Авто

Чому сучасні авто рідко отримують «гарячу» оцинковку кузова

Під час вибору автомобіля, призначеного для складних умов експлуатації, оцинкування кузова є одним із головних чинників довговічності. Захисний шар цинку запобігає корозії й суттєво подовжує термін служби металу. Колись найефективнішим вважалося “гаряче” оцинкування, однак нині від нього практично відмовилися. Замість цього автовиробники використовують інші технології, що виявилися простішими й дешевшими.

Ще кілька десятиліть тому “гаряча” оцинковка застосовувалася переважно у преміальному сегменті. Її перевагою було створення міцного й довговічного шару, який повністю покривав поверхню кузова. Здавалося, що з розвитком технологій цей метод стане масовим, проте згодом його витіснили більш економічні способи захисту.

Сьогодні більшість виробників використовують катафорезне ґрунтування та гальванічне оцинкування. Катафорез забезпечує рівномірне покриття панелей тонким шаром ґрунту з вмістом цинку. Такий захист ефективний лише певний час – зазвичай до десяти років, і не здатен самостійно усунути дрібні пошкодження. Гальванічна оцинковка створює шар товщиною 5-10 мікронів, що трохи підвищує стійкість до корозії, але за надійністю поступається “гарячій” технології.

Причин відмови від “гарячого” методу кілька. По-перше, сучасні кузови виготовляють із тонкої сталі, яка деформується під час нагрівання у ванні з розплавленим цинком. По-друге, процес надзвичайно дорогий і складний, тому економічно невигідний навіть для преміум-брендів. Гальванічна обробка значно дешевша й не потребує дорогого обладнання.

По-третє, виробники не зацікавлені в надмірній довговічності своїх машин – це зменшило б обсяги продажів нових авто. Тож нинішня стратегія автомобільних компаній полягає в тому, щоб забезпечити прийнятний рівень захисту кузова при мінімальних витратах, а “гаряча” оцинковка в ці рамки просто не вписується.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

П’ять автомобілів, із реєстрацією яких у МВС виникають проблеми

Часто власники авто в Україні забувають, що купівля машини - це лише перший крок. Після…

20.12.2025

Audi Q5L нового покоління дебютував з гібридом, Lidar та системою Huawei

20 грудня Audi оголосила про старт передпродажу нового кросовера Q5L 2026 року. Модель доступна одразу…

20.12.2025

Водіїв попередили про головні небезпеки зимової дороги

У зимовий період автомобіль значно втрачає керованість і зчеплення з промерзлою дорогою, тому водіям необхідно…

20.12.2025

Топ-10 восьмимісних кросоверів і позашляховиків 2025 року

Восьмимісні кросовери та позашляховики користуються особливою популярністю завдяки просторим салонам і практичності. Експерти порталу TopSpeed…

20.12.2025

Як визначити, що автомобільний акумулятор скоро вийде з ладу

Багато водіїв забувають, що акумулятор у машині - це витратний елемент. Рано чи пізно його…

20.12.2025

Власники електрокарів повертаються до авто з ДВЗ

Частка покупців, які розглядають електромобілі, скоротилася за рік на 10 п.п. і становила лише 14%,…

20.12.2025