У Німеччині Tesla Model S Plaid після аварії та пожежі став смертельною пасткою: двері з електроприводом не відчинилися, рятувальники не змогли швидко потрапити усередину. Дебати щодо безпеки таких рішень набирають обертів.
Смертельна аварія Tesla Model S Plaid у Німеччині знову загострила суперечки довкола електронних дверних ручок. Внаслідок лобового зіткнення з деревом автомобіль спалахнув, а троє пасажирів, включаючи двох дітей, загинули, виявившись заблокованими всередині. Рятувальники заявили, що електрична система відчинення дверей вийшла з ладу, а ручки розплавилися від вогню, унеможлививши доступ.
Йдеться про популярне рішення з висувними ручками, яке використовують Tesla, Mercedes та інші бренди для покращення аеродинаміки та дизайну. Проте пожежники та експерти вже давно попереджали про ризики: при відключенні живлення двері можуть залишитись заблокованими саме в момент, коли потрібна миттєва евакуація.
Німецька федерація пожежників вимагає повернення простих механічних замків, доступних зовні та зсередини. Euro NCAP з 2026 року почне знижувати рейтинги безпеки автомобілям, де немає можливості ручного відкривання. У Китаї взагалі вирішили повністю заборонити електричні ручки з 2027 року.
Трагедія показала, що мода на «чистий дизайн» і мінімальний опір повітрю може призвести до катастрофічних наслідків, якщо інженерні рішення ставлять стиль вище за безпеку.