У Європі менше третини авто тепер із «механікою»

Ще два десятиліття тому механічна коробка була стандартом на європейському ринку. На початку 2000-х її обирали понад 90% покупців, але до 2024 частка «механіки» скоротилася до 29%. Особливо помітне падіння у преміальному сегменті: якщо раніше автомати зустрічалися лише у кожному третьому авто, то сьогодні їхня частка сягає 97%.

Головні причини відмови від третьої педалі очевидні — зручність, технології та екологія. Сучасні «автомати» практично не поступаються механіці за ціною, забезпечують нижчу витрату палива та відповідність суворим нормам викидів. У міських пробках такий автомобіль дає реальну перевагу.

Реклама

Навіть марки, які тривалий час пропонували «механіку», на зразок Hyundai, Volkswagen або Toyota, поступово виключають її з гами. У преміум-сегменті вона практично зникла, залишаючись лише рідкісними спортивними моделями.

Тим не менш, для багатьох водіїв механічна коробка залишається символом справжнього водіння. Вона асоціюється з емоціями та прямим контактом з машиною, чого не дають автомати чи електрокари. Але масова моторизація рухається у бік автоматизації, і незабаром третя педаль залишиться долею ентузіастів та колекціонерів.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!