Новини

В 10 разів дорожче: як нові правила реєстрації ГБО вплинуть на автомобілістів

Share

Нові правила реєстрації газобалонного обладнанняв перспективі врятують чимало життів та підвищать безпеку експлуатації транспорту. Таку думку висловив відомий журналіст Сергій Іванов у своєму блозі «Кінець епохи газових піратів» на «Цензор.Нет».

«Як відомо, з 20 грудня 2019 року станції технічного обслуговування (СТО) втратили право видавати акти технічної експертизи газобалонного обладнання, які дозволяли вносити зміни до техпаспорта у сервісному центрі МВС. За новими правилами, експертиза ГБО проводиться у спеціально обладнаних лабораторіях за допомогою кваліфікованого персоналу, не пов’язаного з установником ГБО. Замість актів технічної експертизи від СТО водії тепер отримуватимуть сертифікат відповідності технічним нормам від органів оцінки відповідності (на основі проколу експертизи від лабораторії ГБО). Це структури, які пройшли ретельну перевірку обладнання та кваліфікації персоналу та отримали акредитацію від Національного агентства з акредитації України», – пише журналіст.

За словами Іванова, раніше був відсутній будь-який контроль за тим, що встановлюють на СТО під виглядом ГБО.

«Дуже часто з метою економії на СТО використовують прострочені газові балони, застаріле обладнання, дешеві клапани та шланги, які пропускають газ в салон. Раніше СТО самі ставили ГБО і самі ж продавали водіям за 230-500 грн акт технічної експертизи (форма 5), тому проблем з переоформленням техпаспорту не виникало», – пише він.

«Головний аргумент “гаражників” – 2300 грн набагато більше, ніж 230. Мені здається, це доволі примітивна маніпуляція, і ось чому. 230-500 гривень ми сплачували за папірець від СТО, який до 20 грудня 2019 року допомагав вносити зміни до техпаспорту. Ці гроші йшли в кишеню власникам СТО і тим, хто видавав їм свідоцтво про погодження  конструкції транспортного засобу та продавав їм бланки актів технічної експертизи. Насправді вони не давали жодної гарантії, що ГБО дійсно встановлене правильно», – зазначив Сергій Іванов.

Наразі 2300 гривень – це разовий платіж за реальну експертизу авто спеціально обладнаною лабораторією та сертифікат відповідності, який видає незалежний орган. Якщо після першого огляду вас відправили на СТО на доопрацювання або взагалі рекомендували перевстановити ГБО, то вдруге вам вже не доведеться платити нічого. Хоча якщо говорити про європейський досвід, то там автомобілісти змушені оплачувати кожну експертизу, оскільки там дуже серйозно ставляться до безпеки людей. Так, ціна вище, але й послуга стала реальною та гарантованою. До речі, правильно встановлене ГБО дозволить економити пальне, а відповідно – доволі швидко компенсувати оплату сертифікації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Какой реальный осмотр? Будут брать 2300 грн официально + ещё сверху минимум 500 грн чтобы написать что всё хорошо, а не дашь сверху - отправят на переустановку и так до бесконечности пока взятку не дашь. Это украина - никто не думает о владельцах авто. Государство думает как отобрать бы ещё денег у народа, а исполнители на местах о том как бы сбить и себе в карман - они же власть. А пострадают обычные водители и СТО. Вот и всё нововведение.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ГБО

Останні записи

Toyota показала позашляховик, що проїде через будь-яку небезпеку на дорозі

Позашляховик Toyota Land Cruiser 250 складно назвати найкращою платформою для бронемобіля, але нещодавно йому таки…

10.04.2025

Mazda розкрила дизайн нового електричного кросовера EZ-60

Наприкінці цього місяця очікується прем'єра нової Mazda EZ-60 2026. Цей захід буде присвячений Шанхайському автосалону,…

10.04.2025

Експерти розповіли, чому власники машин відмовляються від авто після 80 000 км

Коли одометр автомобіля наближається до 100 000 кілометрів, багато власників починають розмірковувати про продаж свого…

10.04.2025

Tesla підняла планку безпеки: чому електрокари безпечніші, ніж ми думаємо

Віце-президент Tesla Тао Лінь спростувала популярний міф про нібито високу «радіацію» в електромобілях. Згідно з…

10.04.2025

Audi Q9 з гібридним мотором понад 600 к.с. проходить випробування на Нюрбургрінгу

На трасі Нюрбургрінг днями з'явився новий Audi Q9 2027. Незважаючи на закамуфльований кузов, деякі деталі…

10.04.2025

Українців попередили про ризики використання літніх шин у холодну погоду

Похолодання та раптова зміна погоди на зимову можуть створити серйозні труднощі для водіїв, які вже…

10.04.2025