«Україні потрібні концесійні дороги» – експерт

1
477

Державне агентство з будівництва автомобільних доріг України (Укравтодор) підписало меморандум з компанією “Автомагістраль-Південь” про будівництво першого концесійного автобану по маршруту Краковець – Броди – Рівне. Документ стосується підготовки пропозиції про концесії.

“Підписання Меморандуму дозволить нам найближчим часом оголосити конкурс з відбору приватного інвестора для будівництва маршруту Краковець – Броди – Рівне”, – заявив глава Укравтодору Олександр Кубрак.

Меморандум передбачає, що компанія своїм коштом підготує пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства. Зокрема, мова йде про розробку техніко-економічного обґрунтування реалізації проекту.

Документ не передбачає роботи на ділянці Північного обходу Львова. Для нього проведуть міжнародний тендер в рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком. В результаті повинен бути побудований міжнародний транспортний коридор, відзначили в Укравтодорі.

Подробиці теми розповів експерт з питань фінансів, державних закупівель та промислової політики в ГО «Інститут законодавчих ідей» Володимир Антків в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«В цілому концесія – це форма державного партнерства за якою країна може надати приватному інвестору ексклюзивне право для ведення проектних робіт. Для держави взагалі будівництво доріг – це велике грошове питання, адже у нас країна дуже велика. В цілому у нас кожен такий проект фінансується частково за рахунок державних коштів, і частково завдяки підтримці міжнародних інвесторів. За підсумком, це виливається у великі державні витрати. Механізм державного приватного партнерства зможе дозволити певною мірою відстрочити ці витрати, адже в цілому ці проекти розраховані на 20-30 років. І звичайно держава може залучити для будівництва інфраструктури України компанії, які зможуть швидше побудувати якісні дороги», – сказав експерт.

Також фахівець прокоментував питання про платні дорогах для українців.

«Відносно платних доріг. Вони будуть передбачатися тоді, коли приватний інвестор будуватиме нову дорогу і поряд з нею буде ще одна доступна дорога. При реконструкції й ремонті вже існуючої дороги, для українців буде вона безкоштовною», – уточнив він.

Також варто врахувати, що у всесвітній практиці вважається, що чим краще дороги в державі, тим активніше туди заходять інвестори, адже це перша ознака того, який саме стан економіки в тій чи іншій державі.

«Хороші дороги – це хороша комунікація, швидкість і логістика. Україна є країною великих відстаней і великих масштабів, тому нам просто необхідно мати хорошу дорожню інфраструктуру. Хоча б для того, щоб легко дістатися з точки «А» в точку «Б». Наприклад, якщо побудувати автобан поруч з уже існуючою дорогою, то це також може забезпечити більш швидке транспортування товару. А це вже економить пальне, котре потрібно для доставки, що також сприяє створенню хороших транзитних маршрутів для постачальників через Україну», – вважає фахівець.

Нещодавно «Укравтодор» спільно з ЄБРР оголосив про швидке проведення відповідних тендерів. Але як в такому випадку краще контролювати процес будівництва?

«Держава повинна повністю контролювати виконання всіх умов контракту. Також країна може передбачити певні санкції у разі проблемних кейсів з інвестором. Тобто на час виконання певної інвестиційної угоди, Україна повинна мати свої механізми впливу і моніторингу контролю якості. Якщо будуть правильно поставлена ​​робота та інвестиційні умови для нового учасника будівельних робіт, то в принципі успішна реалізація подібних проектів можлива», – резюмував Антків.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

1 коментар

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.