За їхнім задумом, за автомобіль, якому більше 5 років, потрібно щорічно платити податок
Користуватися старим автомобілем може стати дорого. Якщо машині понад п’ять років, то її власникові щорічно доведеться платити до бюджету кругленьку суму (за задумом окремих нардепів). А платити доведеться багатьом — середній вік автомобілів в Україні 20 років. Наразі ідея з транспортним податком тільки на папері.
Платитимуть усі
Зараз транспортний податок збирають із елітних авто. Власники такої машини повинні щороку сплатити 25 тисяч гривень до держбюджету. Податком на перші п’ять років обкладають нові автомобілі, якщо вони дорожчі за 375 мінімальних зарплат, — це 1 мільйон 396 тисяч гривень.
Але деякі парламентарі хочуть, щоб податок платили всі. Буквально всі, в кого є транспорт — автобус легковик чи мотоцикл. І неважливо, скільки коштує транспортний засіб. Головне — його вік. Обкладатимуть машину, якій більше п’яти років від року її виробництва. Платіжки фіскальники надсилатимуть за місцем реєстрації власника авто.
Яким може бути податок
25 тисяч гривень нікуди не подінуться. Їх як платили (або повинні платити) власники елітних автомобілів, так і платитимуть. Податок на всі авто, яким понад п’ять років, рахуватимуть за спеціальною формулою:
ставка = ставка базова х К двигуна х К віку х К екологічний.
Розглянемо формулу.
Якщо автомобіль на бензині, то ставка базова — 200.
Якщо на дизелі, то 300.
Коефіцієнт двигуна — це об’єм двигуна, розділений на 1000 куб. см.
Коефіцієнт віку — вік автомобіля мінус п’ять.
Екологічний коефіцієнт залежить від відповідності автомобіля екологічним стандартам: Євро-2 і нижче — 4; Євро-3 — 3; Євро-4 — 2; Євро-5 — 1,5; Євро-6 і вище — 1.
У першому кварталі 2025 року оптові ціни на автомобілі в ЄС зросли, що зумовлено підвищеним…
Останнім часом на дорогах України почастішали випадки, коли водії після зупинки патрульними одразу глушать двигун.…
Попит на гібридні автомобілі у світі продовжує стрімко зростати, і компанія Toyota впевнено зберігає лідерство…
Toyota Corolla заслужено вважається однією з найпопулярніших моделей японського бренду у світі, здобувши репутацію надійного…
Оновивши весь свій модельний ряд румунський суббренд Renault, відомий як Dacia, розпочав роботу над абсолютно…
Експерти iSeeCars опублікували рейтинг автомобілів, які найбільше та найменше втрачають у ціні з роками. В…
View Comments
Я так розумію що всі ці закони копіюються з Європи. Що сказати законотворцям - спочатку європейский рівень життя, зарплата а потім і їхні закони.
Щоб вони повішалися усі бариги - депутати. Хіба це слуги народу? це слуги капіталу і владі! Вже обдерли тарифами народ, тепер податком на несчасні старенькі автомоблі добють несчасних.