За їхнім задумом, за автомобіль, якому більше 5 років, потрібно щорічно платити податок
Користуватися старим автомобілем може стати дорого. Якщо машині понад п’ять років, то її власникові щорічно доведеться платити до бюджету кругленьку суму (за задумом окремих нардепів). А платити доведеться багатьом — середній вік автомобілів в Україні 20 років. Наразі ідея з транспортним податком тільки на папері.
Платитимуть усі
Зараз транспортний податок збирають із елітних авто. Власники такої машини повинні щороку сплатити 25 тисяч гривень до держбюджету. Податком на перші п’ять років обкладають нові автомобілі, якщо вони дорожчі за 375 мінімальних зарплат, — це 1 мільйон 396 тисяч гривень.
Але деякі парламентарі хочуть, щоб податок платили всі. Буквально всі, в кого є транспорт — автобус легковик чи мотоцикл. І неважливо, скільки коштує транспортний засіб. Головне — його вік. Обкладатимуть машину, якій більше п’яти років від року її виробництва. Платіжки фіскальники надсилатимуть за місцем реєстрації власника авто.
Яким може бути податок
25 тисяч гривень нікуди не подінуться. Їх як платили (або повинні платити) власники елітних автомобілів, так і платитимуть. Податок на всі авто, яким понад п’ять років, рахуватимуть за спеціальною формулою:
ставка = ставка базова х К двигуна х К віку х К екологічний.
Розглянемо формулу.
Якщо автомобіль на бензині, то ставка базова — 200.
Якщо на дизелі, то 300.
Коефіцієнт двигуна — це об’єм двигуна, розділений на 1000 куб. см.
Коефіцієнт віку — вік автомобіля мінус п’ять.
Екологічний коефіцієнт залежить від відповідності автомобіля екологічним стандартам: Євро-2 і нижче — 4; Євро-3 — 3; Євро-4 — 2; Євро-5 — 1,5; Євро-6 і вище — 1.