В Україні зріс імпорт розчинників для лакофарбової промисловості, які насправді є сумішами октанопідвищуючих компонентів. Про це розповів глава КГ “А-95” Сергій Куюн.
За словами Куюна, в 2020 році в Україну ввезли близько 74 тис. тонн “розчинників для лакофарбової промисловості”. Такі рідини не обкладаються акцизом, а в подальшому їх використовують при виготовленні бензину.
Раніше в Україні розчинники для лакофарбової промисловості надходили з Росії, а зараз – з Білорусі. Закупівлями розчинників займаються близько десяти компаній.
Сергій Куюн вважає, що в цьому немає нічого дивного. За його словами, “БРСМ-Нафта” не приховує, що закуповує тільки 92-й бензин, а три марки палива з октаном “95”, які вона пропонує на своїх АЗС, виробляє на нафтопереробному заводі в Гадячі і на своїх нафтобазах.
Куюн відзначає, що якість бензинів у “БРСМ” непогана, про що свідчать високі обсяги продажів. А ось на якість палива в мережі Motto, яка закуповує паливо на міні-НПЗ в Мерефі (Харківська область), досить часто надходять скарги.
Саморобний бензин на Motto і “БРСМ-Нафта” – найдешевший на ринку. Його ціна часто дорівнює собівартості заводського імпортного або українського палива. За словами експерта, ці компанії ставали об’єктом розслідування податкових органів, але все-таки продовжують працювати.
Сергій Куюн рекомендує споживачам не гнатися за мінімальною ціною, а орієнтуватися на заправки ANP, “Укрнафта”, “Авіас”. Вони торгують бензином Кременчуцького НПЗ. Станом на 12 березня бензин А-95 на цих АЗС коштував 26,95-27 грн/л. При цьому він заявив, що бензин, який коштує менше – «зона ризику», але він «не обов’язково поганий».
У свою чергу глава мережі SunOil Леонід Косянчук теж радить при виборі бензину спиратися на цифри. За його словами, 95-й бензин в оптовому сегменті на 10 березня коштував 33,28 тис. грн за тонну. Якщо на АЗС вказана ціна 25 грн/л, значить, вона працює не межі збитковості.
Якщо ціна менше 25 грн/л, то, мабуть, це вже не бензин, а суміш з високооктановими добавками.
Експерти відзначають, що прості автомобілісти навряд чи зможуть відрізнити якісний бензин від “бодяги”. Справа в тому, що “бодяга” може відповідати всім параметрам. Але іноді виробник не виконує технологічну карту.
Неякісний бензин може завдати серйозної шкоди автомобілю. Наприклад, значно знизити ресурс двигуна.
Косянчук пояснив, що якщо залити неякісне дешеве паливо, то можна заощадити кілька гривень, але потім витратити тисячі гривень на капремонт двигуна. Подібна суміш може негативно вплинути на паливну систему, поршневу групу, двигун.
Згідно з результатами дослідження, найчастіше перекупи продають автомобілі через дошки оголошень . Так відповіли 64%…
Марка AUDI створена разом із SAIC і на першому етапі буде представлена трьома моделями –…
Як правило, підсклянники, незалежно від того, в якому автомобілі вони знаходяться, мають круглу форму. Але…
Cupra Terramar для Європи заявлений у трьох варіантах виконання: дві бензинові та одна PHEV-версія з…
З наближенням зими для українських водіїв стає актуальною підготовка автомобіля до холодів та погіршення погоди.…
Австралійський офіс Mercedes-Benz запропонує місцевим покупцям лімітований варіант GLC 300 4Matic Avantgarde. Цей німецький кросовер…
Leave a Comment