Новини

В 10 разів дорожче: як нові правила реєстрації ГБО вплинуть на автомобілістів

Share

Нові правила реєстрації газобалонного обладнанняв перспективі врятують чимало життів та підвищать безпеку експлуатації транспорту. Таку думку висловив відомий журналіст Сергій Іванов у своєму блозі «Кінець епохи газових піратів» на «Цензор.Нет».

«Як відомо, з 20 грудня 2019 року станції технічного обслуговування (СТО) втратили право видавати акти технічної експертизи газобалонного обладнання, які дозволяли вносити зміни до техпаспорта у сервісному центрі МВС. За новими правилами, експертиза ГБО проводиться у спеціально обладнаних лабораторіях за допомогою кваліфікованого персоналу, не пов’язаного з установником ГБО. Замість актів технічної експертизи від СТО водії тепер отримуватимуть сертифікат відповідності технічним нормам від органів оцінки відповідності (на основі проколу експертизи від лабораторії ГБО). Це структури, які пройшли ретельну перевірку обладнання та кваліфікації персоналу та отримали акредитацію від Національного агентства з акредитації України», – пише журналіст.

За словами Іванова, раніше був відсутній будь-який контроль за тим, що встановлюють на СТО під виглядом ГБО.

«Дуже часто з метою економії на СТО використовують прострочені газові балони, застаріле обладнання, дешеві клапани та шланги, які пропускають газ в салон. Раніше СТО самі ставили ГБО і самі ж продавали водіям за 230-500 грн акт технічної експертизи (форма 5), тому проблем з переоформленням техпаспорту не виникало», – пише він.

«Головний аргумент “гаражників” – 2300 грн набагато більше, ніж 230. Мені здається, це доволі примітивна маніпуляція, і ось чому. 230-500 гривень ми сплачували за папірець від СТО, який до 20 грудня 2019 року допомагав вносити зміни до техпаспорту. Ці гроші йшли в кишеню власникам СТО і тим, хто видавав їм свідоцтво про погодження  конструкції транспортного засобу та продавав їм бланки актів технічної експертизи. Насправді вони не давали жодної гарантії, що ГБО дійсно встановлене правильно», – зазначив Сергій Іванов.

Наразі 2300 гривень – це разовий платіж за реальну експертизу авто спеціально обладнаною лабораторією та сертифікат відповідності, який видає незалежний орган. Якщо після першого огляду вас відправили на СТО на доопрацювання або взагалі рекомендували перевстановити ГБО, то вдруге вам вже не доведеться платити нічого. Хоча якщо говорити про європейський досвід, то там автомобілісти змушені оплачувати кожну експертизу, оскільки там дуже серйозно ставляться до безпеки людей. Так, ціна вище, але й послуга стала реальною та гарантованою. До речі, правильно встановлене ГБО дозволить економити пальне, а відповідно – доволі швидко компенсувати оплату сертифікації.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Какой реальный осмотр? Будут брать 2300 грн официально + ещё сверху минимум 500 грн чтобы написать что всё хорошо, а не дашь сверху - отправят на переустановку и так до бесконечности пока взятку не дашь. Это украина - никто не думает о владельцах авто. Государство думает как отобрать бы ещё денег у народа, а исполнители на местах о том как бы сбить и себе в карман - они же власть. А пострадают обычные водители и СТО. Вот и всё нововведение.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ГБО

Останні записи

Чого не можна ігнорувати під час поїздок сільськими дорогами

Заміські подорожі влітку міцно увійшли в традицію проведення вихідних і відпусток в Україні. Нерідко шлях…

28.06.2025

Tesla втрачає позиції в Європі: продажі впали на третину

Американська Tesla, яка ще недавно лідирувала в європейських рейтингах продажів електромобілів, продовжує втрачати позиції. Лише…

28.06.2025

Як підготувати авто до поїздок на дачу: 6 головних порад

Поїздки на дачу давно стали для багатьох справжнім літнім ритуалом. Але навіть коротка дорога по…

28.06.2025

Новий BMW X5M показали на перших рендерах

Німецький бренд готується вивести на ринок чергове покоління свого популярного середньорозмірного кросовера X5 - і…

28.06.2025

Важливі поради: що робити після ДТП, щоб не ускладнити ситуацію

У щільному міському трафіку уникнути дорожньо-транспортних пригод буває майже неможливо. Навіть найдосвідченіші водії хоч раз…

28.06.2025

Новий Audi RS5 2026 помічений на Нюрбургринзі (ФОТО)

27 червня на трасі Північної петлі Нюрбургринга був помічений прототип нового Audi RS5 2026 року,…

28.06.2025