Categories: Новини

Володимир Омелян назвав новий компонент в дорожньому покритті

В Україні можуть почати будувати дороги із застосуванням вугільного шлаку. Про це заявив глава Мінінфраструктури Володимир Омелян, повідомляє etcetera.media . 

За словами міністра, в уряді і профільних інститутах Укравтодору вивчають можливість використання вугільного шлаку при будівництві доріг. Омелян зазначає, що при такому будівництві важливо дотримуватися екологічні норми, оскільки в вугільних шлаках міститься багато небезпечних відходів. 

Чиновник розповів, що в світовій практиці вугільні відходи використовували при будівництві дороги Ейзенхауер в Чикаго і Ересуннскій моста між Данією і Швецією.

Головний еколог компанії ДТЕК Ірина Вербицька розповіла, що власники вугільного шлаку зробили його придатним для використання при будівництві доріг. 

Вербицька додала, що компанія готова зайнятися реалізацією даної сировини, однак для цього український уряд повинен провести відповідні законодавчі ініціативи. 

У деяких країнах ЄС більше 90% вугільних відходів використовують при будівництві доріг. За словами секретаря Європейської асоціації по утилізації вугільних відходів Ханса Фейерборна, для будівництва доріг необхідні значні запаси золошлаки на складах. За своїми технічними характеристиками зола ущільнює бетон, зменшуючи вплив зовнішнього агресивного середовища. Такий підхід також дозволяє економити будівельні матеріали.

Експерт «Українського інституту майбутнього» Ярослав Пилипчук вважає пріоритетним в Україні будівництво бетонних доріг. За словами Пилипчука, в більшості країн ЄС вважають за краще будувати автомагістралі з бетону. Термін служби такої дороги становить не менше 20 років, тоді як для дороги з асфальтовим покриттям – не більше 10 років. 

За даними експерта, в кінці 2017 року квадратний метр бетонної дороги коштував 1,4-1,6 тисячі гривень, асфальтної – близько 2 тисяч. З урахуванням більш тривалої експлуатації це означає, що будувати бетонні дороги в 2-2,5 рази вигідніше, ніж асфальтові.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Ще одна можливість для збільшення прибутку Ахметова

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen звільняє 200 осіб та змінює курс, щоб запропонувати доступні електромобілі

Volkswagen, який багато років утримував статус одного з головних гігантів автомобільної індустрії, сьогодні змушений адаптуватися…

10.10.2025

Tesla Model S визнано одним з найкращих винаходів за версією TIME

Флагманський седан Tesla Model S був визнаний журналом TIME одним із найкращих винаходів 2000-х років,…

10.10.2025

Половина АЗС в Україні недоливає бензин А-95: результати масштабної перевірки

Експерти Інституту споживчих експертиз провели масштабне дослідження, щоб перевірити, чи дійсно українці отримують повну кількість…

10.10.2025

Названо 9 прихованих функцій авто, які підвищують безпеку та комфорт

Сучасні машини наповнені опціями, багато з яких приховані, але при цьому призначені для підвищення безпеки…

10.10.2025

До 8 500 гривень і позбавлення прав: що чекає на водіїв без зимових шин

У жовтні водіям не варто зволікати з переходом на зимову гуму, адже це не лише…

10.10.2025

Названо розкрили приховані функції кнопки “Старт-Стоп”

Сучасні автомобілі оснащені безліччю розумних технологій, і навіть звичайна кнопка «Старт-Стоп» здатна на більше, ніж…

09.10.2025