Світовий ринок електромобілів переживає зміни, які ще кілька років здавалися нереальними. Масовий споживач досі не дочекався доступних моделей від європейських брендів, адже Volkswagen, Mercedes та інші гравці свідомо зосередилися на преміум-сегменті з високою маржею. Ця ніша лишилася вільною, і саме нею вдало скористалися китайські компанії, які швидко нарощують присутність у бюджетному секторі.
Китай зміг перетворитися з імпортера на одного з провідних експортерів електрокарів завдяки кільком ключовим факторам. По-перше, місцеві виробники контролюють ланцюжок постачання акумуляторів – найдорожчого елемента електромобіля. По-друге, величезний внутрішній ринок забезпечує масштабне виробництво й знижує собівартість. По-третє, китайські моделі приваблюють сучасним програмним забезпеченням і функціями, орієнтованими на молодь.
Велика Британія стала яскравим прикладом цього тренду. У червні майже 10% продажів нових авто там припало на китайські марки. Лідерами стали MG та BYD, які пропонують моделі в ціновій категорії до 30 000 фунтів стерлінгів. Саме цей сегмент в Європі майже порожній, і саме він може відновити інтерес до компактних доступних машин на кшталт колишнього Ford Fiesta.
Для Європи та США постає стратегічне питання. Європейський ринок залишається відкритим для китайських брендів, у той час як США захищаються високими митами. Тепер перед європейськими виробниками дилема: залишатися в преміум-сегменті й ризикувати втратити масового покупця чи створювати власні доступні електромобілі, щоб не поступитися Китаю.