В Івано-Франківській області, в районі Бурштинської ТЕС, було збудовано 900 метрів автомобільної дороги. Для будівництва було використано 300 тонн сухої та вологої золи (продукт згоряння вугілля («чорного золота»)). Будівництвом займається компанія ДПЕК «Енерго». Вартість проекту сягає 22 мільйонів гривень.
Залишки вугілля входять до складу основи асфальтобетонного покриття, так і самого покриття. В основі є 25% вологої золи. Продукт згоряння вугілля замінив пісок у нижньому шарі-основі. У покритті (верхньому шарі) зола замінила мінеральний порошок. Використання золи замість порошку економічно доцільніше. Вартість мінерального порошку набагато вища, ніж золи.
Експерти в галузі будівництва автодоріг зазначають, що асфальтобетони на основі золи не поступаються якістю традиційним асфальтобетонам.
В Україні утворюється до 7 мільйонів тонн золошлакових відходів на рік. Продукти згоряння чорного золота можна використовувати для виробництва будівельних сумішей і створення дорожнього покриття. У Європі до 92% золошлаків відправляють на утилізацію. Але Україна поки що не готова до такого кроку.
Експерт детально розглянув сильні та слабкі сторони Toyota Camry сьомого покоління (XV50), більш відомої як…
Компанія Volkswagen нещодавно офіційно анонсувала дві нові моделі електромобілів компактного розміру – ID.1 та ID.2.…
Співробітники поліції на дорогах не зупиняють машини випадково — їхній вибір ґрунтується на факторах, які…
Яскраво-жовтогарячий колір в автомобільній промисловості асоціюється з продуктивністю, але іноді його починають використовувати машини, які…
Водії часто запитують, де саме інспектор має право винести постанову про накладення штрафу за порушення…
Багато водіїв вважають, що після зняття шин про них можна забути до наступного сезону. Головне…
Leave a Comment