Новини

Чому ЄС відмовляється від надмірних систем безпеки в автомобілях

Останніми роками європейський авторинок опинився між “зеленою” повісткою та реальністю: плани повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року стикаються з відсутністю інфраструктури для електромобілів та високими цінами на нові машини. Через це водії дедалі частіше користуються старими авто, середній вік яких перевищує 12 років, що змушує виробників бити на сполох.

Компактні та недорогі бензинові малолітражки майже зникли з європейського ринку: моделі на кшталт Renault Clio, Peugeot 208 та Fiat Panda ще недавно були масовими, а сьогодні їхня доступність стрімко знижується. Причина – зростання собівартості через екологічні норми та обов’язкове впровадження складних систем безпеки, таких як автоматичне утримання в смузі, розумні камери та адаптивні помічники, що робить машину дорожчою на тисячі євро.

Жан-Філіп Імпарато, глава Stellantis у Європі, наголосив, що ринку електромобілів немає через відсутність зарядних станцій та економічну невигідність, а продовження жорстких термінів електрифікації підштовхує покупців до китайського імпорту. Неочікувано ідею повернення “малих доступних автомобілів” підтримала голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляйєн, обіцяючи створення окремого класу машин із м’якшими вимогами: спрощеними системами безпеки, обмеженням швидкості до 110 км/год та базовою комплектацією.

Найспірніше рішення – відмова від частини електронних помічників (ADAS), як-от утримання у смузі чи автоматичне гальмування. Експерти зазначають, що в міських умовах вони не завжди критичні, головне – зберегти ремені, подушки безпеки та ABS, а решту винести до опцій. Це дозволить випускати прості та надійні хетчбеки, доступні пенсіонерам, студентам та тим, хто не готовий витрачати десятки тисяч євро.

Європейські компанії усвідомлюють, що без таких змін ринок захлиснуть китайські бренди – вже сьогодні Chery, BYD та MG пропонують дешевші авто з багатшою комплектацією. Відмова від частини систем – спроба вирівняти умови конкуренції і повернути покупців, які нині обирають між старим VW Golf і новим китайським седаном.

Історія європейського автопрому знала чимало масових і доступних моделей, від Volkswagen Beetle до Renault 4. Сьогодні виробники знову дивляться в бік простоти та практичності, готові відмовитися від частини сучасних наворотів, щоб дати людям головне – свободу пересування без кредитного тягаря. Європа всерйоз розглядає крок назад заради майбутнього, щоб не програти битву китайському автопрому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ЄС

Останні записи

Нові правила ОСЦПВ у 2025 році: що змінюється для водіїв та постраждалих

У 2025 році в Україні запроваджено нові розміри максимального страхового відшкодування за полісом обов'язкового страхування…

28.10.2025

Названо 5 головних помилок під час купівлі вживаного авто

Купівля автомобіля з пробігом може обернутися серйозними фінансовими втратами, якщо проігнорувати базові правила перевірки. Автоексперт…

28.10.2025

Dacia представила унікальний м’який гібрид із автоматом EDC і запасом ходу 1500 км

Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком -…

28.10.2025

Перші рендери оновленої Mazda 3 хетчбек показують дизайн у стилі нового CX-5

Нещодавно найпопулярніший кросовер Mazda CX-5 перейшов у нове покоління, отримавши точкові зміни у зовнішності. Тепер…

28.10.2025

Mercedes-Benz представив S-Class PHEV 2026 із запасом ходу на електротязі 108 км

Новинка буде доступна лише в одній комплектації - S 450 e L, а офіційна ціна…

28.10.2025

Renault готує новий кросовер Aurora: перші рендери

У Південній Кореї компанія Renault має власний завод, де нині випускають кросовер Grand Koleos -…

28.10.2025