ЄС, який раніше планував повністю заборонити продаж нових авто з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року, змушений пом’якшити свої плани. Через повільніше зростання ринку електромобілів Брюссель погодився залишити можливість продавати авто з ДВЗ і після 2035-го – але їхня частка не повинна перевищувати 10% від усіх нових продажів.
Спершу Єврокомісія хотіла повністю прибрати бензинові та дизельні авто з ринку, а за порушення планували великі штрафи. Але автовиробники переконали чиновників, що попит на електрокари зростає повільніше, ніж прогнозувалося, і повністю перейти на електротягу до 2035 року нереально. До того ж штрафи могли б сильно вдарити по галузі, яка й так переживає складний період.
Новий план передбачає, що до 2035 року 90% продажів у ЄС мають становити електромобілі, а решта 10% – авто з ДВЗ або гібриди. Виробників також зобов’яжуть використовувати низьковуглецеву сталь, а також активніше впроваджувати біопаливо та синтетичне пальне, щоб зменшити викиди.
Велика Британія поки не змінює свій план заборонити продаж нових авто з ДВС уже з 2030 року, хоча ринок вимагає більше стимулів для покупців електрокарів. Volvo показує, що за десять років можна повністю перейти на електромобілі. Прихильники жорстких термінів наголошують: тимчасові труднощі не повинні зупиняти кліматичні цілі, а постійні зміни правил створюють невизначеність для бізнесу.
Volkswagen, який нещодавно зупинив виробництво електрокарів на заводі в Дрездені, закликає реалістично оцінювати темпи переходу. Компанія пропонує робити акцент на доступних компактних електромобілях і більш гнучкому регулюванні викидів для різних типів транспорту.




