Categories: Новини

«Євробляхи» закінчилися, але імпорт вживаних авто б’є рекорди (Фото)

Share

Після закінчення в лютому 2019 року пільгового періоду розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, зникли черги на їх легалізацію. Але імпорт старих авто не тільки не зменшився, але і дуже сильно збільшився. Експерти AUTO-Consulting проаналізували основні тенденції ринку вживаних машин, пише autonews.ua .

У 1 кварталі 2019 року в Україну ввезення вживаних автомобілів в порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилося майже на 900%. Внутрішні перепродажі виросли приблизно на 17%. Тобто вторинний ринок в цей період на 60% складався з імпорту вживаних авто, а внутрішні перепродажі займали 40% ринку. Такого співвідношення не було вже близько двадцяти років.

У січні 2019 року в нашу країну везли понад 50 000 старих автомобілів, в лютому – близько 85 000, а в березні – близько 48 000. Всього – більше 183 000 авто. Внутрішні перепродажі в ці місяці дорівнювали 88 500 одиниць, 121 500 одиниць, і 99 000 одиниць відповідно.

З цієї статистики випливає, що найбільше б/у авто перепродавали під час пільгового періоду розмитнення «євроблях». Виходить, що найчастіше «євробляхи» ввозили для перепродажу, а не для себе.

Експерти вважають, що нове законодавство щодо імпорту б/у авто і легалізація «євроблях», що набула чинності в кінці 2018 року, ще більше спонукали українців купувати старі машини.

Але якщо раніше зростання ринку вживаних авто був у всіх вікових групах, то в 2019 році збільшення відбувається за рахунок автомобілів у віці 8-10 років і старше. У сегментах б/у авто у віці до 7 років спостерігається або стагнація, або падіння. Сергій Боровик з ГК «АІС» вважає, що це свідчить про погіршення купівельної спроможності населення. При цьому зміцнення гривні і зниження цін на нові автомобілі помітно не вплинуло на зростання попиту.

У I кварталі 2019 року в Україні продали 18 430 нових автомобілів, що на 3,7% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Нагадаємо, що б/у авто в цей час продали близько 183 000 одиниць. Різниця величезна.

При цьому в березні, коли вже перестала діяти знижка на розмитнення, обсяг імпорту став не набагато менше. І на 122% більше, ніж за аналогічний місяць 2018 року.

Експерти говорять про те, що потік «євроблях» в Україні зараз частково замінює легальний імпорт б / у автомобілів з Євросоюзу і США. Головним чином – битих.

Про це свідчить і імпорт старої комерційної техніки. Зростання імпорту LCV в першому кварталі 2019 року в Україні склав 150% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. А зростання внутрішніх перепродажів за той же період – менше 1%. Битих комерційних авто везуть в Україну набагато менше, ніж легкових. У структурі ринку вживаних LCV внутрішні перепродажі досягають більше 60%, а імпорт – близько 38%.

Цікаво, що найбільше в нашу країну завезли кросоверів і мінівенів. При цьому якщо частка кросоверів на українському ринку завдяки б / у імпорту склала 13%, то частка мінівенів – 9%. Звідки раптом такий інтерес українців до мінівеном? Дуже просто. Справа в тому, що з США до нас везуть все більше і більше старих машин, а серед них багато мінівенів.

Найнеприємніше в структурі імпорту б / у автомобілів – їх вік. Найбільше машин у віці 8-10, 11-15 і навіть старше 16 років. Причому на машини у віці 11-15 років припадає 32% імпорту, а на машини старше 16 років – 43%,

А ось серед б / у LCV на машини старше 16 років припадає лише 13%. Найбільша частка у авто у віці 3-5 років – 40%.

Якщо існуюча тенденція збережеться, то в 2019 році в Україну можуть ввезти понад 500 000 б / у автомобілів. При цьому продажі нових авто прогнозують на рівні до 100 000 одиниць. Виходить, що в 2019 році в нашій країні можуть продати в цілому близько 600 000 машин. Тобто стільки ж, скільки було в 2008 році. Правда, в 2008 році переважна більшість автомобілів були новими. Трансформація ринку відбувається серйозна.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні хочуть конфісковувати автомобілі у п’яних водіїв на користь ЗСУ

Депутати Рівненської обласної ради найближчим часом звернуться до народних депутатів Верховної Ради України, щоб вони…

04.05.2024

В Європі впроваджують новий дорожній знак

Інформаційний знак у формі білого ромба на синьому тлі не позначає смугу для автомобілів Renault.…

04.05.2024

Найдоступніший електромобіль Tesla показали у мережі

Найдешевший новий електромобіль Tesla багато покупців очікували за ціною близько 25 000 доларів. Розмови про…

04.05.2024

У Кабміні готують нові правила для водіїв – заборонять продавати авто

Українцям готують зміни правил оптової та роздрібної торгівлі вживаними автомобілями. Зокрема, пропонується запровадити норму, яка…

04.05.2024

Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class

Mercedes-Benz пояснив, навіщо потрібний електричний G-Class. Розробка "батарейної" версії позашляховика пояснюється "стратегією зниження ризиків". Керівник…

04.05.2024

Red Bull розсекретив дату дебюту власного гіперкара RB17

У 2025 році після 19 років роботи гоночна команда Red Bull Racing втратить свого геніального…

04.05.2024