Categories: Новини

Володимир Омелян назвав новий компонент в дорожньому покритті

Share

В Україні можуть почати будувати дороги із застосуванням вугільного шлаку. Про це заявив глава Мінінфраструктури Володимир Омелян, повідомляє etcetera.media . 

За словами міністра, в уряді і профільних інститутах Укравтодору вивчають можливість використання вугільного шлаку при будівництві доріг. Омелян зазначає, що при такому будівництві важливо дотримуватися екологічні норми, оскільки в вугільних шлаках міститься багато небезпечних відходів. 

Чиновник розповів, що в світовій практиці вугільні відходи використовували при будівництві дороги Ейзенхауер в Чикаго і Ересуннскій моста між Данією і Швецією.

Головний еколог компанії ДТЕК Ірина Вербицька розповіла, що власники вугільного шлаку зробили його придатним для використання при будівництві доріг. 

Вербицька додала, що компанія готова зайнятися реалізацією даної сировини, однак для цього український уряд повинен провести відповідні законодавчі ініціативи. 

У деяких країнах ЄС більше 90% вугільних відходів використовують при будівництві доріг. За словами секретаря Європейської асоціації по утилізації вугільних відходів Ханса Фейерборна, для будівництва доріг необхідні значні запаси золошлаки на складах. За своїми технічними характеристиками зола ущільнює бетон, зменшуючи вплив зовнішнього агресивного середовища. Такий підхід також дозволяє економити будівельні матеріали.

Експерт «Українського інституту майбутнього» Ярослав Пилипчук вважає пріоритетним в Україні будівництво бетонних доріг. За словами Пилипчука, в більшості країн ЄС вважають за краще будувати автомагістралі з бетону. Термін служби такої дороги становить не менше 20 років, тоді як для дороги з асфальтовим покриттям – не більше 10 років. 

За даними експерта, в кінці 2017 року квадратний метр бетонної дороги коштував 1,4-1,6 тисячі гривень, асфальтної – близько 2 тисяч. З урахуванням більш тривалої експлуатації це означає, що будувати бетонні дороги в 2-2,5 рази вигідніше, ніж асфальтові.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Ще одна можливість для збільшення прибутку Ахметова

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як підготувати авто до поїздок на дачу: 6 головних порад

Поїздки на дачу давно стали для багатьох справжнім літнім ритуалом. Але навіть коротка дорога по…

28.06.2025

Новий BMW X5M показали на перших рендерах

Німецький бренд готується вивести на ринок чергове покоління свого популярного середньорозмірного кросовера X5 - і…

28.06.2025

Важливі поради: що робити після ДТП, щоб не ускладнити ситуацію

У щільному міському трафіку уникнути дорожньо-транспортних пригод буває майже неможливо. Навіть найдосвідченіші водії хоч раз…

28.06.2025

Новий Audi RS5 2026 помічений на Нюрбургринзі (ФОТО)

27 червня на трасі Північної петлі Нюрбургринга був помічений прототип нового Audi RS5 2026 року,…

28.06.2025

Lamborghini готує обмежений суперкар Fenomeno на базі гібрида Revuelto

Італійський бренд Lamborghini анонсував дебют нового спортивного автомобіля, дизайн якого поки що ретельно приховується. Днями…

28.06.2025

Кольорові кружечки на шинах: що вони означають і чому важливі

На боковинах шин іноді можна помітити кружечки або інші геометричні позначки різних кольорів - червоного,…

28.06.2025