Український парламент скасував норму штрафних балів для водіїв. За нею в рік дозволялося здійснити в рік три “безкоштовних” порушення ПДР. Правда, лише теоретично. На практиці ця система поки не працювала. Але її раптово вирішили скасувати. Чому і які проблеми це створить для водіїв вже зовсім скоро?
Ці міри діють в Україні з 2015 року. Вони передбачають, що щороку кожному водієві нараховується 150 балів. Вони витрачаються, якщо автолюбитель здійснює порушення ПДР. І після того, як бали закінчуються – за наступне порушення вже йде відповідальність.
Число балів розраховане так, щоб вистачило на три порушення (за кожне знімається по 50 балів). При цьому є ряд важливих умов.
По-перше, бали зачитуються далеко не за всі інциденти на дорозі. А тільки за ті, що що не загрожують негайним позбавленням прав і не спричинили за собою аварійної ситуації.
Ось їх список:
По-друге – і це головне – бальна система включається лише при автоматичній фіксації порушень ПДР. Яка де-юре вже вирішена. Але де-факто поки не працює.
Тобто не працюють і самі штрафні бали. Навіщо ж тоді їх скасовували?
Автори законопроекту (ним став депутат від “Слуги народу” Владлен Неклюдов), який 24 квітня прийняла Рада, пояснюють, що прощати водіям по три порушення підряд – це занадто м’яко.
У пояснювальній записці до документа йдеться, що в країнах Євросоюзу бали працюють інакше – вони “накопичують” відповідальність. Тобто перші порушення прощаються, але за наступні йдуть вже значно посилені санкції – підвищені штрафи або взагалі позбавлення прав.
В Україні ж навпаки – норма старого закону “створює відчуття безкарності і спонукає до наступних порушень”.
Але тоді виникає питання. Якщо депутати посилаються на європейські норми, які передбачають штрафні бали, то чому їх просто скасовують, а не модернізують за тим же зразком ЄС?
Тобто мабуть була якась інша мотивація.
Справа, судячи з усього, в тому, що з 1 травня в Києві запускають систему відеофіксації порушень ПДР. Уже створено операційний центр, який буде обробляти спостереження і автоматично виписувати штрафи. У березні цей центр відкрили голова МВС Арсен Аваков і президент Володимир Зеленський.
До травня система працювала в “режимі попередження” – тобто тестувалася. Але з 1 травня обіцяють вже штрафувати в автоматичному режимі. Тобто, повинні були запрацювати і штрафні бали.
Якщо ж законопроект Неклюдова підпише президент, то цього послаблення не буде. І штрафувати почнуть вже з першого дня. Під це і скасовували штрафні бали, які ніколи не працювали.
Законопроект був рекомендований комітетом з правоохоронної діяльності, яким керує близький до Арсена Авакова нардеп від “Слуги народу” Денис Монастирський. Тобто МВС хоче максимально швидко змусити українців платити в автоматичному режимі.
Всього в Києві на даний момент встановлено 20 відеокамер для автофіксації ПДР:
Система відеофіксації на дорогах буде працювати за такою схемою:
Розміри штрафів, які може зафіксувати камера, на сьогодні такі:
Renault готує революцію у дизайні інтер'єрів своїх електромобілів, яка стартує з 2028 року. Компанія прагне…
У гамі моделей сучасної Mazda є один автомобіль, який є для компанії знаковим. Це перший…
Коли ви обираєте машину, намагайтесь не зациклюватись тільки на її вигляді чи потужності двигуна. Також…
У районах півдня США і Карибського басейну урагани - це зрозуміле явище. Нещодавно їх сталося…
Компанія Subaru через свого топ-менеджера в Австралії Блера Ріда минулої зими обіцяла, що підготує наступника…
Увімкнути рециркуляцію повітря в машині здається таким простим — натискаєш кнопку, і все. Але особливо…
Leave a Comment