Новини

Чому “євробляхи” продовжують їздити українськими дорогами

Share

З початку 2020 року машини на європейських номерах повинні були зникнути з українських доріг і дворів. За нерозмитнену евробляху обіцяли штрафи в 170 000 грн і конфіскації. Однак нічого такого немає, тому що всі чекають обіцяну в грудні доступне розмитнення.

Відзначається, що вимоги штрафувати водіїв з 1 січня на 170 000 грн (або конфіскація) за порушення правил ввезення в Україну авто на європейських номерах, закріплені в законі №2288, який прийнятий Радою 19 грудня 2019.

Однак на наступний день – 20 листопада 2019 року, відбулася нарада за участю тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, міністра інфраструктури Владислава Криклія та голови громадської організації “АвтоЄвроСила” Олега Ярошевича. На цій зустрічі уклали усний меморандум: поліція не буде зачіпати власників таких авто, поки Рада не прийме обіцяні “євробляхерам” закони.

“Усередині країни митниця не “б’є” штрафи, тому що у неї немає інформації про правопорушення. Поліція також не штрафує, оскільки не має доступу до бази митниці”, – розповідає Олександр Чернявський, співзасновник громадської організації “АвтоЄвроСила”, яка займається захистом інтересів власників таких авто.

А згаданий меморандум захищає “євробляхерів” від обіцяних владою репресій тільки на українських дорогах. За те, щоб виїхати на такій машині за кордон або розмитнити її, щоб продати, доведеться платити штраф або “подарувати” авто державі. Приклади вже є. Питання тільки в масовості явища.

Так, на початку жовтня з’явилися судові рішення, згідно з яким п’ятеро українців отримали штрафи по 170 000 грн за ввезення авто на єврономерах.

За даними ЗМІ, протоколи насамперед отримують громадяни, які після пом’якшення карантину перетинають митний кордон України, в основному це заробітчани.

Тобто “євробляхери” поки виявилися в пастці. Вони не можуть вивезти авто, оскільки його відразу конфіскують і вручають протокол з повідомленням про дату засідання. Навіть розмитнення автомобіля за діючими ставками не звільняє від штрафу 170 000 грн.

Зате в Раді зібрався цілий пул законопроектів, які обіцяють скасувати акциз для ввезених в Україну з-за кордону авто: №3704, 3705 та 3706 (серед авторів більше 40 депутатів “Слуги народу”), №2342 і №2345 (які, згідно Меморандуму, Рада повинна була прийняти ще 14 січня), №4172. Однак досі жоден з цих законів в Раді навіть не потрапляв до порядку денного.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen додав седану Polo зв’язку турбомотора та автомата

Volkswagen додав седану Polo зв'язку турбомотора та автомата. У Південній Африці розширена гама чотирьохдверей: відтепер…

13.05.2024

Складено список безвідмовних SUV останнього десятиліття: лідер здивує

Кросовери та позашляховики стали одним із найкращих типів кузова для сімейних людей, забезпечуючи найкращу практичність…

13.05.2024

Британці склали антирейтинг найбільш ненадійних дизельних машин

Дизельні автомобілі мають малу поширеність на нашому ринку, але в Європі такі машини все ще…

13.05.2024

Названо автомобілі, які найбільше викрадають у США

Зростання кількості крадіжок корейських автомобілів витіснило пікапи, які довгий час були найпоширенішою метою американських викрадачів.…

12.05.2024

Honda будує плани на своє гібридне майбутнє

Honda Motor Co. заявила про намір значно наростити інвестиції у дослідження та розробки у поточному…

12.05.2024

Новий недорогий китайський електромобіль вийшов краще за Ferrari і Porsche

Минулого місяця ми згадували, що автомобіль IM L6 пройшов випробування на ухилення від зіткнення з…

12.05.2024