Categories: Новини

Як у Новій Зеландії перевиховують злісних порушників ПДР?

У Новій Зеландії ідеальні дороги, високі штрафи за порушення ПДР і лояльні умови придбання автомобіля – усе це нам розказали дві українські родини, які переїхали жити в найзеленішу країну світу.

Чому автомобілі у Новій Зеландії не можна паркувати у власному дворі? Чому водію з українськими правами страховка обходиться на 1000 доларів дорожче, ніж водію із новозеландськими? І що допомагає місцевим водіям дотримуватися майже всіх правил дорожнього руху?

Без автомобіля у Новій Зеландії – як без рук. Проте із парковкою – складно. Потрібно купити собі паркувальне місце, щоб мати, де залишити машину. У дворах ніхто не паркується.

За платні парковки доведеться дуже дорого заплатити – близько 100 гривень на годину на наші гроші. Утім, знайти будинок із парковкою – це, напевно, найскладніше при купівлі автомобіля.

З українськими правами тут теж можна їздити, але лише протягом першого року життя в країні. Далі треба переоформлювати. Сергій, який вже давно переоформив, друзів заспокоює, що це не дуже складно і навіть не дуже дорого як для Нової Зеландії.

«Можна конвертувати існуючі українські права в новозеландські, це коштує близько 150 доларів і займає в найсприятливішому варіанті приблизно 2 тижні. Залежить від того, скільки часу ви будете перездавати іспит з водіння або теорії», – розповідає Сергій.

Утім, є один нюанс, який змусить водія з іноземними правами оформити місцеві права швидше. Це страховка. Водію, наприклад, з українськими правами вона обійдеться на 1000 доларів дорожче, ніж водію із новозеландськими. По-перше, в країні є два види автомобільної страховки: та, що покриває ущерб, завданий вашому автомобілю учасником руху, і та, яка покриває будь-який ущерб, завданий вашій чи чужій машині.

Власник автомобіля купує страховку, яка йому більше подобається. Та яку б не купив – усі збитки в разі ДТП вона не покриє. Справа в тому, що місцеві компанії складають договір таким чином, що винний у ДТП водій все одно оплачує ремонт або якусь частину ремонту пошкоджених автомобілей. Встановлюється певний ліміт, наприклад 500 доларів. Якщо сума збитків в результаті аварії менша або дорівнює цій сумі – платить водій. Якщо перевищує, то водій платить 500 доларів, а страхова компанія доплачує ту суму, якої не вистачає для повного ремонту.

«При цьому у кожної страховки існує поняття ексцесу – це мінімальна сума, яку страховка покриє. Чим нижчий ексцес – тим дорожча страховка», – каже Сергій.

А порушувати правила дорожнього руху тут дуже дорого. Нова Зеландія – країна високих цін і заплутаних для нас, українців, правил. Утім, допоки дорога страховка і високі штрафи забезпечують безпеку водіння, то чому б і ні, життя ж дорожче.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти розвінчали головні міфи про антигравійну плівку для автомобілів

Антигравійна плівка стає все популярнішою серед автовласників, однак навколо неї досі існує чимало міфів. Експерти…

05.10.2025

Топ-5 найочікуваніших автомобільних новинок 2026 року

Хоча до офіційних прем'єр ще далеко, уже зараз - на основі планів виробників, циклів оновлення…

05.10.2025

Експерти розповіли, які автомобілі не варто купувати через ненадійність

Видання WhatCar оприлюднило оновлений список найпроблемніших автомобілів на основі свого останнього дослідження надійності. Рейтинг складено…

05.10.2025

Сезонна заміна шин в Україні: що дозволено та які штрафи пропонують

У 2025 році в Україні поки що немає нових обов'язкових правил щодо сезонної заміни шин,…

05.10.2025

Tesla підвищила запас ходу Model 3 для Європи завдяки новим батареям

Tesla оновила кілька версій Model 3 для європейського ринку, збільшивши їхній запас ходу завдяки новим…

05.10.2025

Наступне покоління Toyota Corolla здивує зовнішністю та малою витратою

Наступного року Toyota відзначатиме 60-річчя своєї знакової серії Corolla і, за прогнозами, використає цей ювілей…

05.10.2025