Після закінчення в лютому 2019 року пільгового періоду розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, зникли черги на їх легалізацію. Але імпорт старих авто не тільки не зменшився, але і дуже сильно збільшився. Експерти AUTO-Consulting проаналізували основні тенденції ринку вживаних машин, пише autonews.ua .
У 1 кварталі 2019 року в Україну ввезення вживаних автомобілів в порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилося майже на 900%. Внутрішні перепродажі виросли приблизно на 17%. Тобто вторинний ринок в цей період на 60% складався з імпорту вживаних авто, а внутрішні перепродажі займали 40% ринку. Такого співвідношення не було вже близько двадцяти років.
У січні 2019 року в нашу країну везли понад 50 000 старих автомобілів, в лютому – близько 85 000, а в березні – близько 48 000. Всього – більше 183 000 авто. Внутрішні перепродажі в ці місяці дорівнювали 88 500 одиниць, 121 500 одиниць, і 99 000 одиниць відповідно.
З цієї статистики випливає, що найбільше б/у авто перепродавали під час пільгового періоду розмитнення «євроблях». Виходить, що найчастіше «євробляхи» ввозили для перепродажу, а не для себе.
Але якщо раніше зростання ринку вживаних авто був у всіх вікових групах, то в 2019 році збільшення відбувається за рахунок автомобілів у віці 8-10 років і старше. У сегментах б/у авто у віці до 7 років спостерігається або стагнація, або падіння. Сергій Боровик з ГК «АІС» вважає, що це свідчить про погіршення купівельної спроможності населення. При цьому зміцнення гривні і зниження цін на нові автомобілі помітно не вплинуло на зростання попиту.
У I кварталі 2019 року в Україні продали 18 430 нових автомобілів, що на 3,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Нагадаємо, що б/у авто в цей час продали близько 183 000 одиниць. Різниця величезна.
При цьому в березні, коли вже перестала діяти знижка на розмитнення, обсяг імпорту став не набагато менше. І на 122% більше, ніж за аналогічний місяць 2018 року.
Експерти говорять про те, що потік «євроблях» в Україні зараз частково замінює легальний імпорт б / у автомобілів з Євросоюзу і США. Головним чином – битих.
Про це свідчить і імпорт старої комерційної техніки. Зростання імпорту LCV в першому кварталі 2019 року в Україні склав 150% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. А зростання внутрішніх перепродажів за той же період – менше 1%. Битих комерційних авто везуть в Україну набагато менше, ніж легкових. У структурі ринку вживаних LCV внутрішні перепродажі досягають більше 60%, а імпорт – близько 38%.
Цікаво, що найбільше в нашу країну завезли кросоверів і мінівенів. При цьому якщо частка кросоверів на українському ринку завдяки б / у імпорту склала 13%, то частка мінівенів – 9%. Звідки раптом такий інтерес українців до мінівеном? Дуже просто. Справа в тому, що з США до нас везуть все більше і більше старих машин, а серед них багато мінівенів.
Найнеприємніше в структурі імпорту б / у автомобілів – їх вік. Найбільше машин у віці 8-10, 11-15 і навіть старше 16 років. Причому на машини у віці 11-15 років припадає 32% імпорту, а на машини старше 16 років – 43%,
А ось серед б / у LCV на машини старше 16 років припадає лише 13%. Найбільша частка у авто у віці 3-5 років – 40%.
Якщо існуюча тенденція збережеться, то в 2019 році в Україну можуть ввезти понад 500 000 б / у автомобілів. При цьому продажі нових авто прогнозують на рівні до 100 000 одиниць. Виходить, що в 2019 році в нашій країні можуть продати в цілому близько 600 000 машин. Тобто стільки ж, скільки було в 2008 році. Правда, в 2008 році переважна більшість автомобілів були новими. Трансформація ринку відбувається серйозна.
Депутати Рівненської обласної ради найближчим часом звернуться до народних депутатів Верховної Ради України, щоб вони…
Інформаційний знак у формі білого ромба на синьому тлі не позначає смугу для автомобілів Renault.…
Найдешевший новий електромобіль Tesla багато покупців очікували за ціною близько 25 000 доларів. Розмови про…
Українцям готують зміни правил оптової та роздрібної торгівлі вживаними автомобілями. Зокрема, пропонується запровадити норму, яка…
Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class. Розробка "батарейної" версії позашляховика пояснюється "стратегією зниження ризиків". Керівник…
У 2025 році після 19 років роботи гоночна команда Red Bull Racing втратить свого геніального…
Leave a Comment