Після закінчення в лютому 2019 року пільгового періоду розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, зникли черги на їх легалізацію. Але імпорт старих авто не тільки не зменшився, але і дуже сильно збільшився. Експерти AUTO-Consulting проаналізували основні тенденції ринку вживаних машин, пише autonews.ua .
У 1 кварталі 2019 року в Україну ввезення вживаних автомобілів в порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилося майже на 900%. Внутрішні перепродажі виросли приблизно на 17%. Тобто вторинний ринок в цей період на 60% складався з імпорту вживаних авто, а внутрішні перепродажі займали 40% ринку. Такого співвідношення не було вже близько двадцяти років.
У січні 2019 року в нашу країну везли понад 50 000 старих автомобілів, в лютому – близько 85 000, а в березні – близько 48 000. Всього – більше 183 000 авто. Внутрішні перепродажі в ці місяці дорівнювали 88 500 одиниць, 121 500 одиниць, і 99 000 одиниць відповідно.
З цієї статистики випливає, що найбільше б/у авто перепродавали під час пільгового періоду розмитнення «євроблях». Виходить, що найчастіше «євробляхи» ввозили для перепродажу, а не для себе.
Але якщо раніше зростання ринку вживаних авто був у всіх вікових групах, то в 2019 році збільшення відбувається за рахунок автомобілів у віці 8-10 років і старше. У сегментах б/у авто у віці до 7 років спостерігається або стагнація, або падіння. Сергій Боровик з ГК «АІС» вважає, що це свідчить про погіршення купівельної спроможності населення. При цьому зміцнення гривні і зниження цін на нові автомобілі помітно не вплинуло на зростання попиту.
У I кварталі 2019 року в Україні продали 18 430 нових автомобілів, що на 3,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Нагадаємо, що б/у авто в цей час продали близько 183 000 одиниць. Різниця величезна.
При цьому в березні, коли вже перестала діяти знижка на розмитнення, обсяг імпорту став не набагато менше. І на 122% більше, ніж за аналогічний місяць 2018 року.
Експерти говорять про те, що потік «євроблях» в Україні зараз частково замінює легальний імпорт б / у автомобілів з Євросоюзу і США. Головним чином – битих.
Про це свідчить і імпорт старої комерційної техніки. Зростання імпорту LCV в першому кварталі 2019 року в Україні склав 150% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. А зростання внутрішніх перепродажів за той же період – менше 1%. Битих комерційних авто везуть в Україну набагато менше, ніж легкових. У структурі ринку вживаних LCV внутрішні перепродажі досягають більше 60%, а імпорт – близько 38%.
Цікаво, що найбільше в нашу країну завезли кросоверів і мінівенів. При цьому якщо частка кросоверів на українському ринку завдяки б / у імпорту склала 13%, то частка мінівенів – 9%. Звідки раптом такий інтерес українців до мінівеном? Дуже просто. Справа в тому, що з США до нас везуть все більше і більше старих машин, а серед них багато мінівенів.
Найнеприємніше в структурі імпорту б / у автомобілів – їх вік. Найбільше машин у віці 8-10, 11-15 і навіть старше 16 років. Причому на машини у віці 11-15 років припадає 32% імпорту, а на машини старше 16 років – 43%,
А ось серед б / у LCV на машини старше 16 років припадає лише 13%. Найбільша частка у авто у віці 3-5 років – 40%.
Якщо існуюча тенденція збережеться, то в 2019 році в Україну можуть ввезти понад 500 000 б / у автомобілів. При цьому продажі нових авто прогнозують на рівні до 100 000 одиниць. Виходить, що в 2019 році в нашій країні можуть продати в цілому близько 600 000 машин. Тобто стільки ж, скільки було в 2008 році. Правда, в 2008 році переважна більшість автомобілів були новими. Трансформація ринку відбувається серйозна.
Ремені безпеки – це не просто частина автомобіля, це наша безпека на дорозі. Але чомусь…
Renault позбавить кросовери «спільного» двигуна з Mercedes-Benz. Французькі журналісти з'ясували, що 1,3-літровий агрегат лінійки TCe…
Найголовніше — звертатися лише до перевіреного автосервісу, який можна знайти за рекомендаціями друзів, колег, знайомих.…
Щоб зимові шини прослужили якнайдовше, головне — це використовувати їх лише в сезон. Не варто…
Прототип майбутнього Mercedes-Benz CLA встановив світовий рекорд за найдовшим 24-годинним пробігом на електромобілі. Завданням пілота було проїхати…
Баварський автовиробник BMW вже не вперше потрапляє на те, що занижує реальну потужність своїх автомобілів.…
Leave a Comment