Categories: Новини

В Україні можуть змінити правила розмитнення авто: важливі деталі

В Україні збільшилася кількість старих авто з-за кордону до 27 тисяч. Це максимальний результат, не враховуючи перші три місяці року, коли за пільговими ставками активно легалізувалися «євробляхи». Водночас влада намагається навести лад з тисячами нерозмитнених авто, передає «Слово і діло».

Міністр інфраструктури Владислав Криклій передбачає, що норми чинного законодавства можуть переглянути. «По-перше, пропозиція «АвтоЕвроСили» – скасувати коефіцієнт віку, який зараз впливає на вартість розмитнення старих авто. По-друге, потрібно дати можливість ввозити ретроавто, тому що чинне законодавство не дозволяє цього робити. По-третє, переглянути вимоги за екостандартами, оскільки на сьогодні через обмеження зі (стандарту) «Євро-5» вантажні авто теж не можуть заїжджати», – зазначив Криклій.

Директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський в цілому позитивно оцінив запропоновані зміни, але щодо деяких з них висловив застереження. Зокрема, експерт зауважив, що, дозволяючи ввозити ретроавто, потрібно передбачити та прописати перелік вимог.

«Ця норма не повинна стати «дірою», за допомогою якої можна буде ввозити різні автомобілі та ухилятися від податків», – висловив побоювання експерт.

На його думку, в Україні дійсно варто скасувати коефіцієнт віку, оскільки це податок, який доречно застосовувати тільки в двох випадках – щодо предметів розкоші або шкідливих товарів.

«Звісно, є питання щодо того, щоб до України не почали ввозити автомобілі, які шкодять навколишньому середовищу. В такому разі розглядати питання відповідності окремого авто екологічним стандартам. Автомобілі, які забруднюють середовище, слід обкладати високими штрафами. У разі мінімальної шкоди середовищу відповідно слід застосовувати й мінімальний податок», – розповів Несходовський.

На його погляд, в такий спосіб влада може зняти всі претензії з приводу того, що Україна перетворюється на звалище старих авто, які шкодять середовищу.

Експерт зазначив, що Україна повинна прагнути впроваджувати європейські екологічні стандарти. Однак потрібно врахувати, що тільки багаті країни Європи можуть дозволити собі «Євро-5», додав він.

За словами економіста, Україна поки не може дозволити собі впроваджувати такі стандарти, оскільки такі авто дуже дорогі, а купівельна спроможність українців не висока.

«Тому з огляду на нашу ситуацію, перехід на «Євро-6» потрібно відтермінувати щонайменше на один-два роки. Це повинно бути предметом обговорень. Тим більше, що Європа також не однорідна, там також є винятки. Чому тоді Україна повинна дотримуватися таких же стандартів, як Німеччина? Безумовно, Україна до цього прийде, але тільки, коли «стане твердо на ноги», – прокоментував Несходовський.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Названо найкращі німецькі SUV, на які можна покластися

Журнал "Consumer Reports" оцінив надійність німецьких кросоверів 2025 року та склав рейтинг найвитриваліших моделей. Вражаюче,…

27.12.2025

Названо найнадійніші автомобілі Kia, які рідко виходять з ладу

Корейська компанія Kia зарекомендувала себе як один із найнадійніших азіатських виробників автомобілів. Проте не всі…

27.12.2025

Chevrolet може повернути Camaro у 2026 році

Chevrolet може повернути Camaro у 2026 році. Після завершення виробництва шостого покоління у 2024 році…

27.12.2025

Чому взимку не варто використовувати ручник на морозі

Взимку багато водіїв користуються ручним гальмом так само, як влітку, але це може спричинити проблеми.…

27.12.2025

У Франції пропонують окремі водійські права для електромобілів

У Франції пропонують нову категорію водійських посвідчень спеціально для електромобілів. Союз французьких енергетиків (UFE) запропонував…

27.12.2025

Nissan показала рестайлінг Ariya для міжнародних ринків

Nissan оновила електричний кросовер Ariya, але для США це неактуально - модель у 2026 році…

27.12.2025