Новини

В Японії з 2022 року всі нові машини зобов’яжуть оснащувати «чорними ящиками»

Міністерство землі, інфраструктури, транспорту та туризму Японії ввело нову вимогу для виробників автомобілів, згідно з яким всі випущені з липня 2022 року легковика повинні бути оснащені реєстратором подій (event data recorder, EDR). Це пристрій за аналогією з «чорним ящиком» стане записувати дані про стан педалей газу і гальма, що допоможе при розслідуванні причин ДТП.

За інформацією японського ресурсу Kyodo News , нова вимога пов’язано з тим, що часом навіть експертиза не може точно відповісти на питання, чи було прискорення перед аварією несправністю автомобіля або ж помилкою водія. В уряді вирішили, що установка EDR допоможе точно з’ясовувати обставини аварій.

Японія стане першою в світі країною, яка зобов’яже виробників оснащувати машини «чорними ящиками».

Крім положення педалей пристрій також засвідчить, чи пристебнутий ремінь безпеки, чи активована система автоматичного гальмування в екстрених ситуаціях, а також зафіксує дані про прискорення транспортного засобу. Вся ця інформація буде записуватися з частотою два рази на секунду.

Нововведення пов’язане в тому числі і з тим, що люди похилого віку нерідко плутають педалі, а середній вік водія в Японії постійно зростає. Правда, для виправлення цієї помилки вже існують різні системи. Зокрема, з 2012 року на машини Toyota встановлюється Intelligent Clearance Sonar (ICS), яка не дозволяє автомобілю врізатися на парковці або в пробці: якщо поблизу буде перешкода, машина просто не дасть натиснути педаль газу.

Плюс до цього в 2020-му з’явилася функція придушення прискорення (Acceleration Suppression Function, ACF). Вона вміє розпізнавати помилкове натискання газу навіть в тих випадках, якщо поблизу немає перешкод.

Для розробки ACF були проаналізовані реальні аварії, де водії переплутали газ і гальмо або педаль газу просто запала. Комп’ютер обробив великі дані, зібрані з потрапили в подібні інциденти машин, і виявив деякі закономірності між поточною швидкістю транспортного засобу, кутом відхилення педалі акселератора і швидкістю її натискання. В результаті був вироблений ряд негативних шаблонів, які з високою ймовірністю відображають помилкове прискорення. Якщо вони будуть розпізнані в процесі управління автомобілем, ACF просто не дасть машині різко прискоритися.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Поліцейський пояснив, які авто зупиняють найчастіше та чому

Деякі автомобілі інспектори зупиняють частіше, ніж інші, і водії часто запитують, чи можна цього уникнути.…

10.12.2025

ЄС готує дешеві електромобілі без зайвих опцій

У ЄС можуть з'явитися недорогі електромобілі без частини обов'язкових систем безпеки. Чиновники розглядають таку ідею,…

10.12.2025

Названо спосіб, який прискорить прогрівання будь-якого двигуна

Взимку важливо швидко прогріти двигун і салон. Піч прогріває авто завдяки теплу, яке з'являється в…

09.12.2025

Що робити, якщо поліція зупинила автомобіль без підстав

Зупинка автомобіля поліцейським має відбуватися лише за законом, а не за власним бажанням інспектора. Стаття…

09.12.2025

Toyota показала електричний кросовер bZ4X 2026 року

Toyota продовжує робити ставку на гібридні технології, хоча не відстає від китайських виробників, які вже…

09.12.2025

На ЗСУ передали п’ять нових Renault Duster для розвідки

Гостомельська громада передала армії п'ять нових кросоверів, куплених за кошти селищної військової адміністрації. Машини отримав…

09.12.2025