Categories: Новини

На українському ринку автомобільного пального може настати нова криза

Share

В Україні напередодні сезону весняно-польових робіт може здорожчати дизельне пальне через припинення постачання з Республіки Білорусь. Сусідня до нас країна перестала отримувати нафту з Росії ще на початку січня 2020 року і конфронтація двох держав затягується.

Чим це може загрожувати Україні та яка роль білоруських поставок дизелю до України розбирався Kurkul.com.

Витоки нафтової кризи 2020 року лежать ще у квітні 2019, коли до міжнаціонального нафтопроводу «Дружба» з Росії почала надходити нафта, забруднена хлорорганічними сполуками.

30 та 31 грудня президент РБ Олександр Лукашенко провів телефонні переговори з президентом РФ Володимиром Путіним, під час яких сторони домовились про продовження постачання нафти з Росії у 2020 році, проте контракт з умовами постачання ще не був підписаний.

3 січня 2020 року стало відомо, що Росія припинила подачу нафти на нафтопереробні заводи в Білорусі.

«Для недопущення зупинки і заморозки виробничих потужностей вітчизняних НПЗ ми змушені були знизити завантаження НПЗ до рівня технологічного мінімуму», ― заявили в «Бєлнафтохімі».

Яка частка білоруського дизелю в Україні

Баланс українського ринку у 2019 році дизельного палива зріс на 7,3%, до 6,99 млн тонн, в порівнянні до 2018 року (6,52 млн тонн). Про це повідомляє пресслужба «Консалтингової групи А-95».

При цьому внутрішнє виробництво дизельного пального становило усього 812 тис. т, що складає 11,6% ринку. Головними виробниками в Україні були Кременчуцький НПЗ «Укртатнафти» (725 тис. т) та Шебелинський ГПЗ «Укргазвидобування» (87 тис. т).

Імпорт ДП в Україну зріс на 6,9% до 6,18 млн т. Головними постачальниками дизелю залишались Росія та Білорусь. Частка Росії складала 35,7% або 2,5 млн т, частка Білорусі ― 35,4%. Третім за величиною постачальником стала Литва з часткою 7,1% ринку. Надходження дизпалива морським шляхом забезпечили 10% об’єму ринку.

Які можуть бути наслідки для України

Згідно заяви керівництва «Бєлнафтохіму», нафтопереробні заводи Білорусі працюють із мінімально можливим завантаженням у 10% потужності та користуються накопиченими раніше запасами. Цих запасів вистачить лише на 20 днів у подібному режимі роботи.

Президент Білорусі Олександр Лукашенко дав розпорядження налагодити постачання нафти із альтернативних джерел. У першу чергу ― за рахунок залізничних поставок з портів Прибалтики.

Також на заводах створено 10-денний запас пального усіх видів, що повинне забезпечити безперервність надходження пального у разі короткочасної зупинки заводів.

Втім, як зазначають експерти, мова йде лише про забезпечення внутрішнього споживання, а от для експорту альтернативних поставок нафти не вистачить.

Скорочення або припинення імпорту дизпалива з Білорусі може мати негативні наслідки для України, враховуючи наближення весняно-польових робіт, коли споживання дизелю в країні різко зростає і країна відчує дефіцит палива найбільш гостро.

У квітні-травні 2019 року ми вже мали подібну ситуацію, коли через забруднення нафти російською стороною та припинення поставок пального з Білорусі на заправках в Україні почався ріст цін.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Geely розповіла про найбільш незвичайну опцію кросовера Starship

Прототип побудований на новій платформі GEA (Geely Electric Architecture) та оснащений технологіями «цифрового» шасі, а…

27.04.2024

Volkswagen готує масові скорочення і готовий виплатити до 450 тисяч євро вихідної допомоги

Компанія Volkswagen розглядає скорочення персоналу як один із способів знизити витрати. До 2026 року планують…

27.04.2024

В Україні готують нові правила для вживаних авто: що зміниться

В Україні влада планує змінити правила продажу вживаних транспортних засобів для збільшення надходжень до державного…

27.04.2024

Маленький “Гелендваген”: в Україні продають Suzuki Jimny з тюнінгом у стилі Brabus

Подовжений Suzuki Jimny перетворили на зменшену копію Mercedes G-Class Brabus. Позашляховик кардинально змінився зовні та…

27.04.2024

Компанія Ferrari заробляє на кожній своїй машині у 17 разів більше, ніж Mercedes-Benz

У 2023 році компанія Ferrari заробила на кожній проданій машині 118 тисяч євро, показавши найкращий…

27.04.2024

Kia готує новий недорогий кросовер Sportage

Недорогий кросовер Kia Sportage, який має високий попит у всьому світі і суперничає з Toyota…

27.04.2024