Categories: Новини

Автоцивілка по-новому. Українським водіям переписали правила

Share

В Україні подорожчає автоцивілка, але постраждалі зможуть розраховувати на збільшені виплати від страхових компаній. У Національній комісії, що здійснює держрегулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг) вирішили відразу на третину підвищити розмір максимальної компенсації за полісами ОСАЦВ, а також переписали коефіцієнти, які страхові компанії використовують для розрахунку вартості страховки.

Згідно з прийнятим документом, зміни вступлять в силу через три місяці після публікації. Так що, вже на початку літа автомобілісти можуть отримати нові цінники на поліси. «Це стосується тільки страхування ОСАЦВ. Цілком ймовірно, що вступить в силу з червня», – підтвердив член Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов.

Скільки заплатять
За прогнозами самих страховиків, вартість автоцивілки може вирости приблизно на 20%. На сьогоднішній день середня ціна по країні на автоцивілку становить близько 580 грн. Звичайно, у великих містах, де аварійність вище, цінник може бути і вдвічі вище. Наприклад, в Києві, де велика концентрація машин, поліс дешевше 1 300. знайти складно. А після перегляду коефіцієнтів його ціна виросте приблизно до 1 560 грн.

«Припускаю, що ціни виростуть на 15-20% – приблизно таке зростання було за підсумками минулого року без будь-якого збільшення тарифів. Ніякого 50% подорожчання поліса, як лякають деякі, не відбудеться, тому що перегляд коефіцієнтів лише дає можливість збільшити вартість автоцивілки, але не зобов’язує компанії це робити», – повідомив в розмові генеральний директор асоціації «Страховий бізнес» В’ячеслав Черняховський.

Останній раз страхової регулятор підвищував ліміти з виплат кілька років тому: по майну – з 50 тис. до 100 тис. грн., а по життю і здоров’ю – з 100 тис. до 200 тис. грн. З огляду на рівень інфляції, страховики давно просили про підвищення лімітів. Благання були почуті. Нацкомфінпослуг збільшив розмір максимальної компенсації, правда, не так радикально, як в минулий раз:

по компенсації майна зі 100 тис. до 130 тис. грн.;
по життю і здоров’ю – з 200 тис. до 260 тис. грн.

Доплатять 304 грн
Якщо потерпілий запросить у винуватця ДТП велику суму, останньому доведеться відшкодовувати збиток з власної кишені. Але завдяки внесеним змінам, навантаження на нього в разі серйозних аварій зменшитися. Підняття лімітів вирішило також важливе питання з підвищенням мінімальної зарплати в 2019 році. Справа в тому, що з Нового року прив’язана до цього нормативу мінімальна сума виплат у разі смерті потерпілого становить 200,3 тис. грн., Що трохи, але перевищує 200 тис. грн., Які вказані в полісах. А страхові компанії через таку колізії не можуть виплатити належні за законом додаткові 304 грн.

«Запропоновані зміни дозволять страховикам підняти тарифи на ОСАЦВ, але це не означає, що цією можливістю скористаються всі. Хто і на скільки – покаже час. За деяким категоріям транспортних засобів дійсно існує необхідність такого підвищення, тому що для стабільної роботи нетто-премій явно не вистачає. Завдяки підвищенню лімітів у страхових компаній є хороший шанс підкоригувати свою тарифну політику. Але як саме це вплине на збитковість страховиків можна буде говорити не раніше, ніж через півроку», – розповів начальник відділу зовнішніх комунікацій СК ІНГО Україна Олександр Мельничук.

Згідно з даними Моторного страхового бюро, середня сума страхових виплат автомобілістам в минулому році ледь дотягувала до 16 тис. грн. Отже, позначена сума покриває більшість аварійних ситуацій на українських дорогах. У 2018 році було понад 1,2 тис. випадків (1% від загальної кількості), які пробивали стелю страхової суми в 100 тис. грн., За такими епізодами компанії виплатили постраждалим 126,9 млн. грн. (6,3% від загального обсягу виплат). Саме в цих випадках і можуть збільшитися на третину компенсації.

«Але навіть підвищення до 130 тис. нрн. буде недостатньо, так як є випадки і на 250 тис., і на 350 тис. грн. і навіть на більші суми збитку. Але це вже виходить за можливості самих страхових, МТСБУ та Нацкомфінуслуг щодо підвищення страхової суми. Для таких змін потрібен новий закон «Про ОСАЦВ», текст якого вже готовий», – говорить Черняховський.

Процес врегулювання, подачі документів від постраждалих залишається без змін. Як і тарифи на необов’язкове автострахування, наприклад, КАСКО. Питання лімітів торкнутися тільки обов’язкової страховки. У добровільних видах страхування ціни регулюються ринком.

Містам підняли планку
На сьогоднішній день, вартість полісів автоцивілки багато в чому залежить від місця реєстрації транспортного засобу. Але з вступом в силу нових змін, ключову роль в ціні страховки буде грати місце проживання власника автомобіля. Ще одне нововведення – зменшення страхових зон з 7 до 6. Згідно з ними, наприклад, Одеса, Львів, Дніпро і Харків «переїдуть» з третьої у другою зону, де коефіцієнти вище: їх підняли з 1,8-2,8 до 2,3-3,5. Зростуть розцінки і для автомобілів на іноземній реєстрації. Якщо раніше коефіцієнт для них до страхового тарифу не перевищував 4, то тепер його підняли до 10.

«Новим розпорядженням про коефіцієнти Нацкомісія просто переглянула деякі з них, залишивши нижню межу такої ж або, в деяких випадках, підвищивши її, тобто розширила діапазон цих коефіцієнтів. Це не означає, що страхові компанії будуть страхувати відразу за максимальною ставкою. Ціна і надалі буде розраховуватися від економічної доцільності і під впливом конкуренції. Не може одна страхова сказати, що відразу підвищить ціну на 30%. Поруч працюватимуть інші компанії, які піднімуть на 5% або поки взагалі не поміняють цінники. Багато що залежить і від регіону. Наприклад, це може торкнутися тільки тих міст, де часто відбуваються ДТП і де вище ціни на ремонт», – зауважив нам Черняховський.

Зменшать і граничний розмір бонус-малус (знижка за безаварійну їзду): з 20 до 10%. Але у більшості страхових він і сьогодні не перевищує 10-15%. Також нові правила дозволяють заощадити до 10% на покупці електронного поліса автоцивілки. У січні його середня вартість становила приблизно 750 грн. Для е-поліса, за бажанням самих страховиків, можна використовувати понижуючий коефіцієнт до 0,9. Але застосовувати його будуть, швидше за все, не всі компанії.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Небезпечні автотовари: які аксесуари краще не тримати в машині

Аксесуари для автомобілів, хоч і додають якоїсь стильності та зручності, можуть бути справжнім головним болем,…

18.01.2025

Як швидко відігріти замерзлий бачок: корисні поради для водіїв взимку

При низьких температурах рідина склоомивача в бачку автомобіля може замерзнути, що унеможливлює очищення лобового скла.…

18.01.2025

Електричний BMW M3 на платформі Neue Klasse: нові шпионські фото

Нещодавні шпигунські знімки підтверджують, що електричний BMW M3 адаптує кілька стильових елементів концепту Vision Neue…

18.01.2025

Чи потрібно оновлювати старе посвідчення водія на сучасне пластиков

Чи потрібно водіям обмінювати старе посвідчення водія з простими категоріями на нове, де вони розділені,…

18.01.2025

KIA розпочала тести свого нового електрофургона (ФОТО)

Електричний фургон KIA PV5 Turismo, що має дебютувати у 2025 році, нещодавно потрапив на шпигунські…

18.01.2025

Mercedes-AMG втрачає шанувальників V8 під час переходу на електромобілі

Mercedes -AMG стикається з непростим завданням: зберегти баланс між інноваціями та очікуваннями своїх лояльних клієнтів.…

18.01.2025