Нещодавні випробування Green NCAP показали, з якими труднощами стикаються водії електромобілів і бензинових авто в реальних умовах. У тестах брали участь електричні BYD Sealion 7 і Cupra Born, а також бензинові BMW 5 серії та X2. Мета – оцінити ефективність, вплив на довкілля та зручність у повсякденному використанні.
Виявилося, що холодна погода впливає на всі автомобілі. Електромобілі оцінювали за запасом ходу, швидкістю зарядки та впливом обігріву салону, а бензинові – за реальною витратою палива.
Кросовер BYD Sealion 7 з батареєю 82,5 кВт·год впорався відносно добре: запас ходу впав із 400 км у теплу погоду до 337 км взимку (падіння 16%). Швидка зарядка тривала на 8 хвилин довше, ніж заявлено. Модель отримала 4 зірки і 73% рейтингу екологічності.
Cupra Born показала більше падіння запасу ходу – з 328 км до 221 км (33%). Але показники витрати енергії були точні. У BYD бортовий комп’ютер іноді давав неточні дані, що потребує оновлення ПО.
Бензинові BMW 520i і X2 sDrive20i витрачали трохи більше палива взимку: 5-га серія – з 6,8 до 8,1 л/100 км, X2 – з 7,1 до 8,0 л/100 км. Завдяки сучасним системам очищення вихлопу обидва авто отримали високі бали за “Індексом чистоти повітря”.
За загальною екологічністю електромобілі виявилися кращими: Cupra Born – 4,5 зірки і 86%, BYD Sealion 7 – 73%. Бензинові BMW набрали лише 46-49%, менше трьох зірок через викиди CO₂. Експерти підсумовують: електромобілі, хоч і чутливі до холоду, залишаються більш екологічними, тоді як авто з ДВС залежні від палива.




