Новини

Як правильно перевозити дітей у 2021 році. Що потрібно знати!

Share

Попередня редакція ПДР стосовно вимог до перевезення дітей діяла ще з 2008 року. Вона була незрозуміло та містила багато спірних моментів. Зокрема не було визначено поняття «Спеціальний засіб», у якому можна перевозити зазначену категорію пасажирів. Водії підкладали під дитину подушку та при зупинці автомобіля поліцією повідомляли, що ця подушка і є «спеціальний засіб». Інспектор не міг накласти штраф через відсутність в законодавстві визначення поняття «спеціальний засіб».

Також була дискусійною норма щодо обов’язку перевозити в автокріслі «дітей, зріст яких менше 145 см або тих, які не досягли 12-річного віку». Не було зрозуміло, як транспортувати дитину віком понад 12 років, ріст якої менш як 145 см тощо. Та і взагалі передбачена норма по віку була необґрунтованою, оскільки основним критерієм належного закріплення «маленького пасажира»у певному автокріслі був її ріст, а не вік.

Нові правила перевезення дітей

Постановою КМУ від 24.02.2021 №152 внесено зміни до ПДР, відповідно до яких вимоги до перевезення даної категорії пасажирів впорядковано. Зміни надбали чинності та підлягають виконанню.

Цими змінами прописано визначення обладнання, в якому можна перевозити дітей. Це “дитяча утримуюча система – обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла”.

У нових правилах повністю відкинуто обмеження по віку. Відтепер єдиним критерієм для обов’язкового транспортування дитини в автокріслі є її зріст. А саме забороняється перевозити дітей, зріст яких менш ніж 145 см у транспортних засобах без використання утримуючих систем, які дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією автомобіля (п.п. 21.11.б ПДР). Ці норми не стосуються перевезення в автобусах.

У нових змінах конкретизовано, що обов’язок перевозити дитину у дитячій утримуючій системі стосується лише тих автомобілів, які обладнані заводом-виробником ременями безпеки чи системами з’єднання цього обладнання (п.п. 21.12 ПДР). Подібна норма містилась і у попередній редакції ПДР.

Отже, якщо завод-виробник не передбачив у конструкції автомобіля ремені безпеки, то Правила не забороняють перевозити дитину без автокрісла. Штрафу у такому випадку не буде, однак батьки особисто відповідають за ризик травмування дитини при ДТП.

Водночас чітко прописано, на яких саме місцях автомобіля такі автокрісла можуть кріпитись. Це можуть бути лише місця, окрім першого ряду, тобто місця другого, третього рядів тощо. На місцях першого ряду легкового автомобіля дозволяється транспортувати лише маленьких діток віком до трьох років. Це дозволяється за умови встановлення системи для утримання проти напрямку руху та при відключенні передньої подушки безпеки, якщо така є (п.п. 21.13 ПДР).

Додатково наголошено на тому, що характеристики дитячої утримуючої системи повинні відповідати зросту дитини, яка перевозиться. Інформація щодо зросту пасажира вказується виробниками на таких обладнаннях.

Відповідальність

Штраф за порушення вказаних правил перевезення дітей становить 510 грн. (ч. 10 ст. 121 КУпАП). Повторне вчинення такого порушення протягом року передбачає штраф 850 грн. (ч. 11 ст. 121 КУпАП).

У випадку дорожньо-транспортної пригоди з відповідними наслідками, за невикористання авто крісла при транспортуванні дитини, водій може відповідати вже на підставі Кримінального кодексу. (ч. 1 ст. 286 ККУ).

Висновки

Отже, відтепер діють нові правила перевезення дітей, яких потрібно дотримуватись. У разі їх порушення передбачено штрафи. Крім цього, підвищується ризик травмування дитини у разі ДТП.

Тому ризикувати не варто! Перевозити дітей зростом менш як 145 см потрібно лише в спеціальних системах, які утримують дітей в безпечному положенні (автокрісла, бустери). Обов’язково потрібно підбирати обладнання відповідно до росту дитини та при зміні росту замінювати.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні готують нові правила для вживаних авто: що зміниться

В Україні влада планує змінити правила продажу вживаних транспортних засобів для збільшення надходжень до державного…

27.04.2024

Маленький “Гелендваген”: в Україні продають Suzuki Jimny з тюнінгом у стилі Brabus

Подовжений Suzuki Jimny перетворили на зменшену копію Mercedes G-Class Brabus. Позашляховик кардинально змінився зовні та…

27.04.2024

Компанія Ferrari заробляє на кожній своїй машині у 17 разів більше, ніж Mercedes-Benz

У 2023 році компанія Ferrari заробила на кожній проданій машині 118 тисяч євро, показавши найкращий…

27.04.2024

Kia готує новий недорогий кросовер Sportage

Недорогий кросовер Kia Sportage, який має високий попит у всьому світі і суперничає з Toyota…

27.04.2024

Суцільне розчарування: розкрито найненадійніші компакт-кросовери

Купуючи будь-який автомобіль, перше, що цікавить багатьох – наскільки він надійний. Якщо вибір виявиться неправильним,…

27.04.2024

У МВС попередили водіїв про заміну документів, що робити

Понад 55 тисяч автомобілів вже знайшли своїх нових власників завдяки напрочуд простій та інноваційній послузі "Дії". Це…

27.04.2024