Categories: Новини

Парламент дозволив ввозити в Україну авто будь-якого віку

Share

Розмитнення іномарок подешевшає. А штрафи за нерозмитнені автомобілі зростуть. Це передбачають закони №8487 і №8488. Їх 8 листопада прийняли народні депутати. Зміни наберуть чинності після підписання головою Верховної Ради, президентом і публікації в офіційних газетах.

Під час доставки автомобіля в Україну сплачують ввізне мито, акциз, податок на додану вартість й митні платежі. Найдорожче обходиться ПДВ — 20% від вартості машини. Базова ставка акцизу знижу­ється до 50 євро на бензинові авто і до 75 — на дизельні.

Суму розмитнення тепер можна розрахувати за формулою — базову ставку мита множать на коефіцієнт залежно від року випуску та об’єму двигуна машини. Зараз за 5-річний “Фольксваґен Ґольф” потрібно платити 6030 євро податків, за новим законом — 3680 євро.

Скасували заборону на ввезення автомобілів, що не відповідали нормам токсичності Євро-5. Можна буде імпортувати машини будь-якого віку.

— Ціни на вживані авто на нашому ринку знизяться, — каже автоексперт 32-річний Тарас Брязгунов. — 5-річний “Фольксваґен Ґольф” із 1,6-літровим двигуном зараз коштує 9–10 тисяч євро. Подешевшає на 2–3 тисячі. Вигідніше стане купувати й вживані машини з двигунами понад 3,5 літра. Наприклад, розмитнення 5-річної “Тойоти Кемрі” здешевшає з 12 тисяч євро до 3,7 тисячі. Це без тимчасової 50-відсоткової знижки для власників “євроблях”.

Вартість акцизного збору для нових авто теж зменшиться. Проте мито зросте майже вдвічі — до 10% від вартості. Як наслідок — нові машини можуть подорожчати на 200–900 євро, залежно від моделі. Але ті, що мають об’єм двигуна понад 1,6 літра й ціну до 10 тис. євро, подешевшають на 100–300 євро.

Власники, які розмитнять авто на європейських номерах протягом 90 днів після набуття законом чинності, отримають знижку 50%. На оформлення матимуть 180 робочих днів.

У майбутньому не буде такого притоку “євроблях” в Україну, як в останні два роки. Цьому перешкоджатиме закон №8488.

— Він розширює повноваження поліції щодо перевірок машин на іноземній реєстрації, — говорить Тарас Брязгунов. — Поліцейські отримуватимуть інформацію від митників. Матимуть право зупиняти автомобілі на бляхах і перевіряти документи.

Підвищать штрафи. За перевищення терміну тимчасового ввезення машин з іноземними номерами на 10–20 днів штрафуватимуть на 17 тис. грн, 20–30 днів — на 85 тис. За затримку більш як на місяць — на 170 тис. грн. Тим, хто ввіз такі автівки в Україну, заборонять давати їх у користування іншим особам. За порушення стягуватимуть 34 тис. грн.

“Євробляхери” не задоволені законом

Більшість власників машин на європейській реєстрації не задоволені законами №8487 і №8488. У знак протесту проти них лідер руху “Авто євро сила” Олег Ярошевич спалив свій “Ренж Ровер” і розмістив відео в інтернеті.

— Для людей, які придбали право користування авто на європейській реєстрації за 1500 євро, дешевше спалити його, ніж купити і розмитнити за прийнятими сьогодні законами, — сказав він.

— Ми прагнули скасування акцизу на автомобілі, — говорить 30-річний Владислав Загородній. — За новим законом, розмитнення коштуватиме 2–3 тисячі євро. Це дорожче, ніж саме авто. У Польщі розмитнення обходиться до 100 доларів. Депутати не могли проігнорувати мітинг автомобілістів напередодні виборів, тому пішли начебто на поступки. Однак новий закон не вирішив проблему.

Електромобілі подорожчають на 20 відсотків

Закон №8487 повертає акцизи на ввезення електромобілів з-за кордону. Верховна Рада скасувала їх торік до 1 січня 2019-го. Тепер акциз складатиме 1 євро за 1 кВт ємності акумулятора.

— Це не дуже вплине на вартість електромобілів, — говорить автоексперт Тарас Брязгунов. — Навіть недешева “Тесла” має потужність батареї не більш як 100 кіловат-годин. Максимально акциз становитиме 100 євро. Це значно менше, ніж для бензинових автомобілів. Проте вже в кінці року перестає діяти закон, що скасовував ПДВ для ввезення машин з електричною силовою установкою. Через це ціни на електромобілі зростуть щонайменше на 20 відсотків.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Hyundai i30 2024 готовий змінити ринок доступних автомобілів у Європі

Hyundai i30 2024 готовий до запуску на іспанському ринку Ця модель швидко стала однією з…

06.05.2024

Українцям розповіли про наслідки за несплату штрафів за порушення ПДР

Українські водії мають два тижні, щоб заплатити штраф. Якщо вони зроблять це протягом перших 10…

06.05.2024

Пікапа BMW не буде. Але може з’явитися повноцінний позашляховик

BMW поставила хрест на ідеї пікапа. Старший віце-президент BMW з бренду та управління продуктами Бернд…

06.05.2024

Найнадійніші та ненадійніші автомобільні марки за версією європейців

Усі звикли до того, що більшість рейтингів надійності автомобілів публікується незалежними американськими аналітичними виданнями на…

06.05.2024

Новий Volkswagen Scirocco хочуть повернути до 2028 року

На початку 2024 року німецька автомобільна преса опублікувала чутки про плани керівництва Volkswagen повернути в…

06.05.2024

Hyundai відкладає запуск оновленої трирядної Creta

Hyundai відклала прем'єру оновленої Сreta із трьома рядами. Нещодавно на індійський ринок вийшла рестайлінгова Hyundai…

06.05.2024