Оскільки електромобілі більше не поповнюють скарбницю штату Техас за рахунок справляння податку на бензин, законодавці дистрикту працюють над новим способом справляння з власників транспортних засобів податків.
Нинішня американська система, в якій дороги та інші проекти автомобільної інфраструктури частково оплачуються за рахунок податків на паливо, очевидно, не зможе вижити в світі, де все водять електромобілі. Не існує єдиного, очевидно, кращого рішення для зміни ситуації, але в Техасі ця проблема привела до того, що деякі республіканці виступили за підвищення податків.
Законопроект обговорюється в Сенаті штату. Там пропонують підняти збори на електричних транспортних засобів (EV), що дозволить компенсувати податок на паливо. Нові поправки передбачають щорічний збір за електромобіль в розмірі від 190 до 240 доларів, додатковий збір у розмірі понад 150 доларів для всіх, хто проїжджає на своєму електромобілі більше 15 тис. Км на рік, і щорічної доплати в розмірі 10 доларів для фінансування консультативної ради з зарядної інфраструктури.
У штаті відзначили, що збори будуть стягуватися з приблизно 300 000 транспортних засобів, в результаті чого до Державного дорожнього фонду (SHF) має надійти в цілому 37,8 млн доларів у 2022 фінансовому році, а до 2026 року ця сума може вирости до 136 млн доларів США. У разі прийняття закон набуде чинності 1 вересня 2021 року.
Техас не перший штат, який розглядає стягування плати з водіїв електромобілів в якості заміни податків на паливо, але це не відповідає тим зборів, які платять більшість власників машин з ДВС. Група із захисту інтересів електромобілів Plug In America зазначила в офіційному документі, опублікованому в серпні 2020 року, що в середньому по країні щорічні податки на бензин для легкових автомобілів становлять 73 долари.
Замість щорічних зборів за електромобілі, які не враховують фактичне використання доріг, Plug In America і інші прихильники електромобілів підтримують так звані програми плати за використання доріг або способи стягування з людей плати за фактичний пробіг за рік, причому навіть з урахуванням ваги автомобіля.