Після вступу в силу законів про «євробляхи» ажіотаж навколо цієї теми не вщухає. Адже сьогодні в українському є можливість «пригнати» собі автомобіль будь-якого року випуску, екологічного стандарту, розмитнити і поставити на українську реєстрацію, пише ekonomika.ko.net.ua .
25 листопада 2018 вступили в силу два закони, які легалізують завезені з порушенням митного і податкового законодавства авто з Єврономер. Саме з цього дня кожен власник машини з європейської реєстрацією може розмитнити транспортний засіб за новим законом. Якщо він встигне легалізувати авто протягом пільгових 90 днів, то отримає 50% знижку на акциз.
Звичайно, нові закони не ідеальні, але маємо те, що маємо. Тому потрібно виходити з ситуації, де вже працюють нові правила. Отже, головні питання і відповіді.
Розмитнення авто. Які податки необхідно сплатити?
Щоб завезти іномарку в Україні, потрібно заплатити акциз, який розраховується за новими правилами, ПДВ (20% від суми, що включає декларовану вартість авто + мито + акциз), ввізне мито (5-10% від вартості) та збір до Пенсійного фонду (3 -5%).
Все, крім акцизу, розраховується від вартості авто, яка повинна бути вказана в договорі купівлі-продажу (так звана купча). Якщо митник вирішить, що вартість занижена, він має право перевірити це в спеціальних базах (ціна аналогічних авто в каталогах ШВАК). До уваги будуть братися вік транспортного засобу, його стан і комплектація.
Треба вивозити автомобіль за кордон?
Якщо є всі документи, то процедури можна пройти і в Україні. Постачальник авто може змінити будь-який режим на режим імпорту і розмитнити авто на будь-який з 27 внутрішніх митниць. Однак це може зробити тільки той, хто ввозив машину.
Що потрібно зробити перед розмитненням?
Перш за все, навести порядок в документації. Для цього необхідно знайти реального власника або представника компанії, на яку оформлено авто. Машину треба зняти з реєстрації і укласти договір купівлі-продажу. У ньому повинна бути вказана вартість, з якої будуть розраховуватися податки. З цими документами слід в’їхати в Україну в режимі імпорту.
Реєструвати «евробляхі» будуть цілодобово?
У Міністерстві внутрішніх справ України запевняють, що його сервісні центри готові реєструвати розмитнені авто з європейської реєстрацією в цілодобовому режимі.
Скасовано чи екологічна норма «Євро 5»?
Так, скасовано. Українці можуть ввезти транспортний засіб будь-якого віку, але акцизний податок на старі авто буде вище через застосування вікового коефіцієнта.
Коли власників «евроблях» будуть штрафувати?
Адаптаційний період, протягом якого українці мають право зареєструвати транспортні засоби за українським законодавством, становить 180 днів. Якщо хтось не встигне вкластися в цей термін, то буде оштрафований за порушення митних правил.
Так дешевше чи ні?
Нове законодавство знизило вартість розмитнення авто на Єврономер на 25-30% в залежності від типу і об’єму двигуна в порівнянні з попереднім нормативним полем. Власникам автомобілів на іноземній реєстрації за новими правилами потрібно буде заплатити від 100% до 300% вартості такого ж авто в Європейському Союзі. До цих значень ще додається надуманий владою штраф за порушення транзитного режиму в розмірі 8,5 тисячі гривень. Використання формули при розмитненні із застосуванням акцизу, коефіцієнтів віку і кубатури двигуна створює дискримінацію. Очевидно, що старі автомобілі йшли з двигунами великих обсягів – вони були менш ефективні, тому потребували великих робочих обсягах.
З іншого боку, ця формула просто супервигідна для імпортерів нових авто і тих, якими користувалися недовго. Для елітних машин раніше акциз був 13-14 тисяч євро, тепер – 600-900 євро. Новим законодавством народні депутати в рази знизили вартість автомобілів преміум класу в першу чергу для себе. Зрозуміло, що власники таких авто платять ПДВ і мито в залежності від вартості транспортного засобу, але, з точки зору акцизу, це дискримінація.
Отже, з цим питанням ситуація не дуже. Зате, якщо врахувати всі платежі раніше і тепер, то виходить, що купити авто в Європі і розмитнити за новими правилами все ж дешевше, ніж купувати такий же автомобіль в Україні.
Серед плюсів нового законодавства про розмитнення також слід зазначити цільове спрямування відповідних платежів з власників авто на іноземній реєстрації до Пенсійного фонду. Це знизить дотаційні навантаження на державний бюджет. А значить, наші з вами гроші можуть бути витрачені на інші важливі речі.
На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…
Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…
BMW представила прототип Vision Vehicle із передовою системою управління Heart of Joy, яку компанія вважає…
Hyundai створила марку Genesis рівно десять років тому як бренд, що продає преміальні автомобілі. З…
Нова платформа Neue Klasse, створена BMW під електрокари, змінить уявлення про автомобілі баварської компанії. Однак…
Про те, що компанія Jeep розпочала розробку кросовера Compass нового покоління, стало відомо ще торік.…
Leave a Comment