Новини

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління. Причиною стали результати досліджень, що довели: екрани уповільнюють реакцію водіїв, відволікають їх і збільшують ризик аварій. Сучасні досліди та відгуки користувачів підтвердили, що кнопки та перемикачі залишаються більш зручним і безпечним рішенням.

Mercedes-Benz вже оголосив про повернення тактильних органів управління у всі моделі. На автосалоні в Мюнхені директор із програмного забезпечення компанії Магнус Естберг зазначив, що з 2026 року автомобілі марки отримають нові керма з фізичними перемикачами й роликами, які стануть стандартом. У компанії пояснюють це уважним ставленням до відгуків клієнтів та аналізом реального використання авто, адже фізичні кнопки забезпечують комфорт і простоту в керуванні.

Сенсорні екрани з’явилися ще в середині 80-х, але популярність здобули після Tesla Model S із великим 17-дюймовим дисплеєм у 2012 році. Протягом 2010-х років практично всі великі автовиробники перевели клімат-контроль, мультимедіа та навіть системи безпеки на сенсорні панелі. Це призвело до численних проблем – від відкликань авто через несправні дисплеї до зростання скарг на складні меню, де для базових функцій потрібно робити кілька натискань. Журналісти з Швеції у 2022 році довели, що на старих авто з кнопками рутинні завдання виконуються більш ніж удвічі швидше, ніж на нових із сенсорним керуванням.

Тенденцію підтверджують й інші бренди. Volkswagen заявив, що майбутні моделі знову отримають кнопки, Hyundai вже частково повернув їх у Ioniq 5, а Toyota, Honda та Nissan ніколи повністю не відмовлялися від гібридного підходу. Китайські виробники, зокрема Xiaomi, навіть експериментують із модульними панелями з ручками. Додатковим поштовхом стали нові правила Euro NCAP, які з 2026 року знижуватимуть оцінки авто без фізичних органів управління ключовими функціями. Водночас Mercedes робить ставку не лише на кнопки, а й на голосове управління зі штучним інтелектом, яке з часом може витіснити й традиційні елементи, і сенсорні екрани.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як розпізнати неякісне паливо та уникнути проблем із двигуном

Незважаючи на постійний контроль з боку відповідних органів, ризик заправки автомобіля неякісним паливом на АЗС…

04.12.2025

В Україні можуть скоротити термін дії водійських прав для людей старше 65 років

В Україні готуються зміни, які можуть істотно вплинути на життя літніх водіїв. У Верховній Раді…

04.12.2025

Audi готує оновлені Q4 e-tron та Q4 Sportback e-tron у 2026 році (фото)

У 2026 році електричні компактні автомобілі Volkswagen Group чекає велике оновлення, крім Skoda Elroq, яка…

04.12.2025

Як правильно зберігати шини між сезонними замінами

Двічі на рік автолюбителі змушені змінювати шини залежно від сезону, але не всі знають, як…

04.12.2025

BMW підігріває інтерес до електрокарів загадковим святковим тизером

BMW вирішила підігріти інтерес публіки до своїх електромобілів , випустивши загадковий святковий ролик. У центрі…

04.12.2025

Названо кросовери які американці не продають навіть через 15 років

Toyota RAV4 - один із найпопулярніших кросоверів у світі. Його успіх часто пояснюють репутацією довговічного…

04.12.2025