Зараз багато говорять про радіомаяк DGT V16, який з 2026 року повністю замінить аварійні трикутники. Водночас фахівці звертають увагу і на систему V27. Обидва рішення почнуть діяти з 1 січня 2026 року: V16 буде фізичним маяком, а V27 – цифровим сигналом, який називають “віртуальним трикутником”.
Ці системи працюватимуть разом для підвищення безпеки. V16 буде помітний безпосередньо на дорозі, а V27 показуватиме попередження на екрані автомобіля. У DGT зазначають, що з розвитком телематики такі технології стають важливою частиною транспорту майбутнього, де машини зможуть попереджати одна одну про небезпеку.
Обов’язковою вимогою до V16 є наявність геолокації – усі маяки передаватимуть дані в систему DGT 3.0. Водночас вдень світло маяка може бути не дуже помітним, і саме тут корисним стає V27. Правову основу для обох систем заклали ще у 2021 році, але повноцінно V27 запрацює лише з 2026-го.
З цього часу V16 стане обов’язковим для всіх автомобілів в Іспанії, а V27 залишиться добровільним. Це не окремий пристрій, а цифрове повідомлення, яке з’являється на панелі приладів, якщо поруч сталася аварія або хтось активував V16.
Обмін такими сигналами відбуватиметься через підключення автомобіля до платформи DGT 3.0. Технічні деталі поки не розкриваються, але все залежатиме від можливостей конкретного авто. У результаті V16 і V27 мають суттєво підвищити безпеку на дорогах і стати новим стандартом дорожньої інфраструктури.





