Новини

Чому “євробляхи” продовжують їздити українськими дорогами

З початку 2020 року машини на європейських номерах повинні були зникнути з українських доріг і дворів. За нерозмитнену евробляху обіцяли штрафи в 170 000 грн і конфіскації. Однак нічого такого немає, тому що всі чекають обіцяну в грудні доступне розмитнення.

Відзначається, що вимоги штрафувати водіїв з 1 січня на 170 000 грн (або конфіскація) за порушення правил ввезення в Україну авто на європейських номерах, закріплені в законі №2288, який прийнятий Радою 19 грудня 2019.

Однак на наступний день – 20 листопада 2019 року, відбулася нарада за участю тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, міністра інфраструктури Владислава Криклія та голови громадської організації “АвтоЄвроСила” Олега Ярошевича. На цій зустрічі уклали усний меморандум: поліція не буде зачіпати власників таких авто, поки Рада не прийме обіцяні “євробляхерам” закони.

“Усередині країни митниця не “б’є” штрафи, тому що у неї немає інформації про правопорушення. Поліція також не штрафує, оскільки не має доступу до бази митниці”, – розповідає Олександр Чернявський, співзасновник громадської організації “АвтоЄвроСила”, яка займається захистом інтересів власників таких авто.

А згаданий меморандум захищає “євробляхерів” від обіцяних владою репресій тільки на українських дорогах. За те, щоб виїхати на такій машині за кордон або розмитнити її, щоб продати, доведеться платити штраф або “подарувати” авто державі. Приклади вже є. Питання тільки в масовості явища.

Так, на початку жовтня з’явилися судові рішення, згідно з яким п’ятеро українців отримали штрафи по 170 000 грн за ввезення авто на єврономерах.

За даними ЗМІ, протоколи насамперед отримують громадяни, які після пом’якшення карантину перетинають митний кордон України, в основному це заробітчани.

Тобто “євробляхери” поки виявилися в пастці. Вони не можуть вивезти авто, оскільки його відразу конфіскують і вручають протокол з повідомленням про дату засідання. Навіть розмитнення автомобіля за діючими ставками не звільняє від штрафу 170 000 грн.

Зате в Раді зібрався цілий пул законопроектів, які обіцяють скасувати акциз для ввезених в Україну з-за кордону авто: №3704, 3705 та 3706 (серед авторів більше 40 депутатів “Слуги народу”), №2342 і №2345 (які, згідно Меморандуму, Рада повинна була прийняти ще 14 січня), №4172. Однак досі жоден з цих законів в Раді навіть не потрапляв до порядку денного.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025