Автопрому загрожує новий дефіцит: що на цей раз

Деякі хімзаводи скоротили виробництво аміаку - сировини для Adblue.

0
61

Виробництво автомобілів у всьому світі вже страждає від нестачі напівпровідників, а дефіцит магнію з’являється через скорочення виробництва в Китаї. Однак виявляється, що галузь також зіткнулася з новою серйозною проблемою – високі ціни на газ можуть викликати проблеми з постачанням очищувача вихлопних газів Adblue.

Це така добавка в нейтралізатор дизельних вихлопів, яка робить їх задовольняють вимогам Євро-5 і 6. Розчин сечовини Adblue використовується в дизельних легкових і вантажних автомобілях з так званим каталітичним нейтралізатором SCR.

AdBlue заливається в окремий бак, звідки «розумна» система впорскує його (приблизно 2 літри на 1000 км) в вихлопну систему для утилізації оксиду азоту. Якщо бак з рідиною порожній, автовласник повинен долити. В іншому випадку автомобіль не заведеться або двигун перейде в аварійний режим.

Розчин зроблений з сечовини, яка витягується з аміаку, а він, у свою чергу, виробляється з природного газу, ціни на який різко зросли. Деякі хімічні підприємства вже припинили виробництво аміаку, який є сировиною для AdBlue. В кінці вересня гігант BASF зробив це на своїх заводах в Людвігсхафене (Німеччина) і Антверпені (Белл), а в середині жовтня найбільший хімічний завод Італії пішов тимчасово зупинився, оголосивши про підвищення цін на добавку.

У будь-якому випадку причина та ж – високі ціни на природний газ роблять виробництво сировини, необхідного для AdBlue, нерентабельним. Виробники, в свою чергу, рідко можуть підвищувати ціни, оскільки у них є діючі контракти на довгі роки, пише видання Automotive Industry. Відзначається, що недолік добавки будуть відчувати власники багатьох нових дизельних автомобілів, що відповідають стандарту Євро-5 і Євро-6.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!