Новини

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління. Причиною стали результати досліджень, що довели: екрани уповільнюють реакцію водіїв, відволікають їх і збільшують ризик аварій. Сучасні досліди та відгуки користувачів підтвердили, що кнопки та перемикачі залишаються більш зручним і безпечним рішенням.

Mercedes-Benz вже оголосив про повернення тактильних органів управління у всі моделі. На автосалоні в Мюнхені директор із програмного забезпечення компанії Магнус Естберг зазначив, що з 2026 року автомобілі марки отримають нові керма з фізичними перемикачами й роликами, які стануть стандартом. У компанії пояснюють це уважним ставленням до відгуків клієнтів та аналізом реального використання авто, адже фізичні кнопки забезпечують комфорт і простоту в керуванні.

Сенсорні екрани з’явилися ще в середині 80-х, але популярність здобули після Tesla Model S із великим 17-дюймовим дисплеєм у 2012 році. Протягом 2010-х років практично всі великі автовиробники перевели клімат-контроль, мультимедіа та навіть системи безпеки на сенсорні панелі. Це призвело до численних проблем – від відкликань авто через несправні дисплеї до зростання скарг на складні меню, де для базових функцій потрібно робити кілька натискань. Журналісти з Швеції у 2022 році довели, що на старих авто з кнопками рутинні завдання виконуються більш ніж удвічі швидше, ніж на нових із сенсорним керуванням.

Тенденцію підтверджують й інші бренди. Volkswagen заявив, що майбутні моделі знову отримають кнопки, Hyundai вже частково повернув їх у Ioniq 5, а Toyota, Honda та Nissan ніколи повністю не відмовлялися від гібридного підходу. Китайські виробники, зокрема Xiaomi, навіть експериментують із модульними панелями з ручками. Додатковим поштовхом стали нові правила Euro NCAP, які з 2026 року знижуватимуть оцінки авто без фізичних органів управління ключовими функціями. Водночас Mercedes робить ставку не лише на кнопки, а й на голосове управління зі штучним інтелектом, яке з часом може витіснити й традиційні елементи, і сенсорні екрани.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

BMW готує X5 нового покоління з ультракомпактними «ніздрями»

Компанія BMW активно працює над новим поколінням свого бестселера X5, який очолює рейтинг продажів преміальних…

30.09.2025

Toyota оновлює старі моделі замість випуску нових

Останніми роками Toyota обирає обережний підхід до оновлення своїх популярних моделей. Нові версії RAV4 і…

30.09.2025

Названо 3 схеми штрафів, на які варто звертати увагу кожному водію

Попри активне використання автоматичних камер, протоколи поліції досі відіграють значну роль, і водії іноді стають…

30.09.2025

Mercedes об’єднує дизайн електромобілів і ДВЗ у єдиному стилі

Mercedes-Benz запускає нову еру у дизайні: електричні та бензинові версії моделей тепер майже не відрізнятимуться…

30.09.2025

В Україні посилюють штрафи за порушення ПДР: що чекає водіїв та власників електросамокатів

Поліція України анонсувала посилення покарань за порушення правил дорожнього руху. Зміни стосуватимуться електросамокатів: запровадять чіткі…

30.09.2025

В Україні посилили вимоги до повторних тестів на водійські права

В Україні змінили правила складання водійських іспитів. Після невдалої спроби теоретичного чи практичного тесту повторно…

30.09.2025