Новини

«Україні потрібні концесійні дороги» – експерт

Share

Державне агентство з будівництва автомобільних доріг України (Укравтодор) підписало меморандум з компанією “Автомагістраль-Південь” про будівництво першого концесійного автобану по маршруту Краковець – Броди – Рівне. Документ стосується підготовки пропозиції про концесії.

“Підписання Меморандуму дозволить нам найближчим часом оголосити конкурс з відбору приватного інвестора для будівництва маршруту Краковець – Броди – Рівне”, – заявив глава Укравтодору Олександр Кубрак.

Меморандум передбачає, що компанія своїм коштом підготує пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства. Зокрема, мова йде про розробку техніко-економічного обґрунтування реалізації проекту.

Документ не передбачає роботи на ділянці Північного обходу Львова. Для нього проведуть міжнародний тендер в рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком. В результаті повинен бути побудований міжнародний транспортний коридор, відзначили в Укравтодорі.

Подробиці теми розповів експерт з питань фінансів, державних закупівель та промислової політики в ГО «Інститут законодавчих ідей» Володимир Антків в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«В цілому концесія – це форма державного партнерства за якою країна може надати приватному інвестору ексклюзивне право для ведення проектних робіт. Для держави взагалі будівництво доріг – це велике грошове питання, адже у нас країна дуже велика. В цілому у нас кожен такий проект фінансується частково за рахунок державних коштів, і частково завдяки підтримці міжнародних інвесторів. За підсумком, це виливається у великі державні витрати. Механізм державного приватного партнерства зможе дозволити певною мірою відстрочити ці витрати, адже в цілому ці проекти розраховані на 20-30 років. І звичайно держава може залучити для будівництва інфраструктури України компанії, які зможуть швидше побудувати якісні дороги», – сказав експерт.

Також фахівець прокоментував питання про платні дорогах для українців.

«Відносно платних доріг. Вони будуть передбачатися тоді, коли приватний інвестор будуватиме нову дорогу і поряд з нею буде ще одна доступна дорога. При реконструкції й ремонті вже існуючої дороги, для українців буде вона безкоштовною», – уточнив він.

Також варто врахувати, що у всесвітній практиці вважається, що чим краще дороги в державі, тим активніше туди заходять інвестори, адже це перша ознака того, який саме стан економіки в тій чи іншій державі.

«Хороші дороги – це хороша комунікація, швидкість і логістика. Україна є країною великих відстаней і великих масштабів, тому нам просто необхідно мати хорошу дорожню інфраструктуру. Хоча б для того, щоб легко дістатися з точки «А» в точку «Б». Наприклад, якщо побудувати автобан поруч з уже існуючою дорогою, то це також може забезпечити більш швидке транспортування товару. А це вже економить пальне, котре потрібно для доставки, що також сприяє створенню хороших транзитних маршрутів для постачальників через Україну», – вважає фахівець.

Нещодавно «Укравтодор» спільно з ЄБРР оголосив про швидке проведення відповідних тендерів. Але як в такому випадку краще контролювати процес будівництва?

«Держава повинна повністю контролювати виконання всіх умов контракту. Також країна може передбачити певні санкції у разі проблемних кейсів з інвестором. Тобто на час виконання певної інвестиційної угоди, Україна повинна мати свої механізми впливу і моніторингу контролю якості. Якщо будуть правильно поставлена ​​робота та інвестиційні умови для нового учасника будівельних робіт, то в принципі успішна реалізація подібних проектів можлива», – резюмував Антків.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • А что, кому то на "Бентли" не хватает и кокаин?

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Skoda представила повнопривідну версію Octavia 2025

Skoda зробила важливий крок, повертаючи систему повного приводу 4x4 до оновленого Octavia 2025 року .…

18.01.2025

Honda вимагає припинення партнерства між Nissan та Renault

Honda зажадала розриву зв'язків між Nissan та Renault. Bloomberg стверджує: японська компанія стурбована можливим потраплянням…

18.01.2025

Названо найпоширеніші проблеми автомобіля після тривалого простою

Тривалий простий автомобіль може призвести до низки проблем, які здатні значно «вдарити» по гаманцю автовласника.…

18.01.2025

Українців зобов’яжуть замінити водійські права: що потрібно знати

В Україні відбуваються важливі зміни щодо водійських прав. Багато власників безстрокових посвідчень, особливо тих, хто…

18.01.2025

Автомобілі 2025 року за доступною ціною: найкращі моделі на ринку

Експерти автомобільної індустрії визначили найкращі новинки 2025 року серед доступних автомобілів. Журі таких престижних конкурсів,…

18.01.2025

Як мороз впливає на запас ходу електромобілів: факти та міфи

Суворі зими викликають у власників електромобілів занепокоєння запасом ходу їхніх автомобілів. Дослідження, проведене Recurrent ,…

18.01.2025