Найбільший в світі завод з випуску легкових дизелів буде випускати електромотори

0
90

Йдеться про завод концерну PSA в Тремер на сході Франції, пише Reuters. Якщо в минулому році на електродвигуни довелося 10% від загального обсягу продукції, що випускається тут продукції, то в 2021-му він буде подвоєний, до 180 тис. одиниць на рік, а до 2025-го сягне 900 тис. Примірників, або більше 50% від пікового обсягу фабрики до пандемії.

Попит на дизельні легковики різко впав після «дізельгейта» в 2015-му. Нагадаємо, цим терміном називають скандал, коли концерн Volkswagen викрили у використанні на машинах обхідного софта, який занижує викиди шкідливих речовин. При цьому з 2020 року вступили в силу нові жорсткі правила Євросоюзу, згідно з якими для автовиробників передбачені великі штрафи за перевищення середніх лімітів викидів.

Але для 3000 робітників заводу в Тремер і для автомобільної промисловості в цілому з’явилися додаткові складності. Електромотори набагато простіші але більш технологічні, ніж ДВЗ: у них міститься в п’ять разів менше деталей. Це означає, що для їх виробництва буде потрібно істотно менше робочої сили, так що більшу частину співробітників в Тремер можуть звільнити.

Читайте також  Електрокари можуть подешевшати до 85 тис. грн вже влітку 2020-го

Концерн Stellantis, утворений в результаті злиття PSA і FIAT-Chrysler, заявив, що не закриє фабрики і буде прагнути зберегти робочі місця. Але подібна риторика є типовою на тлі активності місцевих профспілок. За оцінками французької автомобільної лобістської групи PFA (La Plateforme automobile), у Франції загроза скорочення нависла над 15 000 чоловік, пов’язаних з дизельними моторами, з 400 000 зайнятих в галузі в цілому.

За прогнозом німецького Інституту досліджень зайнятості IAB, поява електромобілів може поставити під загрозу 100 000 робочих місць в Німеччині. Це приблизно восьма частина всіх трудящих в автомобільній промисловості.

Згідно з недавнім звітом JATO Dynamics, у вересні 2020 року частка дизельних автомобілів на європейському ринку впала до 24,8%, в той час як ще десятиліття тому вони займали понад 50% ринку.