Український парламент скасував норму штрафних балів для водіїв. За нею в рік дозволялося здійснити в рік три “безкоштовних” порушення ПДР. Правда, лише теоретично. На практиці ця система поки не працювала. Але її раптово вирішили скасувати. Чому і які проблеми це створить для водіїв вже зовсім скоро?
Ці міри діють в Україні з 2015 року. Вони передбачають, що щороку кожному водієві нараховується 150 балів. Вони витрачаються, якщо автолюбитель здійснює порушення ПДР. І після того, як бали закінчуються – за наступне порушення вже йде відповідальність.
Число балів розраховане так, щоб вистачило на три порушення (за кожне знімається по 50 балів). При цьому є ряд важливих умов.
По-перше, бали зачитуються далеко не за всі інциденти на дорозі. А тільки за ті, що що не загрожують негайним позбавленням прав і не спричинили за собою аварійної ситуації.
Ось їх список:
По-друге – і це головне – бальна система включається лише при автоматичній фіксації порушень ПДР. Яка де-юре вже вирішена. Але де-факто поки не працює.
Тобто не працюють і самі штрафні бали. Навіщо ж тоді їх скасовували?
Автори законопроекту (ним став депутат від “Слуги народу” Владлен Неклюдов), який 24 квітня прийняла Рада, пояснюють, що прощати водіям по три порушення підряд – це занадто м’яко.
У пояснювальній записці до документа йдеться, що в країнах Євросоюзу бали працюють інакше – вони “накопичують” відповідальність. Тобто перші порушення прощаються, але за наступні йдуть вже значно посилені санкції – підвищені штрафи або взагалі позбавлення прав.
В Україні ж навпаки – норма старого закону “створює відчуття безкарності і спонукає до наступних порушень”.
Але тоді виникає питання. Якщо депутати посилаються на європейські норми, які передбачають штрафні бали, то чому їх просто скасовують, а не модернізують за тим же зразком ЄС?
Тобто мабуть була якась інша мотивація.
Справа, судячи з усього, в тому, що з 1 травня в Києві запускають систему відеофіксації порушень ПДР. Уже створено операційний центр, який буде обробляти спостереження і автоматично виписувати штрафи. У березні цей центр відкрили голова МВС Арсен Аваков і президент Володимир Зеленський.
До травня система працювала в “режимі попередження” – тобто тестувалася. Але з 1 травня обіцяють вже штрафувати в автоматичному режимі. Тобто, повинні були запрацювати і штрафні бали.
Якщо ж законопроект Неклюдова підпише президент, то цього послаблення не буде. І штрафувати почнуть вже з першого дня. Під це і скасовували штрафні бали, які ніколи не працювали.
Законопроект був рекомендований комітетом з правоохоронної діяльності, яким керує близький до Арсена Авакова нардеп від “Слуги народу” Денис Монастирський. Тобто МВС хоче максимально швидко змусити українців платити в автоматичному режимі.
Всього в Києві на даний момент встановлено 20 відеокамер для автофіксації ПДР:
Система відеофіксації на дорогах буде працювати за такою схемою:
Розміри штрафів, які може зафіксувати камера, на сьогодні такі:
Згідно з інформацією, наданою джерелом, виробник Audi оголосив, що всі автодилери мають зменшити свої складські…
Презентація актуального на сьогоднішній день третього покоління Dacia Logan (на деяких ринках Renault Logan) відбулася…
Компанія Subaru займається розробкою нового покоління середньорозмірного кросовера Outback, нинішня шоста генерація якого з'явилася на…
Ательє CarPoint з Німеччини в жовтні минулого року представило зображення нового комплекту доробок для популярного…
У січні китайські ЗМІ вперше поділилися інформацією про новий універсал Zeekr 007 GT 2025 року,…
Світова прем'єра п'ятого покоління кросовера Kia Sportage відбулася влітку 2021 року. Автомобіль набув нового, більш…
Leave a Comment