Новини

Чому ЄС відмовляється від надмірних систем безпеки в автомобілях

Останніми роками європейський авторинок опинився між “зеленою” повісткою та реальністю: плани повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року стикаються з відсутністю інфраструктури для електромобілів та високими цінами на нові машини. Через це водії дедалі частіше користуються старими авто, середній вік яких перевищує 12 років, що змушує виробників бити на сполох.

Компактні та недорогі бензинові малолітражки майже зникли з європейського ринку: моделі на кшталт Renault Clio, Peugeot 208 та Fiat Panda ще недавно були масовими, а сьогодні їхня доступність стрімко знижується. Причина – зростання собівартості через екологічні норми та обов’язкове впровадження складних систем безпеки, таких як автоматичне утримання в смузі, розумні камери та адаптивні помічники, що робить машину дорожчою на тисячі євро.

Жан-Філіп Імпарато, глава Stellantis у Європі, наголосив, що ринку електромобілів немає через відсутність зарядних станцій та економічну невигідність, а продовження жорстких термінів електрифікації підштовхує покупців до китайського імпорту. Неочікувано ідею повернення “малих доступних автомобілів” підтримала голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляйєн, обіцяючи створення окремого класу машин із м’якшими вимогами: спрощеними системами безпеки, обмеженням швидкості до 110 км/год та базовою комплектацією.

Найспірніше рішення – відмова від частини електронних помічників (ADAS), як-от утримання у смузі чи автоматичне гальмування. Експерти зазначають, що в міських умовах вони не завжди критичні, головне – зберегти ремені, подушки безпеки та ABS, а решту винести до опцій. Це дозволить випускати прості та надійні хетчбеки, доступні пенсіонерам, студентам та тим, хто не готовий витрачати десятки тисяч євро.

Європейські компанії усвідомлюють, що без таких змін ринок захлиснуть китайські бренди – вже сьогодні Chery, BYD та MG пропонують дешевші авто з багатшою комплектацією. Відмова від частини систем – спроба вирівняти умови конкуренції і повернути покупців, які нині обирають між старим VW Golf і новим китайським седаном.

Історія європейського автопрому знала чимало масових і доступних моделей, від Volkswagen Beetle до Renault 4. Сьогодні виробники знову дивляться в бік простоти та практичності, готові відмовитися від частини сучасних наворотів, щоб дати людям головне – свободу пересування без кредитного тягаря. Європа всерйоз розглядає крок назад заради майбутнього, щоб не програти битву китайському автопрому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ЄС

Останні записи

Porsche переглядає стратегію: електромобілі більше не домінують

Porsche змінила свої плани щодо електромобілів: ринок виявився менш перспективним, ніж компанія очікувала. Раніше Porsche…

18.11.2025

Які автомобілі з США найчастіше везуть в Україну

Все більше автомобілів в Україні імпортують зі США, і жовтневі статистичні дані це чітко підтверджують.…

18.11.2025

Renault Twingo нового покоління здивував ціною та оснащенням

Renault готує до продажу нове покоління електричного Twingo 2026. Компанія запустила спеціальну серію одразу після…

18.11.2025

Експерт розповів, чому система Start/Stop може погано впливати на автомобіль взимку

Система Start/Stop дійсно допомагає економити пальне в заторах, але взимку її краще вимикати. Досвідчені мотористи…

18.11.2025

Новий RAV4 показали у вигляді сучасного крос-купе (ФОТО)

Toyota у травні представила нове покоління кросовера RAV4, який отримав помітно оновлений зовнішній вигляд і…

18.11.2025

ЄС розглядає перегляд заборони на продаж нових авто з ДВЗ з 2035 року

В ЄС знову обговорюють заборону продажу нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) з 2035…

18.11.2025