Штраф за водіння “бляхи” складе 8,5 тис. грн., повторно – 17 тис. грн..
У власників нерозмитнених автомобілів на єврономерах залишилося трохи більше місяця, щоб вирішити питання з їх легалізацією, – з 24 травня їздити на таких машинах буде незаконно, а власникам і водіям таких авто загрожують великі штрафи. Тим часом “євробляхери” вже готують на середину травня чергові масові акції в Києві, вимагаючи продовжити перехідний період і переглянути формулу розрахунку вартості розмитнення. Як будуть штрафувати порушників і чи є законні способи уникнути зайвих витрат власникам таких авто, розбиралися “Вєсті”.
Закрутили гайки
Починаючи з 24 травня, згідно з новим законом, поліцейські будуть вибірково зупиняти такі машини і перевіряти законність володіння авто. Покарання – штраф 170 тис. грн, а також вилучення автомобіля. “Звертаємо увагу, що законодавством встановлюється покарання не тільки для тих осіб, які ввезли автомобілі на єврономерах на територію України, а й для тих, хто ними керує. До того ж з кінця травня поточного року штрафні санкції, які будуть застосовуватися, зростуть до 170 тис. грн, а в окремих випадках передбачається можливість застосування конфіскації таких авто”, – відзначили у фіскальній службі.
Розміри штрафів будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків транзиту або тимчасового ввезення. Так, за один день прострочення вивезення транзитного авто з території України буде стягнуто 170 грн, за три дні – 850 грн. За місяць незаконного користування автомобілем на єврономерах передбачений штраф в 170 тис. грн або конфіскація за рішенням суду. Крім того, порушникам загрожує штраф від поліції – від 8,5 тис. до 17 тис. Також буде заборонено використання такого автомобіля для підприємницької діяльності – наприклад, для роботи в службі таксі. За порушення цього правила загрожує штраф в розмірі 34 тис. грн. Крім того, власник “євробляхи” не зможе передати таку машину в користування іншим особам або розібрати її на запчастини.
“Євробляхери” готуються перекрити Київ
Власники “євроблях” вже готують нові акції протесту, так як вважають норми закону не європейськими і грабіжницькими. Як розповів “Вістям” глава ГО “Авто Євро Сила” Олег Ярошевич, 15 травня члени організації і власники “євроблях” планують організувати в Києві масову акцію чисельністю від 50 тис. до 100 тис. чоловік.
“Ми будемо перекривати всі в’їзди і виїзди з Києва, ключові магістралі, центральні вулиці. Тобто це буде дуже глобальна акція”, – сказав “Вістям” Ярошевич.
За його словами, однією з вимог мітингувальників буде перегляд чинного законодавства в частині розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації.
“Ми ведемо переговори з парламентськими фракціями, щоб як мінімум продовжити термін перехідного періоду. Тому що багато хто не встиг розмитнити, багатьох не влаштовують умови і вартість. Ми продовжуємо боротися за доступне розмитнення”, – сказав “Вістям” Ярошевич.
За його словами, серед інших вимог – закріплення на законодавчому рівні повернення ПДВ для автовласників, які пригнали авто з-за кордону, а також виокремлення з формули віку автомобіля.
“Ми приготували кілька законопроектів, які готуємося подати в Раду. Пропонуємо для всіх громадян, які навіть розмитнили свої автомобілі, ввести правило повернення ПДВ, точно так же, як для олігархів, задіяних в автомобільному бізнесі. Ще одна вимога – це прибрати з формули розрахунку вік автомобіля. Тоді вартість розмитнення будь-якого автомобіля становитиме приблизно 35-40% від вартість транспортного засобу. Така практика застосовується в ЄС і США “, – сказав лідер АЄС.
Щоправда, глава комітету ВР з питань податкової і митної політики Ніна Южаніна скептично ставиться до таких перспектив: “Ніяких пільг для власників “євроблях” вже не буде”.