Союз споживачів США Consumer Reports (CR) опублікував результати нового дослідження. Новий рейтинг навряд чи обрадує виробників електромобілів.
У наступаючому році буде випущено ще більше повністю електричних автомобілів, ніж будь-коли раніше, оскільки споживачі приходять до ідеї обміну своїх автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння на щось електричне. Крім нульових викидів, автовиробники зазначають, що у електромобілів має бути менше проблем з надійністю, тому що їх силові агрегати менш складні. На жаль, це не завжди так.
Consumer Reports опублікував новий рейтинг надійності, в якому говориться, що деякі нові електричні батареї мають «серйозні проблеми, які будуть покриватися гарантією». В цілому опитування читачів CR зібрав дані про 329 000 електромобілів. Що цікаво, проблема не завжди криється в батареях і електромоторах. Безліч повідомлень торкалися проблеми з якістю збірки Tesla Model Y, включаючи погану забарвлення. Деякі власники Audi e-tron повідомляли про збої в електроприводі і проблеми з силовим обладнанням. Водії Kia Niro EV повідомляли про необхідність заміни підшипника електродвигуна.
І Niro EV, і e-tron з тих пір покинули рейтинг рекомендованих CR електромобілів, а Model Y ніколи і не з’являлася в ньому. Експерти і раніше рекомендують більш старі і менш складні електрокари, зокрема Chevrolet Bolt і Nissan Leaf. По суті, Bolt – одна з найнадійніших моделей американського бренду.
Однак CR робить дещо ще, що може викликати суперечки. Він знижує прогнозовану надійність до рівня нижче середнього для двох нових електромобілів, які він ще навіть не тестував, Ford Mustang Mach-E і Mercedes-Benz EQC, просто тому, що у інших нових електромобілів надто багато проблем. Від власників Porsche Taycan також не надходило досить дані, але інформації про випробування моделі на треку так вразили CR, що компанія все ж вирішила знизити прогнозовану надійність Taycan із середньою до нижче середньої.
Хтось може сказати, що це не зовсім справедливо, але, схоже, CR дізнався від опитаних власників електромобілів, що існує ряд проблем, які впливають на нові моделі, і це в цілому позначається на прогнозованих рейтингах надійності нових електрокарів. Але є ще одне важливе зауваження, зроблене заступником директора CR по інтеграції автомобільних даних Анітою Лам, адресований автовиробникам.
«Часто проблема не в технології електромобілів. Це все інші нові технології, які можуть з’явитися в будь-якому автомобілі – нові інформаційно-розважальні системи, більш складне силове обладнання і гаджети, – які часто встановлюються на нових електромобілях, щоб створити враження, що вони повинні бути розкішним і високотехнологічним ».