Дефіцит нових машин, що спостерігається у всьому світі, не міг не позначитися і на інших сегментах ринку. Як зазначають фахівці, в Україні ціни на вживані іномарки лише з початку осені поточного року збільшились у середньому на 10%.
Експерти прогнозують, що подорожчання автомобілів з пробігом продовжиться і надалі, тому радять не затягувати з придбанням авто тим, хто планував це зробити.
Що призвело до збільшення вартості вживаних іномарок, і скільки це триватиме, – у сьогоднішній статті.
Чим викликаний дефіцит автомобілів
Як розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, зараз в Україні бажаючі купити нову іномарку вишиковуються у черзі, будучи змушеними чекати від чотирьох до семи місяців залежно від марки.
Головною причиною перебоїв із постачанням автомобілів залишається дефіцит мікрочіпів.
Як дефіцит позначається на цінах
Дефіцит машин не викликав стрибка цін на первинному ринку, зазначає Назаренко, але проблеми з поставками нових авто послужили каталізатором зростання вартості уживаних – частина українців, які планували обзавестися новим автотранспортом, а старого позбутися, зараз позбавлена такої можливості.
Таким чином, варіантів на «вторинці» поменшало, тоді як попит на них збільшився, внаслідок чого підскочили ціни.
Дорожчають найпопулярніші автомобілі.
У середньому на 10% дорожчими стали «ліквідні» моделі. Йдеться про машини, що перебувають у хорошому стані та випущені під популярними серед українців марками.
При цьому пік зростання цін зафіксований минулої осені – вартість популярних в Україні іномарок з вересня 2021 року підскочила на 5-10%.
Коли припиниться зростання цін
Експерти сходяться на думці про те, що подорожчання легковиків іноземного виробництва продовжиться і в 2022 році. Ціни зростатимуть приблизно тими ж темпами (5-10%) до весни, коли сезонний попит може змусити їх злетіти ще сильніше.
Щодо припинення подорожчання, то це можливо лише тоді, коли на первинному ринку буде ліквідовано дефіцит автомобілів.