В Україні планують запровадити систему штрафних балів для водіїв, яка вже давно діє в країнах Європейського Союзу. За словами Володимира Крейденка, заступника голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ця система покликана впливати на системних порушників, які не зупиняються навіть після численних штрафів.
Як працюватиме система штрафних балів?
Система передбачає, що кожен водій за регулярні порушення — перевищення швидкості, неправильне паркування, проїзд на заборонний сигнал чи створення аварійної ситуації — отримуватиме певну кількість штрафних балів. Ці бали накопичуватимуться в індивідуальній історії водія. Коли їх кількість досягне певного порогу, передбаченого законом, це може стати підставою для тимчасового позбавлення права керування автомобілем.
Коли можуть запровадити систему?
Законопроєкт, що містить ці положення — № 13314 — ще не ухвалений, але вже викликав широку дискусію в суспільстві та серед експертів. Очікується, що після ухвалення закону перехідний період триватиме кілька місяців, щоб адаптувати інформаційні системи поліції та бази даних водіїв.
Які зміни ще планують для водіїв?
Окрім системи штрафних балів, у Верховній Раді розглядають і зменшення дозволеної похибки у швидкісному режимі — з нинішніх +20 км/год до +10 км/год. Це означає, що відповідальність настане вже при перевищенні швидкості на 11 км/год і більше. Такий підхід відповідає практиці багатьох країн ЄС, де допустима похибка не перевищує 5–10 км/год.
Ці зміни спрямовані на підвищення безпеки на дорогах та дисциплінування водіїв, які систематично порушують правила дорожнього руху.