Categories: Новини

Український автопром встає з колін

Згідно зі статистикою Асоціації автовиробників України (“Укравтопром”), кількість автотранспортних засобів, випущених українськими заводами в лютому, становить лише 314 одиниць, що на 56% менше, ніж роком раніше. Ці дані зайвий раз ілюструють погіршення ситуації в галузі. Адже ЗАЗ скорочує виробництво, “Богдан” не випускає легкові авто. Єдине підприємство, де продовжують випускати легковики (а точніше – збирати їх) – “Єврокар”. З 2008 року використання виробничих потужностей зменшилася до 2%.

Чи можливо хоч якось поліпшити ситуацію, “Сегодня” розпитали у експертів.

Криза вітчизняного машинобудування, за словами віце-президента асоціації “Укравтопрому” Юхима Хазана, почалася ще десять років тому. Головна проблема – незахищеність внутрішнього ринку від імпорту, вважає експерт.

“У 2009 році всіх нових транспортних засобів було продано 184 тис., торік – 96. Водночас на ринку збільшується частка автомобілів, які були у вжитку. Якщо в 2009 році таких було 23 тис., то в 2018-му – 157 тис. За останні майже три роки йде стимулювання продажів імпортних б/у автомобілів (акцизна політика. – Ред.), а якогось стимулювання ринку нових автомобілів немає. З огляду на те, що курс долара за останні чотири роки зріс в три рази, а комплектація імпортна, відповідно ціна на нові автомобілі зросла. Якщо п’ять років тому можна було купити новий автомобіль за 90 тис. грн, то сьогодні цей автомобіль коштує набагато дорожче, тому зростає попит саме на імпортні вживані”, – прокоментував Хазан

До цього додається експансія на український ринок автомобілів, виробництво яких підтримується на державному рівні – мова про Узбекистан, РФ, Білорусь. На думку експертів, те саме можна зробити і в Україні.

“Одне робоче місце на автозаводі створює мінімум 8-10 місць з кооперації, що вирішує проблему з працевлаштуванням кваліфікованих фахівців в Україні замість їх виїзду за кордон, – зазначає президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах.

Він вважає, що ситуацію поліпшать податкові та митні стимули для учасників індустріальних парків, а також удосконалення умов для зростання держзакупівель вітчизняних авто.

Ще одним виходом із “автобудівельної кризи” експерти називають кооперацію з іншими країнами.

“Легковики ми випускати не можемо, ця ніша зайнята, немає вигоди возитися. Але єдине мало б сенс – це виробнича кооперація з євроспільнотою, як у Туреччині. Туреччина сьогодні виготовляє дуже багато продукції автопрому, але під брендами європейських компаній… Це допоможе створити в Україні робочі місця. У цьому напрямку вже зроблено багато. В Україні є досвід, є виробничі потужності. Але партнери будуть питати: ви можете гарантувати, що у вас буде політична стабільність, економічна стабільність? Ні. Ось основна проблема”, – міркує економіст Олександр Охріменко.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025

Кінець ери дизелів у Європі: електрокари та гібриди лідирують

Дизельні двигуни довго були популярні в Європі: у 2010-х вони складали понад половину продажів нових…

25.11.2025

Toyota представила оновлений bZ4X зі збільшеною автономністю

Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…

25.11.2025

У Європі знову зростає попит на дизельні авто

У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…

25.11.2025