Новини

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління. Причиною стали результати досліджень, що довели: екрани уповільнюють реакцію водіїв, відволікають їх і збільшують ризик аварій. Сучасні досліди та відгуки користувачів підтвердили, що кнопки та перемикачі залишаються більш зручним і безпечним рішенням.

Mercedes-Benz вже оголосив про повернення тактильних органів управління у всі моделі. На автосалоні в Мюнхені директор із програмного забезпечення компанії Магнус Естберг зазначив, що з 2026 року автомобілі марки отримають нові керма з фізичними перемикачами й роликами, які стануть стандартом. У компанії пояснюють це уважним ставленням до відгуків клієнтів та аналізом реального використання авто, адже фізичні кнопки забезпечують комфорт і простоту в керуванні.

Сенсорні екрани з’явилися ще в середині 80-х, але популярність здобули після Tesla Model S із великим 17-дюймовим дисплеєм у 2012 році. Протягом 2010-х років практично всі великі автовиробники перевели клімат-контроль, мультимедіа та навіть системи безпеки на сенсорні панелі. Це призвело до численних проблем – від відкликань авто через несправні дисплеї до зростання скарг на складні меню, де для базових функцій потрібно робити кілька натискань. Журналісти з Швеції у 2022 році довели, що на старих авто з кнопками рутинні завдання виконуються більш ніж удвічі швидше, ніж на нових із сенсорним керуванням.

Тенденцію підтверджують й інші бренди. Volkswagen заявив, що майбутні моделі знову отримають кнопки, Hyundai вже частково повернув їх у Ioniq 5, а Toyota, Honda та Nissan ніколи повністю не відмовлялися від гібридного підходу. Китайські виробники, зокрема Xiaomi, навіть експериментують із модульними панелями з ручками. Додатковим поштовхом стали нові правила Euro NCAP, які з 2026 року знижуватимуть оцінки авто без фізичних органів управління ключовими функціями. Водночас Mercedes робить ставку не лише на кнопки, а й на голосове управління зі штучним інтелектом, яке з часом може витіснити й традиційні елементи, і сенсорні екрани.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо три надійні способи уникнути евакуації авто

В Україні більшість водіїв хоча б раз бачили, як евакуатор забирає авто прямо з вулиці.…

13.11.2025

Nissan готує масштабне оновлення: близько 30 нових моделей до 2026 року

В останні роки продажі Nissan падають, а репутація бренду погіршилася. Компанія планує зміни: реструктуризацію та…

13.11.2025

Названо 5 помилок водіїв, які вбивають двигун машини

Двигун - один з найдорожчих і технологічно складних компонентів автомобіля, його відновлення не завжди доцільне,…

13.11.2025

Рендери нового Volkswagen Golf показали кардинальні зміни у дизайні

Німецький автовиробник Volkswagen готує нове покоління легендарного Golf, який може пережити кардинальну трансформацію. Очікується, що…

13.11.2025

Названо двигуни з найтривалішим ресурсом: деякі ставлять і сьогодні

В історії автомобілебудування існують двигуни , які продовжують випускати десятиліттями майже без змін. Видання Autocar…

13.11.2025

ТОП-10 найнадійніших машин BMW, які можна купити у 2025 році

Надійність автомобілів BMW сильно залежить від конкретної моделі. Багато власників прагнуть мінімізувати витрати на ремонт…

13.11.2025