В Івано-Франківській області, в районі Бурштинської ТЕС, було збудовано 900 метрів автомобільної дороги. Для будівництва було використано 300 тонн сухої та вологої золи (продукт згоряння вугілля («чорного золота»)). Будівництвом займається компанія ДПЕК «Енерго». Вартість проекту сягає 22 мільйонів гривень.
Залишки вугілля входять до складу основи асфальтобетонного покриття, так і самого покриття. В основі є 25% вологої золи. Продукт згоряння вугілля замінив пісок у нижньому шарі-основі. У покритті (верхньому шарі) зола замінила мінеральний порошок. Використання золи замість порошку економічно доцільніше. Вартість мінерального порошку набагато вища, ніж золи.
Експерти в галузі будівництва автодоріг зазначають, що асфальтобетони на основі золи не поступаються якістю традиційним асфальтобетонам.
В Україні утворюється до 7 мільйонів тонн золошлакових відходів на рік. Продукти згоряння чорного золота можна використовувати для виробництва будівельних сумішей і створення дорожнього покриття. У Європі до 92% золошлаків відправляють на утилізацію. Але Україна поки що не готова до такого кроку.
Аксесуари для автомобілів, хоч і додають якоїсь стильності та зручності, можуть бути справжнім головним болем,…
При низьких температурах рідина склоомивача в бачку автомобіля може замерзнути, що унеможливлює очищення лобового скла.…
Нещодавні шпигунські знімки підтверджують, що електричний BMW M3 адаптує кілька стильових елементів концепту Vision Neue…
Чи потрібно водіям обмінювати старе посвідчення водія з простими категоріями на нове, де вони розділені,…
Електричний фургон KIA PV5 Turismo, що має дебютувати у 2025 році, нещодавно потрапив на шпигунські…
Mercedes -AMG стикається з непростим завданням: зберегти баланс між інноваціями та очікуваннями своїх лояльних клієнтів.…
Leave a Comment