Categories: Новини

«Євробляхи» закінчилися, але імпорт вживаних авто б’є рекорди (Фото)

Share

Після закінчення в лютому 2019 року пільгового періоду розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, зникли черги на їх легалізацію. Але імпорт старих авто не тільки не зменшився, але і дуже сильно збільшився. Експерти AUTO-Consulting проаналізували основні тенденції ринку вживаних машин, пише autonews.ua .

У 1 кварталі 2019 року в Україну ввезення вживаних автомобілів в порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилося майже на 900%. Внутрішні перепродажі виросли приблизно на 17%. Тобто вторинний ринок в цей період на 60% складався з імпорту вживаних авто, а внутрішні перепродажі займали 40% ринку. Такого співвідношення не було вже близько двадцяти років.

У січні 2019 року в нашу країну везли понад 50 000 старих автомобілів, в лютому – близько 85 000, а в березні – близько 48 000. Всього – більше 183 000 авто. Внутрішні перепродажі в ці місяці дорівнювали 88 500 одиниць, 121 500 одиниць, і 99 000 одиниць відповідно.

З цієї статистики випливає, що найбільше б/у авто перепродавали під час пільгового періоду розмитнення «євроблях». Виходить, що найчастіше «євробляхи» ввозили для перепродажу, а не для себе.

Експерти вважають, що нове законодавство щодо імпорту б/у авто і легалізація «євроблях», що набула чинності в кінці 2018 року, ще більше спонукали українців купувати старі машини.

Але якщо раніше зростання ринку вживаних авто був у всіх вікових групах, то в 2019 році збільшення відбувається за рахунок автомобілів у віці 8-10 років і старше. У сегментах б/у авто у віці до 7 років спостерігається або стагнація, або падіння. Сергій Боровик з ГК «АІС» вважає, що це свідчить про погіршення купівельної спроможності населення. При цьому зміцнення гривні і зниження цін на нові автомобілі помітно не вплинуло на зростання попиту.

У I кварталі 2019 року в Україні продали 18 430 нових автомобілів, що на 3,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Нагадаємо, що б/у авто в цей час продали близько 183 000 одиниць. Різниця величезна.

При цьому в березні, коли вже перестала діяти знижка на розмитнення, обсяг імпорту став не набагато менше. І на 122% більше, ніж за аналогічний місяць 2018 року.

Експерти говорять про те, що потік «євроблях» в Україні зараз частково замінює легальний імпорт б / у автомобілів з Євросоюзу і США. Головним чином – битих.

Про це свідчить і імпорт старої комерційної техніки. Зростання імпорту LCV в першому кварталі 2019 року в Україні склав 150% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. А зростання внутрішніх перепродажів за той же період – менше 1%. Битих комерційних авто везуть в Україну набагато менше, ніж легкових. У структурі ринку вживаних LCV внутрішні перепродажі досягають більше 60%, а імпорт – близько 38%.

Цікаво, що найбільше в нашу країну завезли кросоверів і мінівенів. При цьому якщо частка кросоверів на українському ринку завдяки б / у імпорту склала 13%, то частка мінівенів – 9%. Звідки раптом такий інтерес українців до мінівеном? Дуже просто. Справа в тому, що з США до нас везуть все більше і більше старих машин, а серед них багато мінівенів.

Найнеприємніше в структурі імпорту б / у автомобілів – їх вік. Найбільше машин у віці 8-10, 11-15 і навіть старше 16 років. Причому на машини у віці 11-15 років припадає 32% імпорту, а на машини старше 16 років – 43%,

А ось серед б / у LCV на машини старше 16 років припадає лише 13%. Найбільша частка у авто у віці 3-5 років – 40%.

Якщо існуюча тенденція збережеться, то в 2019 році в Україну можуть ввезти понад 500 000 б / у автомобілів. При цьому продажі нових авто прогнозують на рівні до 100 000 одиниць. Виходить, що в 2019 році в нашій країні можуть продати в цілому близько 600 000 машин. Тобто стільки ж, скільки було в 2008 році. Правда, в 2008 році переважна більшість автомобілів були новими. Трансформація ринку відбувається серйозна.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Що робити перед продажем авто, щоб не програти в ціні

Рано чи пізно майже кожному водієві доводиться продавати свій старий автомобіль, щоб придбати інший -…

29.06.2025

Чого не можна ігнорувати під час поїздок сільськими дорогами

Заміські подорожі влітку міцно увійшли в традицію проведення вихідних і відпусток в Україні. Нерідко шлях…

28.06.2025

Tesla втрачає позиції в Європі: продажі впали на третину

Американська Tesla, яка ще недавно лідирувала в європейських рейтингах продажів електромобілів, продовжує втрачати позиції. Лише…

28.06.2025

Як підготувати авто до поїздок на дачу: 6 головних порад

Поїздки на дачу давно стали для багатьох справжнім літнім ритуалом. Але навіть коротка дорога по…

28.06.2025

Новий BMW X5M показали на перших рендерах

Німецький бренд готується вивести на ринок чергове покоління свого популярного середньорозмірного кросовера X5 - і…

28.06.2025

Важливі поради: що робити після ДТП, щоб не ускладнити ситуацію

У щільному міському трафіку уникнути дорожньо-транспортних пригод буває майже неможливо. Навіть найдосвідченіші водії хоч раз…

28.06.2025