Авто

Як захистити кузов автомобіля взимку: поради експертів

Зима для автомобіля – це справжня хімічна війна. Сніг і лід зверху, а знизу – агресивна суміш солі, піску та реагентів, здатна за кілька тижнів зруйнувати метал і лакофарбове покриття. Ігнорування цього “нападу” призводить до корозії: ржаві арки, пошкоджені пороги, спучена фарба на багажнику – усе це наслідки зимового впливу.

Головний ворог кузова взимку – дорожні реагенти, переважно хлорид натрію або кальцію, іноді змішані з піском. Потрапляючи на метал, вони утворюють електроліт, що прискорює корозію. Найменший скол або подряпина стають входом для соляного розчину, який проникає у шви, під молдинги та в приховані порожнини кузова.

Щоб захистити автомобіль, потрібно створити бар’єр. Найпростіший варіант – твердий віск на основі карнауби: дешевий, легко наноситься, але тримається лише місяць. Сучасні рішення – керамічне покриття або “рідке скло” на основі SiO₂, яке створює міцний склоподібний шар, стійкий до подряпин і хімії, з ефектом гідрофобності на 6-12 місяців. Найдорожчий і найнадійніший захист – антигравійна плівка, яка обклеює найвразливіші частини кузова і бере на себе всі удари та реагенти.

Миття взимку – це не косметика, а гігієна. Важливо правильно мити машину: не на морозі, не струменем високого тиску по льоду, без щіток і губок, лише безконтактною двофазною мийкою в теплому боксі. Після миття обов’язково сушимо і продуваємо ущільнювачі стисненим повітрям, обробляємо їх силіконовим мастилом, щоб уникнути примерзання.

Локальна оборона включає дно та арки, які потрібно обробити антикорозійними мастиками, хромовані деталі – спеціальними поліролями, скло – “антидощем”, а щітки – перевіряти та змінювати, бо взимку вони зношуються швидше. Сколи та пошкодження лаку підфарбовують одразу, щоб сіль не проникла до металу.

Фінальний вердикт: захист кузова – це система. Восени готуємо “броню” (віск, кераміка, плівка, антикор), взимку регулярно і правильно миємо авто, обробляємо ущільнювачі, постійно контролюємо сколи і відновлюємо покриття. Ігнорування цих правил – це не економія, а відкладений рахунок від кузовного цеху навесні.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Audi представила свій перший електрокросовер без фірмових кілець

На автосалоні в Гуанчжоу відбулася прем'єра Audi E SUV Concept - другої моделі нової електричної…

21.11.2025

Ford представив модернізований Mondeo: перші фото

На автосалоні в Гуанчжоу Ford показав оновлений Mondeo 2026, який отримав помітні зміни у дизайні…

21.11.2025

Fiat представив гібридну версію 500

Глава європейського підрозділу Fiat Гаетано Торель розповів, що новий Fiat 500 2025 став проривом у…

21.11.2025

Нові авто стануть розкішшю: чого очікувати українцям у 2026 році

Український авторинок зазнає стрімких змін, і експерти попереджають: уже у 2026 році придбати новий автомобіль…

21.11.2025

На свіжих рендерах показали електрокар Chevrolet Bolt

У мережі з'явився новий дизайн-скетч компактного електрокара Chevrolet, створений у GM China Advanced Design. Рендер…

21.11.2025

Топ-7 найнадійніших автомобілів Kia у 2025 році

Автомобільний ринок змінюється так швидко, що інколи важко встигати за новими трендами: бренди з'являються і…

21.11.2025