Гібридні автомобілі – звичайні і підзаряджатися, стали для багатьох автовиробників щасливою можливістю відносно швидко знизити середні показники шкідливих викидів в модельному ряду. Своїм власникам гібриди наочно демонструють переваги електрокарів, не потребуючи в жорсткій прив’язці до мереж зарядних станцій. Але при всіх незаперечних переваги, гібридні авто все-таки є перехідним етапом до повних електромобілів. І їхні дні полічені.
За інформацією Automotive News Europe, від гібридних авто можуть відмовитися. Але не їх власники, а самі автовиробники. І станеться це в результаті посилення європейських екологічних правил. Так що дана «перехідна» технологія цілком може мати коротший термін служби, ніж передбачалося деякими провідними автовиробниками.
Нагадаємо, що гібридні автомобілі поєднують електричну трансмісію з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ). Плагін-гібриди можуть підзаряджатися від мережі, від гальмування і від власного ДВЗ. Звичайні гібриди – від гальмування і від власного ДВЗ. Серед достоїнств гібридних авто – тиша, комфорт і м’якість ходу, хороша динаміка, доступний зі старту руху великий крутний момент і можливість пропонувати повний привід. Ну і, звичайно, – їх економічність і екологічність, завдяки яким вони і з’явилися. Серед недоліків – більш висока ціна, ніж у моделей з ДВЗ, і більшу вагу.
В ЄС постійно намагаються прискорити (а то і підстьобнути) перехід до повністю електричним транспортним засобам. За проектом Правил зеленого фінансування, який зараз розглядається в ЄС, виробникам після 2025 року можуть заборонити називати гібридні авто «стійкими інвестиціями». І це відлякає інвесторів. У той же час, заплановані Правила щодо викидів забруднюючих речовин (наприклад, оксидів азоту), можуть вплинути на збільшення вартості виробництва гібридних автомобілів. І вони – замість того, щоб поступово дешевшати, навпаки – подорожчають.
А адже деякі автовиробники планували продавати підключаються гібриди, по крайней мере, до кінця цього десятиліття. Гібриди розглядалися в якості моста до повністю електричним транспортним засобам. Компанія AutoForecast Solutions (AFS) склала для Reuters аналіз планів виробництва автомобілів в Європі до 2028 року. Відповідно до нього, в 2028-му буде 28 підключаються гібридних моделей і 86 моделей електромобілів.
За чинним сьогодні політиці ЄС і стандартам викидів CO2, гібриди розглядаються нарівні з повністю електричними автомобілями. Подібний підхід допоміг автомобільної промисловості інвестувати десятки мільярдів євро в нові електричні технології. За оцінкою консалтингової компанії AlixPartners, автовиробники та постачальники можуть з 2020 по 2024 рік вкласти в електрифікацію до $ 200 млрд.
Але тепер багато автовиробників побоюються, що ЄС передчасно перерве цей перехід. Вони попереджають, що нові Правила ускладнять продаж гібридних моделей на європейських ринках за все через кілька років. При тому, що ніхто не може гарантувати, що до 2025 року споживачам запропонують необхідний асортимент повністю електричних автомобілів. І що до цього часу вже буде створена необхідна інфраструктура для зарядки. «Божевілля робити це до 2025 року, тому що сьогодні ви фактично вбиваєте попит», – сказав генеральний директор Bentley Адріан Холлмарк, маючи на увазі пропозиція не класифікувати гібриди, як стійкі інвестиції. У компанії планують продавати гібриди до 2030 року, перш ніж ці моделі стануть повністю електричними. Адже «Для більшості людей електромобіль ще не практичний», – сказав він Reuters.
Та сама екологічність, завдяки якій свого часу і з’явилися гібриди, тепер працює проти них. На думку Єврокомісії, для досягнення спільної мети кліматичної нейтральності до 2050 року, майже всі автомобілі на дорогах повинні мати нульові викиди. А у підключаються гібридів з цим, як виявилося є проблеми. У вересні минулого року Міжнародна рада по чистому транспорту провів дослідження гібридних автомобілів. З’ясувалося, що споживання палива у них і викиди CO2 в чотири рази перевищують рівень, заявлений автовиробниками. Хоча, саме завдяки своєму дружелюбності до навколишнього середовища, гібриди були класифіковані, як “стійкі інвестиції”. Вся справа в тому, що люди не заряджають свої плагін-гібриди досить часто. І ці авто пересуваються на ДВС, як звичайні автомобілі. Власне дослідження Юлії Поліскановой, старшого директора по транспортним засобам і електронної мобільності європейської неурядової організації Transport & Environment, дало ще гірші результати. Відповідно до нього, при русі в режимі двигуна внутрішнього згоряння, викиди CO2 у підключаються гібридів були навіть вище, ніж у звичайних автомобілів. Більшої ваги гібридів приводив до більшого споживання палива. В результаті, Transport & Environment був зроблений невтішний висновок: «З точки зору навколишнього середовища та клімату сьогоднішня технологія підключаються гібридів гірше того, що вона замінює». Мається на увазі ДВС. викиди CO2 у підключаються гібридів були навіть вище, ніж у звичайних автомобілів. Більшої ваги гібридів приводив до більшого споживання палива. В результаті, Transport & Environment був зроблений невтішний висновок: «З точки зору навколишнього середовища та клімату сьогоднішня технологія підключаються гібридів гірше того, що вона замінює». Мається на увазі ДВС. викиди CO2 у підключаються гібридів були навіть вище, ніж у звичайних автомобілів. Більшої ваги гібридів приводив до більшого споживання палива. В результаті, Transport & Environment був зроблений невтішний висновок: «З точки зору навколишнього середовища та клімату сьогоднішня технологія підключаються гібридів гірше того, що вона замінює». Мається на увазі ДВЗ.
Природно, що автовиробники говорять зворотне. Вся справа в правильному використанні плагін-гібридів. Їх треба вчасно заряджати від електромережі, щоб електрику було основним джерелом енергії, а ДВЗ – резервним. Тоді шкідливі викиди гібридів будуть набагато менше, ніж у звичайних автомобілів. Ще один аргумент – гібридні авто є популярним перехідним варіантом для споживачів, які хочуть більш екологічного подорожі. І це правда. У 2020 році продажі плагін гібридів в ЄС зросли більш ніж в три рази. Обсяги їх реалізації були майже такими ж, як і у повністю електричних автомобілів – 507 000 шт.
Але найголовніше, що загрожує існуванню гібридів – це позиція самих автовиробників. Багато з них розходяться в думках щодо того, чи варто боротися за плагін-гібриди. Можливо, краще витратити свій фінансовий і політичний капітал на прискорення переходу до повністю електричним транспортним засобам. А також – на поліпшення інфраструктури зарядки по всьому континенту.
BMW і Renault, які ще не встановили дату переходу на повністю електричні авто, входять в число компаній, твердо дотримуються гібридів. Директор BMW по глобальному співробітництву в галузі досліджень, а також – голова асоціації European Green Vehicles Initiative Association Стефан Нойгебауер не впевнений, що через 9-10 років всі захочуть пересісти в електромобілі. «Чому? Тому що іноді вам потрібно здійснювати далекі поїздки, ви їдете у відпустку, вам потрібно буксирувати причіп. А для цього вам потрібна громадська зарядна інфраструктура. І це все одно буде критичною проблемою », – сказав він в інтерв’ю Reuters.
Бос BMW Олівер ЗІПС сказав в березні, що підключаються гібриди є «чудовим споживчим товаром», і для них буде ринок навіть без субсидій. Генеральний директор Renault Лука де Мео заявив в лютому, що плагін-гібриди «легко увійдуть в ландшафт ринку протягом наступних 10 років» і більш прибуткові, ніж звичайні автомобілі. За оцінками німецьких інженерів FEV, установка акумулятора, двигуна і електроніки на автомобіль з ДВЗ, для створення плагін-гібридної моделі, варто до 4000 євро на автомобіль.
У той же час, в Volvo Cars, яка прагне до 2030 року повністю перейти на електрику, більше орієнтовані на те, щоб підштовхнути ЄС до інвестицій значних коштів в зарядну інфраструктуру. Генеральний директор Хакан Самуельсон сказав Reuters: «Якщо ми в автомобільній промисловості інвестуємо в електромобілі і будемо робити це дуже швидко, то довіра до нас, з проханням про інвестиції в мережу зарядки зросте”.
Цього року Європейська комісія повинна запропонувати, принаймні, дюжину законодавчих актів щодо скорочення викидів в усіх секторах. Серед них – список видів економічної діяльності, які з наступного року будуть визначати, що може бути визнано “стійкими інвестиціями”. З нього, з 2026 року збираються виключити виробництво підключаються гібридних транспортних засобів. Тобто – вже зараз в їх удосконалення автовиробникам немає великого сенсу інвестувати.
Крім того, таке рішення може потенційно обмежити державне фінансування і стимули при купівлі гібридів. Подібний приклад уже є. Так, Нідерланди скоротили податкові пільги для гібридів ще в 2016 році. В результаті, до 2020 року в країні було продано в 8 разів більше повністю електричних автомобілів, ніж гібридів. Хоча, до цього, гібридів продавалося в 4 рази більше, ніж електрокарів. Проте, сьогодні багато країн як і раніше продовжують субсидіювати покупку гібридного автомобіля. Поки продовжують.
Консорціум дослідників, створений за замовленням ЄС, і відомий як CLOVE, в цьому місяці рекомендував посилити норми Євро-7. Щодо лімітів викидів забруднюючих речовин, включаючи оксиди азоту і чадний газ, це рекомендується зробити з 2025 року. Такі рекомендації не є обов’язковими, але спрямовані на інформування Європейської комісії, пропозиції якої з даного питання повинні бути представлені в кінці нинішнього року.
Хільдегард Мюллер, президент німецької асоціації автомобільної промисловості VDA, сказала з цього приводу, що існуючі пропозиції «на межі того, що технологічно досяжно». І мова йде не тільки про гібриди. «Ми як і раніше повинні бути дуже обережні, щоб через стандарту Євро 7 не стало неможливим використання двигуна внутрішнього згоряння», – сказала вона.
Якраз сьогодні – 21 квітня між законодавцями Європейського союзу було укладено попередню угоду про клімат. Європейський закон про клімат, який є одним з ключових елементів Зеленого курсу Європи, закріплює прихильність ЄС до досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року. Проміжна мета – скорочення викидів парникових газів до 2030 року, як мінімум на 55%, в порівнянні з базовим рівнем 1990 року. Тепер Закон буде формально схвалений парламентом і Радою Європейського клімату, опублікований в Офіційному журналі Союзу і вступить в силу. Так що вижити в ЄС у гібридних авто – зовсім мало шансів.
Можна сказати, що у нас в Україні, як би передбачили розвиток екологічної політики ЄС. На відміну від електромобілів, гібриди з самого початку не мали у нас при імпорті митних і податкових пільг.
Проте, за даними AUTO-Consulting, за перший квартал 2021 року в Україні було куплено майже 2 тисячі легкових автомобілів з бензиновими і дизельними гібридними силовими установками. Це – на 108% і 352% (бензинові та дизельні гібриди відповідно) більше, ніж за аналогічний період 2020 року. І це – набагато перевищує зростання продажів електромобілів (20%) за той же період.
Українським власникам гібридних авто поки нема про що турбуватися. У нас до жорстких екологічних вимог ЄС ще дуже далеко. Саме час отримати задоволення від гібридного приводу. Тим більше, що не виключено, що через “гонінь” в ЄС, гібриди поїдуть в Україну за цікавими цінами. А там дивись інфраструктура зарядних станцій у нас з’явиться. Тоді і можна буде пересісти в електрокар.
Джерело: autoconsulting.com.ua
Не так давно в Верховній Раді з'явився законопроєкт, який має на меті зробити покарання за…
Коли потрапляєш у туман, просто нічого не видно. Відчуття таке, ніби ти їдеш у молоці,…
Багато автовласників, отримуючи при порушенні правил нечіткі знімки з дорожніх камер, помилково вважають, що вони…
Зараз, коли ціни на бензин просто зашкалюють, а грошей у багатьох не вистачає, на ринку…
BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…
Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…
Leave a Comment