Компанія Volkswagen збирається продавати автомобілі з максимальним набором устаткування, а доступ до опцій відкривати за окрему плату. Уже навіть підрахували, скільки може коштувати використання просунутого автопілота. Про це повідомляє « Аutoua.net ».
Практично будь-який підключений до інтернету автомобіль може отримувати оновлення бортової електроніки по бездротовій мережі, що дозволяє автовиробникам вносити зміни в інтерфейси і покращувати призначений для користувача досвід клієнтів. Але це також відкриває і додаткові можливості отримання прибутку.
Наприклад, в деяких «Теслах» за доплату можна розблокувати максимальну віддачу двигунів, а в нових BMW таким чином «відкриваються» додаткові опції: підігрів сидінь, адаптивний круїз-контроль, асистент дальнього світла і адаптивна підвіска. Тобто, виробник відразу випускає з заводу машини з необхідним обладнанням, але віддалено розблокує доступ до функцій, в залежності від готовності покупця доплчівать за них.
Аналогічний підхід до роботи з опціями збирається впровадити і Volkswagen. Замість того, щоб адаптувати на складальному конвеєрі кожен новий автомобіль під певну конфігурацію (що збільшує витрати), всі автомобілі Volkswagen будуть випускати з уніфікованими наборами обладнання, а функції продавати окремо. Директор VW з продажу та маркетингу VW Клаус Зеллмер розповів, що компанія «бачить майбутнє в доступі до мобільності в разі потреби».
«Якщо ви купили автомобіль і на той момент не були впевнені, що вам потрібен режим автономного водіння, але потім передумаєте і вирішите, що хотіли б, щоб він був, ми зможемо включити його. Однак потім ми можемо знову вимкнути його, якщо наступний власник машини вирішить, що автопілот йому не потрібен », – розповів Зеллмер .
За попередньою оцінкою, обладнання для системи водіння четвертого рівня автономності за класифікацією SAE (автопілот може працювати без допомоги водія в більшості ситуацій) обійдеться в п’ятизначний суму в євро з розрахунку на один автомобіль. Для того, щоб з цього можна було витягти якийсь прибуток, Volkswagen може стягувати з користувача 7 євро на годину. При цьому ніщо не заважає розділити вартість поїздки на кількох людей, що теоретично може зробити подібні подорожі навіть більш вигідними, ніж міжміські поїздки на громадському транспорті.
«Це також цікаво для ринку уживаних товарів, тому що ми можемо реагувати на зміни залишкової вартості, включаючи і відключаючи додаткові функції», – додав Клаус Зеллмер.
Втім, поки це лише ідеї на майбутнє, оскільки в серійних автомобілях тільки розпочинають з обережністю впроваджувати системи допомоги при водінні третього рівня автономності. Нещодавно така система була анонсована для седана Honda Legend в специфікації для внутрішнього ринку Японії. Інші комплекси на серійних автомобілях, включаючи Tesla Autopilot, поки не подолали другий рівень.