Новини

Як правильно перевозити дітей у 2021 році. Що потрібно знати!

Share

Попередня редакція ПДР стосовно вимог до перевезення дітей діяла ще з 2008 року. Вона була незрозуміло та містила багато спірних моментів. Зокрема не було визначено поняття «Спеціальний засіб», у якому можна перевозити зазначену категорію пасажирів. Водії підкладали під дитину подушку та при зупинці автомобіля поліцією повідомляли, що ця подушка і є «спеціальний засіб». Інспектор не міг накласти штраф через відсутність в законодавстві визначення поняття «спеціальний засіб».

Також була дискусійною норма щодо обов’язку перевозити в автокріслі «дітей, зріст яких менше 145 см або тих, які не досягли 12-річного віку». Не було зрозуміло, як транспортувати дитину віком понад 12 років, ріст якої менш як 145 см тощо. Та і взагалі передбачена норма по віку була необґрунтованою, оскільки основним критерієм належного закріплення «маленького пасажира»у певному автокріслі був її ріст, а не вік.

Нові правила перевезення дітей

Постановою КМУ від 24.02.2021 №152 внесено зміни до ПДР, відповідно до яких вимоги до перевезення даної категорії пасажирів впорядковано. Зміни надбали чинності та підлягають виконанню.

Цими змінами прописано визначення обладнання, в якому можна перевозити дітей. Це “дитяча утримуюча система – обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла”.

У нових правилах повністю відкинуто обмеження по віку. Відтепер єдиним критерієм для обов’язкового транспортування дитини в автокріслі є її зріст. А саме забороняється перевозити дітей, зріст яких менш ніж 145 см у транспортних засобах без використання утримуючих систем, які дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією автомобіля (п.п. 21.11.б ПДР). Ці норми не стосуються перевезення в автобусах.

У нових змінах конкретизовано, що обов’язок перевозити дитину у дитячій утримуючій системі стосується лише тих автомобілів, які обладнані заводом-виробником ременями безпеки чи системами з’єднання цього обладнання (п.п. 21.12 ПДР). Подібна норма містилась і у попередній редакції ПДР.

Отже, якщо завод-виробник не передбачив у конструкції автомобіля ремені безпеки, то Правила не забороняють перевозити дитину без автокрісла. Штрафу у такому випадку не буде, однак батьки особисто відповідають за ризик травмування дитини при ДТП.

Водночас чітко прописано, на яких саме місцях автомобіля такі автокрісла можуть кріпитись. Це можуть бути лише місця, окрім першого ряду, тобто місця другого, третього рядів тощо. На місцях першого ряду легкового автомобіля дозволяється транспортувати лише маленьких діток віком до трьох років. Це дозволяється за умови встановлення системи для утримання проти напрямку руху та при відключенні передньої подушки безпеки, якщо така є (п.п. 21.13 ПДР).

Додатково наголошено на тому, що характеристики дитячої утримуючої системи повинні відповідати зросту дитини, яка перевозиться. Інформація щодо зросту пасажира вказується виробниками на таких обладнаннях.

Відповідальність

Штраф за порушення вказаних правил перевезення дітей становить 510 грн. (ч. 10 ст. 121 КУпАП). Повторне вчинення такого порушення протягом року передбачає штраф 850 грн. (ч. 11 ст. 121 КУпАП).

У випадку дорожньо-транспортної пригоди з відповідними наслідками, за невикористання авто крісла при транспортуванні дитини, водій може відповідати вже на підставі Кримінального кодексу. (ч. 1 ст. 286 ККУ).

Висновки

Отже, відтепер діють нові правила перевезення дітей, яких потрібно дотримуватись. У разі їх порушення передбачено штрафи. Крім цього, підвищується ризик травмування дитини у разі ДТП.

Тому ризикувати не варто! Перевозити дітей зростом менш як 145 см потрібно лише в спеціальних системах, які утримують дітей в безпечному положенні (автокрісла, бустери). Обов’язково потрібно підбирати обладнання відповідно до росту дитини та при зміні росту замінювати.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

10 порад, як підготувати авто до зимових холодів

Зима для авто — це не просто красива пора для поїздок, а справжній виклик для…

15.11.2024

Чому взимку частішають випадки загоряння авто і як цьому запобігти

Чесно кажучи, я завжди трохи переживаю за авто взимку, особливо коли десь чую про загоряння…

15.11.2024

Названо автомобільні номери, яких не можна використовувати в Україні

В Україні з номерами на авто все має бути чітко, інакше можна легко нарватися на…

15.11.2024

Неочікуваний сигнал, що акумулятор вашого авто потребує заміни

Акумулятор має свій термін служби, і якщо йому вже більше трьох років, будьте готові до…

15.11.2024

Представлено бензинову версію Volkswagen Tiguan 4Motion

Volkswagen розширив лінійку свого популярного компактного позашляховика Tiguan 4Motion , додавши бензинову версію. Тепер модель…

15.11.2024

Чи є сенс купувати гібридний автомобіль у 2024 році

Автомобілі з гібридними силовими установками по всьому світу набирають популярності. Вони вважаються перехідним варіантом між…

15.11.2024