Минулого тижня закінчився період пільгового розмитнення “євроблях”. Відтепер їхні власники мають платити 100-відсоткову вартість акцизу й мита.
— Далеко не всі розмитнили “євробляхи”. Головна причина в тому, що багато їхніх власників не готові платити навіть 100 доларів за це, — каже автоексперт і керівник компанії “Автоконсалтинг” Олег Омельницький, 42 роки. — До травня ще машини з литовськими і польськими номерами поїздять, потім із паралельно із підвищенням контролю щодо цього з боку поліції зникнуть. Деякі просто десь стоятимуть, чимало продадуть на розбірку.
Протягом лютого на облік у сервісних центрах МВС ставлять щодня майже 8 тис. машин, ввезених як “євробляхи”.
— Це не може не відобразитися на нашому внутрішньому ринку автомобілів. Адже збільшується вибір і кількість іномарок, — каже фахівець. — Вживані автівки в цілому подешевшали на 5 відсотків. Наступна хвиля зниження ціни буде з весни. Особливо відчутним стане знецінення радянських і російських автомобілів — “Жигулів”, “Лад”, “Волг”. Порівняно зі старими європейськими, вони стають неконкурентноспроможні.
Пільговий закон про розмитнення “євроблях” здешевив розмитнення і 1–7-річних машин. Тому фірми, що займаються завезенням битих автомобілів зі США і легковживаних із країн ЄС, стали імпортувати автомобілі інтенсивніше.
— Більшість українців почали надавати перевагу вживаним машинам. Попит на нові впав — у грудні нових купили на 26 відсотків менше, ніж торік, у січні на 20 відсотків.