В Івано-Франківській області, в районі Бурштинської ТЕС, було збудовано 900 метрів автомобільної дороги. Для будівництва було використано 300 тонн сухої та вологої золи (продукт згоряння вугілля («чорного золота»)). Будівництвом займається компанія ДПЕК «Енерго». Вартість проекту сягає 22 мільйонів гривень.
Залишки вугілля входять до складу основи асфальтобетонного покриття, так і самого покриття. В основі є 25% вологої золи. Продукт згоряння вугілля замінив пісок у нижньому шарі-основі. У покритті (верхньому шарі) зола замінила мінеральний порошок. Використання золи замість порошку економічно доцільніше. Вартість мінерального порошку набагато вища, ніж золи.
Експерти в галузі будівництва автодоріг зазначають, що асфальтобетони на основі золи не поступаються якістю традиційним асфальтобетонам.
В Україні утворюється до 7 мільйонів тонн золошлакових відходів на рік. Продукти згоряння чорного золота можна використовувати для виробництва будівельних сумішей і створення дорожнього покриття. У Європі до 92% золошлаків відправляють на утилізацію. Але Україна поки що не готова до такого кроку.
Третє покоління кросовера Dacia Duster дебютувало восени 2023 року, а вже у 2024-му модель вийшла…
Американські автомобілі традиційно не славилися високою надійністю, проте останнім часом ситуація помітно змінюється: моделі зі…
Українським водіям нагадали про важливий момент, який може обернутися штрафом уже під час першої зупинки…
Першою ознакою швидкого зносу механічної коробки передач є труднощі з перемиканням: важіль рухається з великим…
Залив пального в бак - звичайна справа для кожного водія. Проте інколи трапляється ситуація, коли…
Багато українських водіїв дуже насторожено ставляться до дорожнього знака "Обгін заборонено" і суцільної лінії розмітки,…
Leave a Comment