику – усе це наслідки зимового впливу.

Головний ворог кузова взимку – дорожні реагенти, переважно хлорид натрію або кальцію, іноді змішані з піском. Потрапляючи на метал, вони утворюють електроліт, що прискорює корозію. Найменший скол або подряпина стають входом для соляного розчину, який проникає у шви, під молдинги та в приховані порожнини кузова.

Щоб захистити автомобіль, потрібно створити бар’єр. Найпростіший варіант – твердий віск на основі карнауби: дешевий, легко наноситься, але тримається лише місяць. Сучасні рішення – керамічне покриття або “рідке скло” на основі SiO₂, яке створює міцний склоподібний шар, стійкий до подряпин і хімії, з ефектом гідрофобності на 6-12 місяців. Найдорожчий і найнадійніший захист – антигравійна плівка, яка обклеює найвразливіші частини кузова і бере на себе всі удари та реагенти.

Миття взимку – це не косметика, а гігієна. Важливо правильно мити машину: не на морозі, не струменем високого тиску по льоду, без щіток і губок, лише безконтактною двофазною мийкою в теплому боксі. Після миття обов’язково сушимо і продуваємо ущільнювачі стисненим повітрям, обробляємо їх силіконовим мастилом, щоб уникнути примерзання.

Локальна оборона включає дно та арки, які потрібно обробити антикорозійними мастиками, хромовані деталі – спеціальними поліролями, скло – “антидощем”, а щітки – перевіряти та змінювати, бо взимку вони зношуються швидше. Сколи та пошкодження лаку підфарбовують одразу, щоб сіль не проникла до металу.

Фінальний вердикт: захист кузова – це система. Восени готуємо “броню” (віск, кераміка, плівка, антикор), взимку регулярно і правильно миємо авто, обробляємо ущільнювачі, постійно контролюємо сколи і відновлюємо покриття. Ігнорування цих правил – це не економія, а відкладений рахунок від кузовного цеху навесні.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому навіть досвідчені водії потрапляють у ДТП і як цього уникнути

З кожним днем дороги стають все більш насиченими, поряд із новачками за кермом їздять водії…

31.10.2025

Toyota вперше показала наживо компактний Land Cruiser FJ (ФОТО)

Наприкінці жовтня Toyota розсекретила свій новий рамний позашляховик компактних розмірів, який має стати не лише…

31.10.2025

Volvo відклала повну відмову від ДВЗ до кінця 2030-х

Volvo скоригувала свої плани щодо повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння. Раніше компанія обіцяла перейти…

31.10.2025

Чому майбутнє за електромобілями під питанням: топ-5 непомітних проблем

Ми думали, що електромобілі врятують планету, але що, якщо вони лише приховують нові проблеми? Поки…

31.10.2025

Renault Duster більше не буде колишнім: гібрид, 4×4 та заводське ГБО

Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…

31.10.2025

Чому небезпечно їздити з порожнім баком: наслідки для автомобіля

Багато водіїв, прагнучи заощадити час або гроші, нерідко їздять з майже порожнім баком, не замислюючись…

31.10.2025