Авто

Чому сучасні авто рідко отримують «гарячу» оцинковку кузова

Під час вибору автомобіля, призначеного для складних умов експлуатації, оцинкування кузова є одним із головних чинників довговічності. Захисний шар цинку запобігає корозії й суттєво подовжує термін служби металу. Колись найефективнішим вважалося “гаряче” оцинкування, однак нині від нього практично відмовилися. Замість цього автовиробники використовують інші технології, що виявилися простішими й дешевшими.

Ще кілька десятиліть тому “гаряча” оцинковка застосовувалася переважно у преміальному сегменті. Її перевагою було створення міцного й довговічного шару, який повністю покривав поверхню кузова. Здавалося, що з розвитком технологій цей метод стане масовим, проте згодом його витіснили більш економічні способи захисту.

Сьогодні більшість виробників використовують катафорезне ґрунтування та гальванічне оцинкування. Катафорез забезпечує рівномірне покриття панелей тонким шаром ґрунту з вмістом цинку. Такий захист ефективний лише певний час – зазвичай до десяти років, і не здатен самостійно усунути дрібні пошкодження. Гальванічна оцинковка створює шар товщиною 5-10 мікронів, що трохи підвищує стійкість до корозії, але за надійністю поступається “гарячій” технології.

Причин відмови від “гарячого” методу кілька. По-перше, сучасні кузови виготовляють із тонкої сталі, яка деформується під час нагрівання у ванні з розплавленим цинком. По-друге, процес надзвичайно дорогий і складний, тому економічно невигідний навіть для преміум-брендів. Гальванічна обробка значно дешевша й не потребує дорогого обладнання.

По-третє, виробники не зацікавлені в надмірній довговічності своїх машин – це зменшило б обсяги продажів нових авто. Тож нинішня стратегія автомобільних компаній полягає в тому, щоб забезпечити прийнятний рівень захисту кузова при мінімальних витратах, а “гаряча” оцинковка в ці рамки просто не вписується.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Показано рендери п’ятого покоління Nissan X-Trail

Перше покоління Nissan X-Trail дебютувало у 2000 році та швидко здобуло репутацію надійного кросовера, створеного…

09.11.2025

Штрафи до 1 700 грн і вилучення авто: що чекає водіїв без реєстрації

Після придбання або розмитнення автомобіля власник зобов'язаний зареєструвати його в установленому законом порядку. Проте багато…

09.11.2025

Toyota готує новий V8 для Land Cruiser, Sequoia, Tundra та Lexus

Toyota готує повернення класичного V8, але в абсолютно новому форматі. Якщо раніше мова йшла виключно…

09.11.2025

Audi Q5 успішно пройшла «лосиний тест» і випробування слаломом

Журналісти іспанського видання Km77 провели серію динамічних випробувань нового Audi Q5, включаючи знаменитий «лосиний тест»…

09.11.2025

Світові продажі автомобілів зросли на 5% у 2025 році: Toyota залишається лідером

За даними GlobalData Automotive, за перші дев'ять місяців 2025 року у світі було продано понад…

09.11.2025

Bentley представить новий Flying Spur із переосмисленням розкоші

Компанія Bentley, як і низка інших преміальних брендів, відкладає плани повного переходу на електротягу до…

09.11.2025