Влада придумала податок для власників всіх авто старше 5 років.
Платіть його доведеться всім власникам транспортних засобів, вироблених більше 5 років тому. Транспортний податок – платіж в розмірі 25 000 гривень, який доводиться платити автовласникам щорічно. Правда, зараз він стосується тільки «елітних» легкових автомобілів віком до 5 років з середньоринковою вартістю більше 1 396 126 грн.
Власники інших легкових і вантажних автомобілів, автобусів поки не зобов’язані сплачувати транспортний податок, але це може змінитися. Пропозиція оподатковувати б / у автомобілі присутній в поправках до законопроекту №8487, який створювався для зміни правил імпорту автотранспорту.
Однак, як бачимо, крім ідей щодо зменшення податкового тиску, туди з поправками закрався пропозицію створити новий податок.
Які транспортні засоби пропонують обкласти транспортним податком?
Одним словом – все. Тобто автобуси, вантажівки, легкові авто і навіть мотоцикли, з дати виробництва яких пройшло більше 5 повних календарних років. Легкові «елітні» автомобілі будуть обкладатися транспортним податком за існуючою «старої» схемою.
Також в тексті поправки присутні наступна інформація: «тимчасово, до 2024 року, не нараховувати транспортний податок на ТЗ старше 5 років, перша реєстрація яких проведена до 1 січня 2019 року».
Як буде визначатися розмір транспортного податку?
Щоб дізнатися, скільки доведеться заплатити в рік за те, що у вас є автомобіль, доведеться скористатися такою формулою:
Податок = (Базова ставка) х (К двигуна) х (К віку) х (К еко)
Тепер розглянемо кожен окремий компонент формули.
Базова ставка складе 200 гривень для бензинових двигунів, і 300 грн для дизелів.
Далі розберемося з коефіцієнтами, які позначені літерою «К» у формулі.
Коефіцієнт двигуна визначається діленням на 1000 робочого об’єму циліндрів в кубічних сантиметрах. Наприклад, якщо двигун має об’ємом 1600 см3, то До двигуна складе 1,6.
Коефіцієнт віку – вік авто (повних років) мінус 5. Якщо маємо 10-ти річну машину, для неї цей параметр буде 5.
Коефіцієнт екологічний буде визначатися відповідно до того, яким стандартом «Євро» відповідає автомобіль:
Євро 2 і нижче – 4;
Євро 3 – 3;
Євро 4 – 2;
Євро 5 – 1,5;
Євро 6 – 1.
Для автомобілів з гібридною силовою установкою ці коефіцієнти будуть трохи нижче.
Скільки доведеться платити транспортного податку в рік за різні ТС – приклади
Мотоцикли:
Якщо вік 10 років, двигун 125 см3 – 125 грн, якщо 500 см3 – 500 грн. Тут ми прийняли, що екологічний коефіцієнт дорівнює одиниці, оскільки норми «Євро» для мотоциклів в Україні до сих пір не застосовувалися.
Легкові автомобілі:
Мінімальний платіж за невелику легкове авто, бензин, вік 6 років 1000 см3 – 300 грн.
Легковики середнього віку, яких в Україні найбільше (середній вік автопарку визначено нами раніше, докладніше тут) – легкове авто, 1800 см3, вік 16 років:
Бензин – 7920 грн.
Дизель – 11 880 грн.
Ті ж параметри, але з двигуном 2400 см3:
Бензин – 10 560 грн.
Дизель – 15 840 грн.
Річний податок на легкові авто такого ж віку з великими двигунами (3500 см3):
Бензин – 15 400.
Дизель – 23 100 грн.
Старі легкові автомобілі (вік 30 років, крайній термін експлуатації),
1600 см3, бензин – 32 000 грн.
На цьому місці важко втриматися від коментаря – розмір податку буде перевищувати ринкову вартість старенького ВАЗу або подібної машини.
Комерційний транспорт:
Вантажний «бус», 10-річний, дизель 2500 см3 – 7 500 грн.
Автобус (типу «маршрутка», на 20 сидячих місць), або середньотоннажний вантажівка, 4570 см3, дизель, вік 10 років – 13 710 грн.
Вантажівка, тягач ( «фура») або великий туристичний автобус (на 50 пас. Місць), дизель, вік 10 років, 12 000 см3 – 36 000 грн.
Перспективи введення податку Дані, наведені в наших зразкових розрахунках, чітко і ясно показують все те, що може чекати українських автовласників. Цього разу ми не будемо вдаватися до оцінки доцільності введення подібного рішення, згадувати про наявність акцизного збору в паливі, про платоспроможність громадян та курсі іноземних валют.
Варто згадати хіба про те, що нерозмитнені авто на «евробляхах» не підпадатимуть під дію цього податку. На цьому, напевно, варто закінчувати.