Поява вимоги про те, щоб включати фари автомобіля в денний час доби, стало явищем не випадковим.
Швидкість руху автомобілів стали набагато вищими, і дуже часто транспортний потік рухається по високошвидкісним магістралям за містом зі швидкістю, що перевищує 100-120 км / г. Підсумком стає необхідність для здійснення маневру ділянки довжиною 30-500 метрів. На подібній дистанції, автомобілі, які рухаються по зустрічній смузі, розрізняються вже досить погано, особливо в сонячний день, коли від поверхні асфальту виходять відблиски. При наявності численних зайчиків від калюж, стовпів і інших поверхонь, досить важко розрізнити один, який належить зустрічному автомобілю.
Ще більш неприємною стає ситуація, коли автомобіль має забарвлення темного кольору. В цьому випадку, його кузов стає практично непомітним для водія на відстані в 500 метрів. Виникнення подібних невидимок на дорозі завжди відбувається дуже різко, і може доставити масу неприємних моментів для водіїв.
Найгірше такі автомобілі без включеного освітлення помітні при погляді в дзеркала заднього виду. Наприклад, може мати місце ситуація, коли при погляді в дзеркала заднього виду водій бачить виключно сірий асфальт, і починає виїжджати на смугу зустрічного руху, щоб обігнати фуру. Після цього зазвичай лунає звуковий сигнал, і автомобіль, що їде ззаду, починає моргати дальнім світлом. Це його водій, який забув включити фари, обурюється тим фактом, що його не помітили і не пропустили. Тобто, включення фар робить машину на порядок помітніше. Велика частина фар, незалежно від різновиду, роблять машину на порядок помітніше, і навіть перекривають яскравість денного світла. Але чимало водіїв не вважає за потрібне включати фари, і обмежується виключно габаритними вогнями.
Габарити – не найкращий варіант. За яскравістю габаритні вогні сильно поступаються переднім фарам. Їх абсолютно не видно з великої відстані і помітність транспортних засобів вони також не поліпшують. Крім цього, невеликого розміру лампочки габаритних вогнів стають чітко видно тільки тоді, коли машина вже майже порівнялася із зустрічним транспортом, так що сенсу в їх застосуванні практично немає.
Причина такої поведінки водіїв прихована у взятті приклади з водіїв зарубіжних країн, де їздити вдень з увімкненими фарами не прийнято. Замість цього вони включають вогні хитромудрої форми поруч з фарами, що нашими водіями розглядається в якості габаритів. Відповідно, вони також починають користуватися тільки габаритними вогнями до отримання роз’яснень від співробітника поліції про те, що пов’язані з цим дії дорозі не мають сенсу.
Насправді, включаючі лампи збоку від фар не є габаритами, а денними ходовими вогнями. За ступенем яскравості вони порівнянні з ближнім світлом фар, і добре розрізняються на великій відстані. Це і стало причиною внесення змін до ПДР, що призвело до закріплення застосування ДХВ на законодавчому рівні.
З 18 лютого 2025 року у 53 сервісних центрах МВС України запрацювала нова система електронної…
З січня 2025 року вартість палива на українських АЗС зазнала зростання через підвищення акцизів та…
Кілька тижнів тому Dacia Duster проходив тести, але тоді кросовер був позначений логотипом Renault. Проте…
Південнокорейські ЗМІ повідомили, що Hyundai тимчасово призупинить виробництво Ioniq 5 і Kona Electric з 24…
Alpine оголосила дату дебюту свого футуристичного електричного кросовера A390. Цей спортивний фастбек з низьким профілем…
У 2019 році в Австралії з’явилася екстремальна версія пікапа Nissan Navara для бездоріжжя, а у…
View Comments
Взагалі, в Україні діє тупа норма "ДХВ ПЕРЕДБАЧЕНІ конструкцією автомобіля" - і тому, замість встановлення на СТО світлодіодних ДХВ потрібно палити фари