Новини

Чому “євробляхи” продовжують їздити українськими дорогами

Share

З початку 2020 року машини на європейських номерах повинні були зникнути з українських доріг і дворів. За нерозмитнену евробляху обіцяли штрафи в 170 000 грн і конфіскації. Однак нічого такого немає, тому що всі чекають обіцяну в грудні доступне розмитнення.

Відзначається, що вимоги штрафувати водіїв з 1 січня на 170 000 грн (або конфіскація) за порушення правил ввезення в Україну авто на європейських номерах, закріплені в законі №2288, який прийнятий Радою 19 грудня 2019.

Однак на наступний день – 20 листопада 2019 року, відбулася нарада за участю тодішнього прем’єр-міністра Олексія Гончарука, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, міністра інфраструктури Владислава Криклія та голови громадської організації “АвтоЄвроСила” Олега Ярошевича. На цій зустрічі уклали усний меморандум: поліція не буде зачіпати власників таких авто, поки Рада не прийме обіцяні “євробляхерам” закони.

“Усередині країни митниця не “б’є” штрафи, тому що у неї немає інформації про правопорушення. Поліція також не штрафує, оскільки не має доступу до бази митниці”, – розповідає Олександр Чернявський, співзасновник громадської організації “АвтоЄвроСила”, яка займається захистом інтересів власників таких авто.

А згаданий меморандум захищає “євробляхерів” від обіцяних владою репресій тільки на українських дорогах. За те, щоб виїхати на такій машині за кордон або розмитнити її, щоб продати, доведеться платити штраф або “подарувати” авто державі. Приклади вже є. Питання тільки в масовості явища.

Так, на початку жовтня з’явилися судові рішення, згідно з яким п’ятеро українців отримали штрафи по 170 000 грн за ввезення авто на єврономерах.

За даними ЗМІ, протоколи насамперед отримують громадяни, які після пом’якшення карантину перетинають митний кордон України, в основному це заробітчани.

Тобто “євробляхери” поки виявилися в пастці. Вони не можуть вивезти авто, оскільки його відразу конфіскують і вручають протокол з повідомленням про дату засідання. Навіть розмитнення автомобіля за діючими ставками не звільняє від штрафу 170 000 грн.

Зате в Раді зібрався цілий пул законопроектів, які обіцяють скасувати акциз для ввезених в Україну з-за кордону авто: №3704, 3705 та 3706 (серед авторів більше 40 депутатів “Слуги народу”), №2342 і №2345 (які, згідно Меморандуму, Рада повинна була прийняти ще 14 січня), №4172. Однак досі жоден з цих законів в Раді навіть не потрапляв до порядку денного.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Усі моделі Kia EV4 отримають імітацію перемикання передач

Kia готує до випуску новий електричний кросовер EV4, який стане привабливою пропозицією в сегменті доступних…

23.02.2025

Нову Audi A6 розсекретили за 10 днів до прем’єри

Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…

23.02.2025

У продажу з’явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми (ФОТО)

У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…

23.02.2025

Volkswagen обрушила ціни на кросовери ID. 4 CROZZ 2025 та ID. 6 CROZZ

Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…

23.02.2025

Водіям загрожують штрафи до 1700 грн і позбавлення прав

В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…

23.02.2025

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum. У Дубаї відбулася презентація глибоко…

23.02.2025