Таку тенденцію підтвердили і в русі власників авто на Єврономерах “Авто Євро Сила” (АЕС). Власники машин хочуть уникнути не тільки платежів, а й зайвої тяганини з переоформленням транспортного засобу за кордоном. Але, справедливості заради, в русі визнали такі спроби геть абсурдними.
“Якщо машина зареєстрована на” евробляхера “, і він сам ввозив її з-за кордону, митні платежі не відміняються. Штраф він все одно повинен буде сплатити, незважаючи на те, продасть він транспортний засіб чи ні”, – розповіли нам в АЕС .
Формально, якщо таку машину не розмитнили, продати її, змінивши власника в Україні, неможливо. Це необхідно робити за законодавством тієї країни, де вона зареєстрована. Інакше юридично здійснити продаж не можна, розповідає Автоюрист Вадим Володарський.
“Транспортний засіб перебуває на обліку іноземного громадянина: Польщі, Литви … І фактично машину потрібно переоформляти по законодавству цих країн. Якщо є людина, яка це авто ввіз, за законом саме він відповідає за вивезення. Нічого іншого ми тут не придумаємо”, – підкреслив юрист .
При цьому тим, хто вивіз транспортний засіб, може бути і сам “євробляхер”. Але іноді буває так, що машину прикотив її власник-іноземець, або взагалі “лівий” громадянин іншої держави – т.зв. “Верблюд”.
“Але загальне правило таке: щоб бути законним власником, машину потрібно переоформляти в країні, де вона купувалася, а потім вже в Україні розмитнити. Інакше, якщо українець захоче купити машину у” евробляхера “, він останнім гроші віддасть, але власником не стане” , – говорить Володарський .
Розібрати на запчастини: може влетіти в копієчку
Подібне придбання повно ризиків ще й тому, що такий покупець може зіткнутися з відповідальністю за управління транспортним засобом не тим особою, яка є дійсним власником. Деякі “євробляхери” намагаються вирішити проблему, розібравши автомобіль на запчастини, а й тут є чимало “підводних каменів”.
“Тут виникає питання відповідальності за прострочення термінів вивезення автомобіля. Відповідати буде саме той, хто ввіз транспортний засіб на територію України. Нерідко – то особа, яка в Україні вже ніколи не буде.” Евробляхера “притягнуть до відповідальності за несвоєчасне вивезення авто туди, де він його купив “, – пояснив юрист .
За словами Володарського, кращий спосіб позбутися від машини на іноземній реєстрації, просто її продати в країні, де її і купили. Це допоможе повернути кошти і уникнути зайвих ризиків, пов’язаних з законодавством. Йому ж вторить і адвокат з митних справах Ярослав Лисенко.
“Той” евробляхер “, який розпродасть машину по запчастинах, безумовно, порушить закон. Якщо мова йде про тимчасове ввезення (до одного року, як правило – на іноземців, нерезидентів), то це порушення, оскільки мова йде про авто, яке знаходиться під митним контролем (воно не розмитнено або в спеціальному режимі) “, – звертає увагу Лисенко .
Подібні операції над такими транспортними засобами заборонені: продавати, купувати, а розбирати – тим більше.
Продати машину без вивезення – “постріл собі в ногу”
Лисенко акцентує, що якщо власник євробляхи продає авто, це не означає, що він її на себе і завіз, про що говорив Володарський. Якщо “євробляхер” завіз машину на себе (на митниці саме його прізвище в графі особи, яке завезло і має вивезти машину), то продати машину без вивезення – це “стріляти собі в ногу”.
“За скільки” євробляхер “її продасть невідомо, але штрафу в 170 тис. грн йому не уникнути. Можна поміняти митний режим, але там вже інша процедура. А так буде штраф. Можливо, буде суд. Ті люди, на мою думку, на кого завезли ці машини, страждають в першу чергу. На цьому всім заробили всі, окрім них “, – говорить юрист .
Так званий тимчасове ввезення авто в Україні служить не для того, щоб людина встигла продати транспортний засіб, а для нерезидентів. І, як правило – в цілях підприємництва.
“Наприклад, бізнес завозить в Україну якусь спецтехніку для робіт. Він робить це як раз в режимі” тимчасового ввезення “. Власниками залишаються іноземні фірми, а за фінансове регулювання відповідають наші. Останні здійснюють такі митні платежі. Або все відразу, або поступово і по частинах “, – розповідає Лисенко .
Якби “євробляхери” надходили таким же чином, каже адвокат, питань до них не було. Не кажучи вже про штрафи до 170 тис. Грн. Фактично після здійснення митних платежів, машина вважається випущеної в товарний оборот. Але “евробляхери” свого часу вирішили піти іншим шляхом.
Тепер же для легалізації машини з європейської реєстрацією її власник повинен звернутися в територіальний орган митниці. Близько 80% водіїв на Єврономер вдаються в такому випадку до послуг митного брокера. Хоча можна обійтися і без нього, але тоді процес розмитнення може виявитися більш важким.
Leave a Comment