В Івано-Франківській області, в районі Бурштинської ТЕС, було збудовано 900 метрів автомобільної дороги. Для будівництва було використано 300 тонн сухої та вологої золи (продукт згоряння вугілля («чорного золота»)). Будівництвом займається компанія ДПЕК «Енерго». Вартість проекту сягає 22 мільйонів гривень.
Залишки вугілля входять до складу основи асфальтобетонного покриття, так і самого покриття. В основі є 25% вологої золи. Продукт згоряння вугілля замінив пісок у нижньому шарі-основі. У покритті (верхньому шарі) зола замінила мінеральний порошок. Використання золи замість порошку економічно доцільніше. Вартість мінерального порошку набагато вища, ніж золи.
Експерти в галузі будівництва автодоріг зазначають, що асфальтобетони на основі золи не поступаються якістю традиційним асфальтобетонам.
В Україні утворюється до 7 мільйонів тонн золошлакових відходів на рік. Продукти згоряння чорного золота можна використовувати для виробництва будівельних сумішей і створення дорожнього покриття. У Європі до 92% золошлаків відправляють на утилізацію. Але Україна поки що не готова до такого кроку.
Volvo готується до повернення універсала XC70 у 2026 році — моделі, яка раніше зайняла особливу…
Підвищена витрата моторного масла майже завжди є ознакою проблем із двигуном або його вузлами. У…
Інвестиція у позашляховик може стати вигідним рішенням, якщо обрати модель, здатну служити десятиліттями. Експерти з…
Volkswagen показав нові фото нового T-Roc 2026, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні.…
Нинішнє покоління популярного кросовера Mitsubishi Outlander перебуває на ринку з 2021 року, а восени 2024-го…
Питати власника автомобіля про надійність його машини можна, але навряд чи варто очікувати на об'єктивну…
Leave a Comment